• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för oss som älskar Leksands IF

Haha, det du säger är mycket sant! Men helt ärligt då, hur tror du det kommer att gå? Har du någon match inbokad föresten?
Känns som att man inte har en aning alltså, haha! Men någonstans känner jag att Leksand kommer bli en alltför svår uppgift. Mora har kört över allt och alla under den andra halvan av säsongen men jag tror att ett heltaggat Leksand kommer gå vinnande ur striden med marginalerna på sin sida.
Min arbetskollega skulle fixa biljetter till minst en match här i Mora, fick besked idag om att vi stod utan biljetter båda två. Ska aldrig lita på den dåren igen :D Å andra sidan vet jag inte om mina nerver klarar av att vara på plats heller så en whiskey i soffan och matcherna på TV känns som ett mer säkert kort :p

Vad tror du då och har du fått tag i några biljetter?
 
Senast ändrad:

Moody

Rolex
Känns som att man inte har en aning alltså, haha! Men någonstans känner jag att Leksand kommer bli en alltför svår uppgift. Mora har kört över allt och alla under den andra halvan av säsongen och jag tror att ett heltaggat Leksand kommer gå vinnande ur striden med marginalerna på sin sida.
Min arbetskollega skulle fixa biljetter till minst en match här i Mora, fick besked idag om att vi stod utan biljetter båda två. Ska aldrig lita på den dåren igen :D Å andra sidan vet jag inte om mina nerver klarar av att vara på plats heller så en whiskey i soffan och matcherna på TV känns som ett mer säkert kort :p

Vad tror du då och har du fått tag i några biljetter?
Samma här, får typ ångest när jag tänker på det. Men om Leksand spelar så bra som jag vet att dom kan så klarar dom detta enkelt (slagit frölunda med 4-0 och 1-5).
Japp, skulle boka till båda hemmamatcherna men hann bara boka till den första, kommer vara så nervös så jag vet inte ens om jag kommer orka stå på benen :D
 
Samma här, får typ ångest när jag tänker på det. Men om Leksand spelar så bra som jag vet att dom kan så klarar dom detta enkelt (slagit frölunda med 4-0 och 1-5).
Japp, skulle boka till båda hemmamatcherna men hann bara boka till den första, kommer vara så nervös så jag vet inte ens om jag kommer orka stå på benen :D
Okej!
Ja, det som är mest intressant känner jag är att för första gången på hela säsongen egentligen så spelar Leksand med press på sig. Blir intressant att se hur de tar sig an den uppgiften :) Må bästa lag vinna!
 

Klasvegas

Omega
Ser fram emot en avgörande match 7 där LIF avgör för att Amnér står och fipplar med pucken vid blå! :woot:

Skämt åsido. Den här kvalserien kommer va en riktigt jävla pärs. Jag tror och hoppas dock att Leksand är ett nummer större. Mora spelar rolig och snabb hockey, men det var svajigt och rätt dålig defensiv i finalserien mot Bofors...
 

Moody

Rolex
Ser fram emot en avgörande match 7 där LIF avgör för att Amnér står och fipplar med pucken vid blå! :woot:

Skämt åsido. Den här kvalserien kommer va en riktigt jävla pärs. Jag tror och hoppas dock att Leksand är ett nummer större. Mora spelar rolig och snabb hockey, men det var svajigt och rätt dålig defensiv i finalserien mot Bofors...
Skulle varit riktigt skönt om det blev på det sättet, rätt åt Amnér som inser att han gjorde ett misstag när han lämnade Leksand.
Tror och hoppas att det blir 4-2 till leksand, kolla bara tillbaka till förra året, krossen med 6-0 så blir man lite lugn sen ;)
 

Klasvegas

Omega
Kan tillägga att jag är leksing sen barnsben - Ursprungligen från Falun men bor i Sthlm.

Åker upp ett par hemmamatcher per säsong, och då "sitter" jag alltid på A2V. :)
 

Klasvegas

Omega
Mjaaa... Vinner man finalserien med 14-5 och släpper endast in 1 mål i två av tre matcher så måste man väl ändå säga att det defensiva var rätt stabilt.

Dom håller HA-nivå. Passningsskickligheten är något dom verkligen saknar, jag tror att om dom får möta ett shl-lag med ett annat tempo och ganska hög forecheck så blir dom straffade och nerjobbade.

Jag såg inte alla matcher i finalserien men dom var inne i ett orderntligt flyt som säkerligen följer med in i kvalet. Tar dom dessutom med sig maskoten till tegera kan det bli en jämn och spännande matchserie!

IMG_1552.JPG
 

Moody

Rolex
Dom håller HA-nivå. Passningsskickligheten är något dom verkligen saknar, jag tror att om dom får möta ett shl-lag med ett annat tempo och ganska hög forecheck så blir dom straffade och nerjobbade.

Jag såg inte alla matcher i finalserien men dom var inne i ett orderntligt flyt som säkerligen följer med in i kvalet. Tar dom dessutom med sig maskoten till tegera kan det bli en jämn och spännande matchserie!

IMG_1552.JPG
Haha! Kommer du vara på plats någon match?
 
Dom håller HA-nivå. Passningsskickligheten är något dom verkligen saknar, jag tror att om dom får möta ett shl-lag med ett annat tempo och ganska hög forecheck så blir dom straffade och nerjobbade.
Då återstår det bara att se om Leksand håller högre nivå än HA. Bevisligen är det inget annat lag i HA som håller HA-nivå :D
 
Topp