• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för julrim?

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Snart sitter vi alla runt brasan och sliter upp paket, äter och dricker gott och har en helt fantastisk tid med våran släkt! Men vad är en grym julklapp utan ett ännu bättre rim? Startade denna tråden då jag tänkte att vi kunde hjälpa varandra att komma på lite schyssta rim till våra paket vi ska ge bort :)

Skulle behöva lite hjälp med ett paket. Det är en klocka, en Seamaster 300. Skulle vara roligt att kunna få in Bond i detta rimmet men uppskattar alla tips! God jul på er!
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Härligt att se att ni kommer på så sjukt bra rim! Jag själv suger på det... Nu blir det ju svårt att välja ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En gentleman i stil och charm
lindar tiden runt sin arm
en dykare på jakt efter kvinnlig barm
slickar sig om munnen, nu väntar nästa larm
havet luften land, när tömmer han sin tarm? God Jul önskar....
 

Marquise

Omega
Dessa jävla rimmen kommer varje jul, jag är så trött på dem då de alltid blir strul.
För varje gång jag hör någon rimma då blir jag så arg att jag får dem att försvinna.
Men på klocksnack vet jag inte vem någon är, så då får jag istället säga såhär...

OM DU INTE JULRIM SLUTAR SKICKA SKA JAG FÅ DIN ROLEX ATT SLUTA TICKA.

:mad:
 

Hellebring

Cartier
Dessa jävla rimmen kommer varje jul, jag är så trött på dem då de alltid blir strul.
För varje gång jag hör någon rimma då blir jag så arg att jag får dem att försvinna.
Men på klocksnack vet jag inte vem någon är, så då får jag istället säga såhär...

OM DU INTE JULRIM SLUTAR SKICKA SKA JAG FÅ DIN ROLEX ATT SLUTA TICKA.

:mad:
Om du vill att min rolex skall sluta ticka,
måste du först en rolex till mig skicka.
Det kan vara en eller fler, det spelar ingen roll.
Hälsingar från en som just nu har noll.:D
 
Dessa jävla rimmen kommer varje jul, jag är så trött på dem då de alltid blir strul.
För varje gång jag hör någon rimma då blir jag så arg att jag får dem att försvinna.
Men på klocksnack vet jag inte vem någon är, så då får jag istället säga såhär...

OM DU INTE JULRIM SLUTAR SKICKA SKA JAG FÅ DIN ROLEX ATT SLUTA TICKA.

:mad:

Ticka, ticka. liten flicka.
Rädd för tiden, rädd den är liden.
Julen bjuder, trivsel och strudel.
Ta på en klocka, smek den och plötsligt..
Egen strudel flickan vill plocka.

Ticka, tacka, strudel och bocka.
 
I melody med "Nu tändas tusen juleljus*

Nu höjas tusen fyllda glas
Kring bordens glada rund
Och tusen, tusen nubbar små
det tömmes per sekund.

Till Julematen här ikväll
oss öl och brännvin bärs,
ja, nubbar smakar väldigt gott
till som här förtärs

Skriven av min käre lärare & rektor Claes Beck-Friis på Urmakarskolan. (Sägs det)
 
Topp