• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

Brunleif

Panerai
Missförstå mig rätt, jag älskar när folk köper objekt och letar rätt /fixar till dem.
Kan nog bli dyrt, men du får köra en Brando så länge :)

IMG_20170606_083510.jpg
Men nog måste det väl finnas andra bezels som passar tillsvidare? Av alla miljoner klockor som producerats kan väl inte denna vara den enda med vridring i den här storleken?

Pushers känns också ganska universalt?

Egentligen är det inlägget som känns superbökigt att hitta.

Finns ju iofs en italienare som säljer både och för endast 450$ + stadig frakt. I värsta fall köper jag det och har en i det närmaste komplett klocka, men det tar emot skapligt :D
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Men nog måste det väl finnas andra bezels som passar tillsvidare? Av alla miljoner klockor som producerats kan väl inte denna vara den enda med vridring i den här storleken?

Pushers känns också ganska universalt?

Egentligen är det inlägget som känns superbökigt att hitta.

Finns ju iofs en italienare som säljer både och för endast 450$ + stadig frakt. I värsta fall köper jag det och har en i det närmaste komplett klocka, men det tar emot skapligt :D
450 lät billigt :)
Jo pushers går ju att hitta vettiga generiska från t.ex. cousinsuk. Det svåra är vridringen, även om som du säger andra bezels borde passa, så har det mesta från den tiden blivit dyrt.
 

Brunleif

Panerai
450 lät billigt :)
Jo pushers går ju att hitta vettiga generiska från t.ex. cousinsuk. Det svåra är vridringen, även om som du säger andra bezels borde passa, så har det mesta från den tiden blivit dyrt.

Nu har jag gett mig ut på djupt vatten! Spännande!
I vart fall gav jag lite för grunden, lägger jag på 450$ ligger jag fortfarande skapligt inom ramen även med en service
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni om denna tudor oysterdate? Skadad tavla (prickar på vänstra halvan). Rolex krona, troligtvis relumad minutvisare och tudormärkt länk.

Priset är förhandlingsbart.
IMG_0035.JPG
 

Brunleif

Panerai
Missuppfattade, trodde klockan utan bezel var såld och att du nu stod utan klocka. 790 för en bezel är lite blodigt ja...
Nej den utan bezel som jag köpte är i Jamaica på väg hem till mig nu. I värsta fall får den ligga i lådan några år tills det dyker upp något bra. Men ärligt talat tror jag att det lär lösa sig snart.
 

Brunleif

Panerai
Det var en ful jävel (alltså visarna) :D.... Inte sett en liknande och kronan ser också konstig ut. Ungefär som den tidigare diskuterade Omegan som också ser underlig ut. Att lägga massa stålar på grejer som är suspekta är inte roligt - långsiktigt. Dock är det positivt med säljare som erbjuder returrätt som denne gör, det hedrar dem.
Ja du har nog rätt, har heller aldrig sett någon, men tyckte tavlan var häftig och boetten såg ganska skarp ut. Men det är nog bättre att jag vilar lite med inköpen nu ett tag
 

coal

Omega
2-Faktor
Röd suben som säljs nu :) något att ha i granen?
 

Bilagor

  • IMG_1898.PNG
    IMG_1898.PNG
    235.1 KB · Visningar: 195

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Inte optimal. Antar att den är i rätt dåligt skick. Men vill främst lära mig mer om vintage därför jag frågar.
Riktigt dåliga bilder. Service insert, nyare länk, tavlan ser konstig ut (beror säkert på kvalitet på bilderna), boetten ser inte ut att vara i toppskick. Be om bättre bilder och lägg upp här så kan vi göra en bättre bedömning
 

Kloker

Cartier
Halloj!
Jag hoppas att jag inte kvalar in i den gruppen du beskrev i första inlägget, även om jag nu 2.5 år senare släppt klockan vidare. Fortfarande mycket tacksam för den hjälp jag fick med mitt första dyr-klocka-köp. Nu är det dags för mitt tredje och här är en kandidat:
http://www.chrono24.se/rolex/explorer-1-114270-black-dial-mint-condition--id6104060.htm

Har läst lite trådar här på forumet kring säljaren och ett frågetecken verkar vara huruvida en del av hans objekt är Frankens. Returer har dock hanterats utan problem, och fullset har visat sig legit.

Så min fråga är egentligen, hur mycket kan man säga om ovanstående objekt genom bilder och beskrivning? Tacksam för all input!
 

Ako

Rolex
2-Faktor

Bilagor

  • IMG_0522.PNG
    IMG_0522.PNG
    219.7 KB · Visningar: 53

Alruts

Rolex
Pledge Member

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som kan Heuer; jag tar gärna del av era tankar kring denna. Ping @Darren Cal.11/12 m fl :)
Tavlan lite halvskum men inte helt otrolig, finner heller ingen referens för "Pre Carreras som har försänkt glasring...
Tack på förhand. /K
http://www.ebay.com/itm/s/371969954902?rmvSB=true
Heuer pre-carrera.jpg

Hi Kettil, looks to me like you boys have already been busy doing your homework but i can confirm nothing at all here originally from Heuer. Even the movement markings look to be reproduced !!
Best leave it alone
 
Topp