• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för oss som älskar SKRÄCKFILM & RYSARE!

JLC

Panerai
2-Faktor
Bra trådstart!
Är riktigt förtjust i alla som rör det paranormala (typ The conjuring och Annabelle) men även paranormal activity platsar såklart på listan. Såg nyligen "Dont breath" på bio som var en fräsch fläkt i skräckfilmgenren. Sen har vi ju också drag me to hell som är bra! Trådstartaren har ju redan nämt alla klassiker som är ett måste på listan. Men stanley Kubricks "fåglarna" är ju en riktig klassiker, kanske inte läskig men den har en väldigt obehaglig känsla kring sig
om du gillar paranormala kan jag rekommendera en film (2015 eller 2016) som handlar om soldater som konstruerats i öststaterna utifrån Bose–Einstein-kondensat. Läskig och tänktvärd. Finns på Netflix. Minns tyvärr inte namnet på rak arm.
 
Men Behind the Sun. Står sig fortfarande.

men-behind-the-sun-hei-tai-yang-731.24464.jpg

Perfekt mysfilm till första dejten, kompletteras gärna med Cannibal Holocaust som avslutning på kvällen.:)
 
Haha vi tänker lika, PRECIS samma film som jag kom att tänka på när någon sa "The Lost Boys" :)
... och när jag ser affischen ovan så tänker jag även på klassikern "The People Under The Stairs" samt "House"
Det är så gött med 80-talskräck, frisyrerna, kläderna, brudarna, neonljuset. Musiken framförallt dock, fattar inte hur sköna låtar man hade i rysarna förr i tiden.
Shocker (två låtar för soundtracket är så jävla bra)

Fright Night

Manhunter

Elm Street III

Texas chainsaw II

Return of living d. II
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Hittade tråden precis nu, jag älskar skräck!
Mina tips och favoriter är:
Shutter(den thailänska)
The fourth kind(inte skräck direkt men jag blir totalt jävla livrädd)
Mama(Otroligt välgjord och vackert filmad!)
Dark Skies(höll på att avlida när jag såg den första gången)

Alla ovanstående filmer är magiskt bra!

Har ni tips på filmer som på något vis handlar om utomjordingar så säg till, de kan inte vara för gamla för då är det inte välgjort nog för att leva sig in i filmen.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Finns ju nån svensk äldre skräckfilm också som handlar om en som mördar campare med nån slags antik mask på sig, blev ju ett jäkla liv när den kom och många som ställde in sina camping-semestrar...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Höhöhö...men fy fan, har inte blivit så rädd sedan jag såg Ring första gången, tur att jag hade en kudde till hands!

teresa-palmer-finds-someone-s-name-carved-in-lights-out.jpg


Kan verkligen rekommendera denna skräckrulle, skulle säga att den håller måttet från första minuten till den sista, ett helt klart måste för oss som gillar SKRÄCKISAR!

lights_out_blu_ray.jpg



Lighta Outs betyg.

Handling: 5/5 Affar
Totalbetyg: 5/5 Affar
Filmen: 5/5 Affar
Produktion: 4/5 Affar


Nu väntar jag bara på att Ring 3 släpps 16 juni.
rings_blu_ray.jpg
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Höhöhö...men fy fan, har inte blivit så rädd sedan jag såg Ring första gången, tur att jag hade en kudde till hands!

teresa-palmer-finds-someone-s-name-carved-in-lights-out.jpg


Kan verkligen rekommendera denna skräckrulle, skulle säga att den håller måttet från första minuten till den sista, ett helt klart måste för oss som gillar SKRÄCKISAR!

lights_out_blu_ray.jpg



Lighta Outs betyg.

Handling: 5/5 Affar
Totalbetyg: 5/5 Affar
Filmen: 5/5 Affar
Produktion: 4/5 Affar


Nu väntar jag bara på att Ring 3 släpps 16 juni.
rings_blu_ray.jpg
Har du sett kortfilmen "Lights out"? Som jag tror är insperationen till denna? Ri´ktigt obehaglig känsla på bara 2 minuter.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har du sett kortfilmen "Lights out"? Som jag tror är insperationen till denna? Ri´ktigt obehaglig känsla på bara 2 minuter.

Hade inte gjort det innan, men nu har jag det! Helt klart så måste detta vara källan till långfilmen Lights Out, hehe...nog krullade håret upp sig på armarna lite...
 

Psykel

Patek
Hade inte gjort det innan, men nu har jag det! Helt klart så måste detta vara källan till långfilmen Lights Out, hehe...nog krullade håret upp sig på armarna lite...
Samma svenska regissör. Kortfilmen vann nåt slags pris för 2-minuters skräckfilmer och regissören fick ett erbjudande om att göra en långversion i Hollywood. Har den i min Netflix-lista, men ska se den med sambon.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
the_bye_bye_man_uncut_blu_ray.jpg


Vad kan vi säga om denna, Nja, var väl inte så läskig som jag hade hoppats tyvärr! Men var ändå helt sevärd skulle jag säga, denna film är väl inget åt splatter hållet heller, nä, den är mer åt det psykologiska och det funkar helt OK. Blandning av The, Ring och The Babadok

The Bye Bye Mans betyg.

Handling: 4/5 Affar
Filmen: 4/5 Affar
Produktion: 3/5 Affar
Totalbetyg: 4/5 Affar
 

ScubaKing

Audemars
Min lilla lista över 5 stycken otäcka skräckisar...

1) Sinister (1.an)

2) The Ring (Amerikanska)

3) Djurkyrkogården (börjar bli gammal men stark story)

4) The Shining

5) The Grudge
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ok snabb bump nu. Dottern sover och tjejen jobbar eftermiddag.

