• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi säger hejdå...

Calfen

Panerai
Sjukt bra tråd! Saknar nästan alla mina klockor speciellt min gamla sjöö Sandström royal steel med svart urtavla och en speed master date med blå urtavla.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hade ett tungt avsked igår

Tillbaks i mainstream-spåret med Rolex

image.jpeg
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Något som jag aldrig trodde skulle hända, hände precis. Jag har sålt min Rolex 114060. Klockan som min lilla knodd skulle få ärva. Att äga tre subbar var dock lite hardcore även för mig. Bar ju dig dessutom max en gång i veckan. Du har nu istället gått till någon som kommer att ge dig mer kärlek, det känns tryggt.
Tack 114060, du var min första Rolex... Jag kommer aldrig att glömma dig!

image.jpg
Skönt ändå när man vet att den kommer tas om hand väl av den nya ägaren!! :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Paketöppning hit, och paketöppning dit.
Ja, det är roligt med nytt, men för att ha råd så måste de flesta av oss "offra" minst en klocka för att kunna köpa en ny.
Eller... Det kanske aldrig klickade?
För lite handledstid?
Fylleköp?

Jadu, anledningarna är oändliga.
Låt oss tillägna denna tråd åt klockorna som vi har gjort oss av med. Fyll den med bilder och anekdoter.
Ett sista hejdå *snyft*

Jag vill säga hejdå till min Sinn U1 SDR. Finns det någon hårdare klocka? Tyskt stål, fina röda detaljer. Snygg länk. Ah.
Fick dock alldeles för llte handledstid, och mina små handleder var inte värdig den, därför fick den lämna nu när jag fick chansen att köpa en Hulk.
Vill ändå tacka för den korta tiden vi var tillsammans. Jag vet att du är i bättre händer nu.
Hejdå Sinn U1 SDR!


image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Mycket bra initiativ! Klart att vi behöver en avskedstråd. Ibland mår ju båda parter bäst av att gå skilda vägar...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Min Glycine Airman fick gå, med blandade känslor. Den är ju grymt cool, ingen tvekan om det. Den bär på en skön historia, den är grymt snygg och har ett 24timmars urs unika feeling. Men jag ville åt en Rolex datejust och behövde ett ekonomiskt tillskott. Sen var det ju just det där med 24timmars visning. Reser man ingenstans så har man ju egentligen bara krånglat till det för sig...
1442162775131.jpg
 
Topp