• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för Malmö FF's supportrar.

RosaCasio

Cartier
Fina resultat förrutom heif-ifk, men som 80-talist klagar man inte på heif förlust.
Nu EM och lite avslappnad tv-tittning och sen går vi för guld till hösten.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Tror ni Zlatan kommer till Malmö eller ska han fortsätta svika sin klubb som han kommer ifrån?
 

Josa

Omega
2-Faktor
Bara jag som tolkade hans ord rent landslagsmässigt. Att vänta, jag kommer dominera i EM. Typ så?
Sen att han var i Malmö gjorde att det tolkades som han prata om Malmö FF.

Vad ska han göra här i 6månader innan USA? Riskera spräcka sin image när han inte gör mål på Jönköping och Östersund? Svårt att se Zlatan på resan till Gefle borta, känns som de dagarna är förbi?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Bara jag som tolkade hans ord rent landslagsmässigt. Att vänta, jag kommer dominera i EM. Typ så?
Sen att han var i Malmö gjorde att det tolkades som han prata om Malmö FF.

Vad ska han göra här i 6månader innan USA? Riskera spräcka sin image när han inte gör mål på Jönköping och Östersund? Svårt att se Zlatan på resan till Gefle borta, känns som de dagarna är förbi?
Vad får dig att tro att det blir USA? La Galaxy har redan nått sin kvot som jag förstår det så helt omöjligt att han hamnar där.
 

Josa

Omega
2-Faktor
@willbur baserar det på ingenting alls egentligen, låter bara logiskt i mitt huvud. Fått för mig att han ser upp till Beckhams affärssinne och att de kan koka ihop något där borta. Tänker att han ska spela där för att etablera sitt namn lite mer och på så sätt sälja allt annat hans namn står på?
 

RosaCasio

Cartier
Blir nog inget Zlatan i Malmö så länge vi spelare med stort VW på magen och Puma på bröstet.
Inte för att jag skulle ha något emot det, men bänkar han en stekhet Örn ? ;-)
 

Rulle

Audemars
Mff klarar sig bra utan honom bara dom skärper till sig !
Visserligen gör patrik andersson ett bra jobb med att hämta tillbaks gamla talanger från en svunnen himmelsblå era aom lyckas göra bra ifrån sig men zlatan lär aldrig spela i malmö igen eller få sitt allsvenska(allskånska)guld !

Bara mackan slutar spela fult så kommer vi gå långt iår !
 

Sjobedan

Rolex
Tror ni Zlatan kommer till Malmö eller ska han fortsätta svika sin klubb som han kommer ifrån?
Inte ens chans på miljonen att kommer att spela i den himmelsblåa tröjan fler gånger...
När grisar flyger, när helvetet har frusit över etc etc...

Blir väl ett år med europeisk toppfotboll härnäst, därefter blir han 36. Har svårt att se att han väljer MFF som kan betala honom någon enstaka miljon om året när USA lär erbjuda honom minst 70-80mill. Jag vet vad jag hade valt iaf.

förresten, var någon mer än mig på matchen igår? Herregud vad tråkig match...
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Inte ens chans på miljonen att kommer att spela i den himmelsblåa tröjan fler gånger...
När grisar flyger, när helvetet har frusit över etc etc...

Blir väl ett år med europeisk toppfotboll härnäst, därefter blir han 36. Har svårt att se att han väljer MFF som kan betala honom någon enstaka miljon om året när USA lär erbjuda honom minst 70-80mill. Jag vet vad jag hade valt iaf.

förresten, var någon mer än mig på matchen igår? Herregud vad tråkig match...
Jag tycker det är så äckligt av honom att välja bort sin hemmaklubb. Behöver han mer pengar?
 

Sjobedan

Rolex
Jag tycker det är så äckligt av honom att välja bort sin hemmaklubb. Behöver han mer pengar?

Äckligt? Lite väl starka ord. Han är väl fri att välja vad han vill göra, precis som du är. Utan att någon ska tycka att det är "äckligt".

Antar då att du har aldrig bytt jobb för en högre lön? Jobbar du kvar på ditt första jobb? Inte? Då tycker jag att du borde gå tillbaka dit med all din erfarenhet och sänka din lön med 99%... För det var ju faktiskt där du började din resa.
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Äckligt? Lite väl starka ord. Han är väl fri att välja vad han vill göra, precis som du är. Utan att någon ska tycka att det är "äckligt".

