• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för klockor/modeller du ägt två gånger

Bland vintageuren har jag haft många av samma modell.
Bland de samtida har jag bara haft flera av denna:
006_zpsf2c641d1.jpg

Hade 3 har 2 kvar!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ägt två stycken SKX007, ingen är kvar. När man får smak för finare ur stör man sig på småsaker. Men nog skulle en seiko kunna komma in i värmen, men i så fall skulle jag testa det orangea monstret! :)
image.jpg
 

donnie

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Speedmaster.... Tredje gången nu. Men nu får den stanna! När jag sålt Speedys har jag känt att det går att fixa en ny senare. Men direkt när den lämnat har jakten på nästa börjat.
Det är den kronografen som uppenbarligen ska finnas i min samling.
1LipKRW.jpg
Galet snyggt band! Vart för man tag på ett sådant?
 
Senast ändrad:

niclashill

Cartier
Milgauss. Under 2011 köpte och sålde jag en med svart urtavla utan grön ring och nu iår en med Z-blue urtavla.

Den första köpte jag för den är så väl balanserad på nåt sätt storleks och formmässigt samtidigt som den orangea blixtvisaren är snyggt avvikande.

Den jag har nu är köpt för färgerna Z-blue, orange visare och grön ring är himla läckra ihop.

Med vänlig hälsning,
E.Z.


Intressant, jag hade den svarta milgaussen också, och sålde den, men är den klockan jag ångrat mest att jag flippat. Är grymt sugen på z-blåa Milgaussen nu. Har hört mkt om att den blåa färgen skiljer sig mkt beroende på ljuset, hur uppfattar du det? Andra jämförelser mellan de båda Milgaussarna?
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Intressant, jag hade den svarta milgaussen också, och sålde den, men är den klockan jag ångrat mest att jag flippat. Är grymt sugen på z-blåa Milgaussen nu. Har hört mkt om att den blåa färgen skiljer sig mkt beroende på ljuset, hur uppfattar du det? Andra jämförelser mellan de båda Milgaussarna?

Stämmer att tavlan upplevs jätte olika beroende på ljuset, allt från jätte mörk till självlysande ljusblå.
Inspirationsbild!
IMG_3459.jpg
 

plattfot

Rolex
De modeller jag haft två eller fler gånger:

Citizen Aqualand
Seiko 6309-7040
Seiko 6309-7290
Seiko 7A28 vittavlad
Seiko Bellmatic 4006 (haft ett knappt tiotal Belles men minst två 4006-7000)
Omega Speedmaster (en 861 och en 321 ifs)
Glycine Airman (en model 1 och en 2000 ifs)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
SMP, Speedy, Submariner, Oris tt1, Oris Telemeter, typ alla Seiko? : D Säkert fler jag har glömt..
 

Camo00

Patek
Var ju så nöjd med den här...

Smpwater1_zps63b54376.jpg


Var tvungen att köpa en till, saknaden blev för stor.
Blev dock en nyare quartzare den här gången. Känns bra!
Nån som vill köpa den? :)

DSC_0133.JPG
 

mouqvist

Rolex
Denna...
Enkel och funktionell, wr200m med tritium på visare och index
Sålde min gamla för ett år sedan, kunde inte låta bli att köpa den igen på bukten när jag Fick möjlighet
Det verkar som om jag dras mer och mer till quartzare, de är pålitliga, kostar inget att serva och visar alltid rätt tid

eBjDNvn.jpg
 

Erik M

Breitling
Ägt och äger olika varinter av suben, känns dock inte som att det räknas. Men, har dessutom ägt JLC master control två gånger. Klocka som gjord för att tröttna på men samtidigt väldigt trevlig.
 

Rookien

Panerai
Färskt exempel:

Sålde Rolex Exp 1 söndag....
Köpte Rolex Exp 1 tisdag 2 dagar senare...
Samma klocka....
 
Topp