• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för oss som älskar Leksands IF

Hylve

Omega
Matchdag idag! För se om LIF orkar sätta i mot något. Perra har ju sagt att en del förändringar kommer ske...
 
Tackar ödmjukast, Adrian! Jag tror att Leksand behöver börja om från början i en serie där man kan vara ett av de ledande lagen. Lycka till nästa säsong!
 
Har en gammal bekant / skolkamrat som jag tror har/hade nått med Leksand att göra. gereon dahlgren heter han. Rätta mej om jag har fel :)?
mj-laughing.gif
 
Oscar Lang klar för 2 säsonger till i LIF, Ritola kommer inte vara kvar. Hur ser eran Silly ut? @Notorious Niklas
Mycket rykten som går och har svårt att hitta tillförlitliga källor på det som sägs men Jacob Nilsson, Bromé och Engstrand är otroligt viktiga spelare som verkar bli kvar! Har inte hört något om några nya på ingång än, det mesta tugget som går just nu handlar om arenan :D
 

Hylve

Omega
Wikman och Skedung klara! Skönt att de yngre förmågorna stannar. Det är där lagbygget måste börja. Nu återstår att se om alla sparade pengar kommer förbrukas eller inte.
 

Moody

Rolex
Vilken pissig start, blir så oerhört besviken.

Hoppas Leffe kommer in i båset eller att Perra gör en comeback.
 
Leksand och Mora ligger på samma tabellplats men olika serier, men jag är absolut inte bitter, garanterat att de vänder detta innan säsongen är slut.:)
Har faktiskt kikat lite på Mora av ren nyfikenhet, tycker ändå de gör det bra i SHL, iaf matcherna jag sett.
Rätt galet egentligen...
Du har helt rätt i det, samtliga matcher förutom de två senaste mot Örebro och Djurgården har man absolut varit med i matcherna till 100%.
Det blir en spännande fortsättning för bägge lagen! :)
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Hahahahaha! Självklart, vad annars?;)
Jag och @Notorious Niklas kommer skitbra överens trots att han håller på Mora!:D Vad håller du på?
Haha helt rätt. Jag känner att jag kommer överens med dig ändå :). Min vikarierande chef jag hade förra veckan är gammal spelare i leksand. Gabriel Karlsson.
Jag hejar på LHC. Förra säsongen sa en kollega att jag var landskapsförrädare som inte heja på dalarnas lag i shl. Så när mora gick upp påtala jag åt honom att vi får heja på mora nu. :p.

Kommer ju från dalarna och jobbat på arbetsplatser där det varit rätt blandat med supportrar. Så varje säsong är det rätt retsam stämning, fast med värme då :). Tycker nästan den biten är roligast varje säsong, blir lite liv i fikarummet. :)
 

Moody

Rolex
Riktig Leksandslegend Gabbe!
Tråkigt att hålla på ett lag som sitter stadigt i SHL, det ska ju svaja lite och vara återtåg varannan säsong.:D

Så är det, brukar stå på norra när jag är uppe i Leksand, hittar alltid någon ny vän som jag sen träffar igen varje gång jag är där, riktigt bra stämning bland de flesta supportrar med undantaget de som springer runt med huliganfirmor och leker något.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Riktig Leksandslegend Gabbe!
Tråkigt att hålla på ett lag som sitter stadigt i SHL, det ska ju svaja lite och vara återtåg varannan säsong.:D

Så är det, brukar stå på norra när jag är uppe i Leksand, hittar alltid någon ny vän som jag sen träffar igen varje gång jag är där, riktigt bra stämning bland de flesta supportrar med undantaget de som springer runt med huliganfirmor och leker något.
Riktigt glad och trevlig dessutom!

Ja jag gillar det med hockeyn. Det är en skön och inkluderande stämning.
Huliganerna kan hålla sig någon annanstans.
 

Moody

Rolex
Slutar 4-2 Leksand, tyvärr! Vi är inte alls det lag vi var tidigare under säsongen, verkar inte finnas något kvar att ge.
Jag hoppas innerligt att du har rätt. Själv svajar mina tankar hela tiden, ena stunden läser jag folk som skriver att Leksand kommer gå som segrare, och då lutar jag åt det. Sen ser jag folk skriver att vi kommer bli förnedrade och då går tankarna dit istället. Så nu har jag avinstallerar alla sociala medier där jag kan läsa om detta djävulskvalet. Ångesten är på topp!
 
Jag hoppas innerligt att du har rätt. Själv svajar mina tankar hela tiden, ena stunden läser jag folk som skriver att Leksand kommer gå som segrare, och då lutar jag åt det. Sen ser jag folk skriver att vi kommer bli förnedrade och då går tankarna dit istället. Så nu har jag avinstallerar alla sociala medier där jag kan läsa om detta djävulskvalet. Ångesten är på topp!
Två lag helt utan stabilitet och någon rimlig lägstanivå över huvud taget. Båda lag kan troligtvis lyckas vinna över samtliga lag i Sverige om precis allt går rätt under 60 min men skulle lika gärna kunna torska mot lag som harvar i div. 2 på en riktigt dålig dag där allt studsar fel och inställningen inte alls finns där. Blir ett jäkla spektakel, minst sagt! Jag säger som förra året; må bästa lag vinna!
 
Topp