Antar då att du har aldrig bytt jobb för en högre lön? Jobbar du kvar på ditt första jobb? Inte? Då tycker jag att du borde gå tillbaka dit med all din erfarenhet och sänka din lön med 99%... För det var ju faktiskt där du började din resa.
Japp jag tycker det är respektlöst. Blir lite annorlunda när mitt första jobb inte har med tusentals supporters som ägnar sitt liv åt "mitt" jobb.
 

Buster

Friends of KS
3 poäng och fortsatt serieledning. Men j-vlar vad dom bränner chanser, hade ju varit skönt om de dödade matchen med ett 2-0 mål, så man hade kunnat njuta sista 10:e.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
3 poäng och fortsatt serieledning. Men j-vlar vad dom bränner chanser, hade ju varit skönt om de dödade matchen med ett 2-0 mål, så man hade kunnat njuta sista 10:e.
Man får försöka se det positivt, dom spar målen till andra matcher.

Tyvärr blir serien konstig när den vänder, på nästa fyra matcher kommer vi möte Örebro ytterligare en gång och sen AIK två gånger. Här gäller det att vara med och ta ett par 3-poängare så vi kan fortsätta vara i toppen av tabellen.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
En kort kommentar till matchen i övrigt. Riktigt seg start första 15-20 men sen kom laget i gång mer och mer. Extremt många bra spelare just nu i laget och ändå var inte Kari med som har extra ledigt efter EM, Lewicki skadad, Safari inte skadad och inte spelklar än osv. Det ser riktigt bra ut inför hösten, får hoppas att det blir ett lugnt transferfönster för vår del.
 

Simpatico

Rolex
Då var sommaruppehållet avdiskat och matcher igång igen.
Skönt med en solid omstart. Örnen på målhumör och fina framspelare bakom.
I ledningen igen, där vi hör hemma.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
Ska sägas att jag var lite tveksam till Örnen men nu leder han skytteligan. Utöver det så leder Eikrem passningsligan vilket är kanon men...

Känns inte helt bra att vi är så beroende av två spelare, vi behöver att andra kliver fram och börjar göra poäng.
 

JonasF

Omega
2-Faktor
1-0 mot Sundsvall, mål av Örnen. Nu ryktas han vara på väg, vem ska då göra mål? Känns som att vi i så fall säljer guldet, märkligt agerande av klubben. Enda skälet skulle vara ett monsterbud men det känns osannolikt med tanke på klubben, så mycket pengar finns där väl inte i den ligan?
 

Sjobedan

Rolex
1-0 mot Sundsvall, mål av Örnen. Nu ryktas han vara på väg, vem ska då göra mål? Känns som att vi i så fall säljer guldet, märkligt agerande av klubben. Enda skälet skulle vara ett monsterbud men det känns osannolikt med tanke på klubben, så mycket pengar finns där väl inte i den ligan?

Äsch, då kliver Rosenberg fram i sin vanliga position. Enkelt ;)
 

Buster

Friends of KS
1-0 mot Sundsvall, mål av Örnen. Nu ryktas han vara på väg, vem ska då göra mål? Känns som att vi i så fall säljer guldet, märkligt agerande av klubben. Enda skälet skulle vara ett monsterbud men det känns osannolikt med tanke på klubben, så mycket pengar finns där väl inte i den ligan?

Äsch, då kliver Rosenberg fram i sin vanliga position. Enkelt ;)
Tycker också att man borde få mer för Örnen än de summor som har stått i tidningarna(30-35 miljoner). Men som @Sjobedan skriver tror jag också att Rosenberg kan börja producera mer. Om det blir Jeremejeff och Rosenberg på topp kan Rosenberg släppa targetspelet och ligga mer på rulle och göra mål.
 

Simpatico

Rolex
En smula kluven till hela affären med Örnen. Blir fundersam att man släpper honom med endast 10 matcher kvar i AS.
Men visst -Cash is king! och det är ju en trevlig summa som kommer in.
Sen kan det ju alltid ligga några klasuler i Örnens kontrakt som gör att han kan gå så här snabbt. Lite udda med tanke på att han har 2,5 år kvar, om jag minns rätt.
Men men Örnen har flugit sin väg, bara för andra att ta hans plats och göra jobbet. Inget vi behöver gräva ner oss för.
Hoppas innerligt att vi håller hela vägen in i mål nu.
 
Topp