• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Toftich

Rolex
2-Faktor
Här har vi Boris dock ingen utställnings katt han gillar mer soffhäng å skinka.:D
1467639240593-907556823.jpg
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Vi hade 3 katter förut, två huskatter och en Siames. Men nuförtiden har vi inga alls, väldigt skönt att vara utan faktiskt :D Fan va det bråkades. Saker gick sönder, kattbajs/kräk överallt och man kunde aldrig ha fina grejer framme.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Siamesen hade problem med skitan så vi fick hjälpa till att klämma ut bajsbollarna ibland, herregud. Fick tömma analsäckarna på en av dom andra också.
 

Icaras

Rolex
Någon som vet hur det är med Pixie-bob i Sverige? Vet att det var tal om att de skulle bli godkända av Sverak men de verkar sällan ha bråttom innan de ger en tumme upp :)
 

Husse

Patek
Någon som vet hur det är med Pixie-bob i Sverige? Vet att det var tal om att de skulle bli godkända av Sverak men de verkar sällan ha bråttom innan de ger en tumme upp :)
Det finns uppfödare av Pixie Bob i Sverige. Problemet är att rasen har polydaktymi ( för många tår) vilket gör att jag tror att den rasen kan få svårigheter att bli godkänd av FIFE/ SVERAK. Det finns ju andra "vilda" raser som är godkända inom SVERAK. Bengal, Maine Coon och sibirisk katt till exempel
 
  • Like
Reactions: TiE

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Fick vi göra också, för 40 år sedan, när vi hade en 7 kg bondkatt. Dagens förnäma ryska lady skulle inte tänka sig att klättra i julgranar.
Ja perfekt, man ska ha en lugn ras. Iaf om katten ska vara inne en del.
Siemeser är ju väldigt aktiva och klumpiga men också vääääldigt sociala och roliga.
 
  • Like
Reactions: TiE

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ja perfekt, man ska ha en lugn ras. Iaf om katten ska vara inne en del.
Siemeser är ju väldigt aktiva och klumpiga men också vääääldigt sociala och roliga.
Precis. Det fanns (finns?) en engelska vid namn Doreen Tovey som på slutet av 50-talet skrev två böcker om att vara siamesägare. Har nog aldrig skrattat så mycket som när jag läste dessa.:D

Edit: Tovey dog 2008.
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Precis. Det fanns (finns?) en engelska vid namn Doreen Tovey som på slutet av 50-talet skrev två böcker om att vara siamesägare. Har nog aldrig skrattat så mycket som när jag läste dessa.:D

Edit: Tovey dog 2008.

Håller med fullständigt! Hon berättar med kärlek, inlevelse och humor om sitt liv med katterna!
 

Husse

Patek
Om man
Ja perfekt, man ska ha en lugn ras. Iaf om katten ska vara inne en del.
Siemeser är ju väldigt aktiva och klumpiga men också vääääldigt sociala och roliga.

Om man tycker att siameser är vilda ska man nog inte skaffa cornish... Dom är i de flesta fall inte lika klumpiga som siameser. Utan klarar sin katt-parkour utan att välta halva hemmet!
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Kände en Maine Coon som vägde 15 kg och räckte till bröstkorgen när han stog på bakbenen och hälsade! Han var en STOOR hane. Hette Mini!
de kan bli skrämande stora, min är en hona så hon kommer nog inte upp i dom kalibrarna, men tio- tolv kilo kan det nog bli, tur att det är en lugn ras annars så skulle man ligga pyrt till
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Vi köpte våran just med förhoppning om att han skall bli en bjässe!
jo man vill ju gärna ha en biffig katt, just den rasen är stencool, ligger man i badet så sitter katten och glor på en, uppfödaren säger att de är mer lika en hund än en katt och jag tror det ligger mycket i det
 
Topp