• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SwedishMade

Cartier
Efter lite googling hittade jag ingen tråd på Klocksnack för identifiering av klockor. Intressant för både klockmöten IRL och via "nätet"!

Vad är detta? Jag brukar inte gilla sådana här stora sportklockor men denna hade något intressant med sig.
ft-klocka-jpg.152999


från Bill G intervjun nedan. Du kan få HD kvalitet via youtube alt helbild.
Syns vid runt 5:20. Side note: Bill G börjar se gammal ut, men vem gör inte det :angel:.
 

Bilagor

  • ft-klocka.jpg
    ft-klocka.jpg
    97.1 KB · Visningar: 889

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Håller med Swedishmade här faktiskt. Man behöver inte klanka ner på ett inlägg per automatik, bara för att tidigare inlägg varit mindre roliga! ;)
 
Senast ändrad:

noxela

Omega
Efter lite googling hittade jag ingen tråd på Klocksnack för identifiering av klockor. Intressant för både klockmöten IRL och via "nätet"!

Vad är detta? Jag brukar inte gilla sådana här stora sportklockor men denna hade något intressant med sig.
ft-klocka-jpg.152999


från Bill G intervjun nedan. Du kan få HD kvalitet via youtube alt helbild.
Syns vid runt 5:20. Side note: Bill G börjar se gammal ut, men vem gör inte det :angel:.

Kanske en Maurice Lacroix Pontos med pvd-boett?
 

SwedishMade

Cartier
Det var ganska nära tycker jag. Svårt att se detaljer i YT-klippet.
Ja. En av sakerna som jag gillar med klockan i klippet är den riktigt smala boettringen, lite som klockor från 1960-talet kanske?

Här är två retromodeller som visar lite vad jag menar:
Longines Legend Diver
27876d1241970316-longines-legend-diver-legend-diver-knoppi.jpg

JLC Tribute to Polaris 1968
polari12.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Nu sitter jag inte inne på någon bild men någon annan kanske gör. Jag undrar vad Robbie Williams hade på armen på bråvalla?
 

Telegrafen

Breitling
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hej klocksnackare!

Rakt på sak: har en rysk militär(troligtvis dykare?)klocka. Behöver nu bara hjälp med identifiering av den (märke, etc.) står 793079 på boettlocket.

Tack på förhand
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Den där är helt ok! Visst är den en Vostok Komandirskie som Mr Chance nämnde! Klockan är från sent 80-tal och har sk para motiv!
Var inte orolig om kronan är lite vobblig, konstruktionen är sådan!
 

Hugow

Omega
Hej, jag har en Omega Seamaster här hemma som jag gärna skulle vilja få lite information om, när den är ifrån och vad den har för s.k referens nummer? Skulle vara otroligt tacksam ifall någon kunnig skulle kunna bidra med någon info. Misstänker att kronan blivit bytt då Omega-loggan saknas på kronan, stämmer det? Tack så mycket på förhand.

ic9553.jpg
2j0bgyc.jpg
4dgf6.jpg
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Någon kan säkert säga vad det är för ref. Inte jag...
Men om du öppnar klockan så kan du se serienummer och vad det är för kaliber på urverket. Googla "omega serials" så kan du ungefärligt datera din Omega med hjälp av serienumret.
 
Jag var mellan klockor och brukade ibland hänga på mig polarens Beater, en Seiko. Ganska säker på att det är en kvarts-dinka. Den var med på ett antal äventyr, oftast av urban karraktär men på bilderna här har vi tagit oss från Abisko till Narvik och eftersom klockan och kompassen höll oss vid liv vore det lite kul att hitta en likadan igen.
Lite speciell då den var mörkgrå med guld/mässingsfärgad-krona, urtavla och visare.
På bilderna ser det ut att vara både dag och datum.
Dinkan bör kunna vara inköpt runt 1990, bilderna är från 1994.

Någon som kan hjälpa mig att identifiera den?
Någon som har en?
 
Topp