• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi gråter ut över missade auktioner

Martin Lovasz

Audemars
Bling är rätt ord. Det finns en *nästan* likadan klocka ute på eBay nu, NOS, för typ 300 kr. Men modellen jag söker är specifikt den med guld (det lyfter den kantiga designen och ger en fin kontrast). Jag tror att det hänger på om någon klocknörd snubblar över dom, annars går dom för kaffepengar. Intressant men udda märke, helt klart.
Jag tror att många är lite rädda för Tressa då de påminner om de hemska Franken och fejkade klockorna som kommit ut från Indien de senaste åren men Tressa skall vara så här och är bland de grymmaste klockorna som gjordes i det galna 70-talet. Som sagt hittades det ett helt lagerhus fulla med osålda Tressa klockor för en del år sedan i Israel så det är bara att leta på för de finns där ute i ganska stor mängd.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hade lagt maxbud på 350, och hann inte ändra innan auktionen stängde :(
93d531dc11d8347a9e21ab78c89d47e7.png

http://www.tradera.com/item/1917/268550892/renoveringsobjekt#view-item-main
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

Yrsnö

Cartier
Sån jäkla klantskalle så jag ställde alarmet fel i mobilen...missade denna som gick för kaffepengar, hur j*vla svårt ska det vara att skaffa en go vintage tank som inte kostar skjortan(har missat ett par nu)? :banghead:

Var det någon här som nöp den?:)

MissadTank.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Sån jäkla klantskalle så jag ställde alarmet fel i mobilen...missade denna som gick för kaffepengar, hur j*vla svårt ska det vara att skaffa en go vintage tank som inte kostar skjortan(har missat ett par nu)? :banghead:

Var det någon här som nöp den?:)

MissadTank.jpg

Säger det igen: skaffa traderaappen så kan ni buda från mobiler och ni får valfritt antal påminnelser om när auktioner i minneslistan ska sluta - preset är påminnelse vid 2h, 15 min och 3 min kvar av auktionen. :)
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Heuer använd dessa urverk I bland annat Carrea och Verona. Skulle tippa på att en fungerande Enicar är värd 2000-3000kr då de är så himla ovanliga.

Här finns lite Heuer godis.
http://www.calibre11.com/heuer-digital-era/
Nja, Enicaren har alarm, alltså är det ett ESA Y2 900 911, dvs samma som i Heuer Verona, men Carreran och Heuer-dykarna har kronograffunktion, dvs ESA Y2 900 231. Verken med kronograffunktion är oftast mer eftertraktade än de med alarm. Det är extremt ovanligt att hitta fungerande exemplar av dessa, de är ökända för att lätt gå sönder och vara i princip omöjliga att laga, det är därför fungerande verk och klockor kostar så mycket. Är Enicaren defekt är den förmodligen inte värd mer än de där 12 kronorna...
 

Martin Lovasz

Audemars
Nja, Enicaren har alarm, alltså är det ett ESA Y2 900 911, dvs samma som i Heuer Verona, men Carreran och Heuer-dykarna har kronograffunktion, dvs ESA Y2 900 231. Verken med kronograffunktion är oftast mer eftertraktade än de med alarm. Det är extremt ovanligt att hitta fungerande exemplar av dessa, de är ökända för att lätt gå sönder och vara i princip omöjliga att laga, det är därför fungerande verk och klockor kostar så mycket. Är Enicaren defekt är den förmodligen inte värd mer än de där 12 kronorna...
Enicar hade även modellen utan alarm fast jag tror detta är alarmversionen men omöjligt att se. Ja en risk är det men hade varit väl värt pengarna att få se efter om den fungerade-. :)
 
Topp