Jag är solo hemma och vill bli skiträdd. Bästa filmerna hittills är nog Sinnister och grave encounters. Det är något med de där filmat i first person som griper tag i mig.

Gillade även REC (endast ettan)
 

ScubaKing

Audemars
Tror "Hereditary" blir rätt grym när den kommer nu under 2018. Annars ligger Sinister och Martyrs på delad första plats. The Ring och Djurkyrkogården som säkra tvåor.


 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Denna är riktigt bra enligt mig: REC
Sen gillar jag även första Grave encounters, den kan dock uppfattas något B om man inte gillar found fotage

Tänkte försöka mig på Lights out ikväll :)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
upload_2018-12-3_10-56-33.png


Suspiria (2018)

Såg denna på bio igår.
Med tanke på att det är en remake av en av de riktiga klassikerna av Argento så var det med hyfsat blandade känslor som jag satte mig i biostolen igår.
Dock är jag inte den typen av person som sitter och "fnyser" när folk tar sig an denna typen av projekt (det kan aldrig bli som originalet osv) plus att det var så längesedan jag såg originalet nu.

Med det sagt så var filmen riktigt jä***a bra! Luca Guadagnino satte sin prägel på många sätt och även om det inte infann sig någon "Argento-känsla" så hade jag ändå en väldigt trevlig känsla som jag inte känt sedan jag såg liknande filmer på VHS för 20 år sedan :) Lite lagom "smutsig" och en känsla av att "detta är inte för alla".

Tilda Swinton var grymt bra som vanligt (x2) och Dakota Johnson passade perfekt i rollen som Susanna Banion.
Längesedan jag såg en film som fått jag på något sätt behövt bearbeta och det är ett bra betyg!

@Model_Citizen sett?
 
Senast ändrad:

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Tror "Hereditary" blir rätt grym när den kommer nu under 2018. Annars ligger Sinister och Martyrs på delad första plats. The Ring och Djurkyrkogården som säkra tvåor.



Sett "Hereditary" än? En bekant vars filmsmak som korrelerar med min har lovordat den så har den på min "watch list" och bara väntar på rätt tillfälle..
 
upload_2018-12-3_10-56-33.png


Suspiria (2018)

Såg denna på bio igår.
Med tanke på att det är en remake av en av de riktiga klassikerna av Argento så var det med hyfsat blandade känslor som jag satte mig i biostolen igår.
Dock är jag inte den typen av person som sitter och "fnyser" när folk tar sig an denna typen av projekt (det kan aldrig bli som originalet osv) plus att det var så längesedan jag såg originalet nu.

Med det sagt så var filmen riktigt jä***a bra! Luca Guadagnino satte sin prägel på många sätt och även om det inte infann sig någon "Argento-känsla" så hade jag ändå en väldigt trevlig känsla som jag inte känt sedan jag såg liknande filmer på VHS för 20 år sedan :) Lite lagom "smutsig" och en känsla av att "detta är inte för alla".

Tilda Swinton var grymt bra som vanligt (x2) och Dakota Johnson passade perfekt i rollen som Susanna Banion.
Längesedan jag såg en film som fått jag på något sätt behövt bearbeta och det är ett bra betyg!

@Model_Citizen sett?
Ska definitivt kolla in den, blir dock att vänta på Bluray. Jag blir gäälen av att gå på bio med alla som käkar popcorn och småpratar hela tiden. Kolsvart rum, ensam hemma, skräckis i spelarn, that is how I roll.:)
 

ScubaKing

Audemars
@Equilibrium

Såg Human Centipede, mycket snack och liten verkstad tyckte jag. Men då är jag kanske inte rätt målgrupp heller. Har svårt för slash filmer.

Det var sådan jävla hype kring den filmen (folk som spydde under premiären o.s.v). Och när man väl såg den så var det liksom "Jaha, var det inte värre än det här".
Tyckte dock gubben (Huvudpersonen) såg jävligt lustig ut i den filmen :D

mv5bytczmgfkytgtzja2ms00mjkylthhztktn2jjmwyzmzhkyznhxkeyxkfqcgdeqxvymjuyndk2odc-_v1_-jpg.986219


Vet inte om man ska snacka om dylika filmer på detta forum, men med tanke på att filmen Martyrs varit uppe på tapeten och många gillade den så...

Vill någon kolla dylika filmer som Centipede men som faktiskt är riktigt sjuka så kolla till exempel Guinea Pig Flower of Flesh & Blood.

OBS: Se inte vidare i posten om du är känslig för blod och dylika.

guinea-pig_-part_-1-devils-experiment-1985-movie-satoru-ogura-3-jpg.986217


devilsexperiment-jpg.986216


Eller den absolut värsta av dem värsta störda filmerna....August underground`s Mordum.
(Men säg inte att jag inte varnat dig, jag såg den av ren nyfikenhet för 10 år sedan och har inte återhämtat mig helt. OERHÖRT störd rulle)

36474-august-underground-s-mordum-0-230-0-345-crop-jpg.986218


 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
@Equilibrium

Såg Human Centipede, mycket snack och liten verkstad tyckte jag. Men då är jag kanske inte rätt målgrupp heller. Har svårt för slash filmer.

Det var sådan jävla hype kring den filmen (folk som spydde under premiären o.s.v). Och när man väl såg den så var det liksom "Jaha, var det inte värre än det här".
Tyckte dock gubben (Huvudpersonen) såg jävligt lustig ut i den filmen :D

mv5bytczmgfkytgtzja2ms00mjkylthhztktn2jjmwyzmzhkyznhxkeyxkfqcgdeqxvymjuyndk2odc-_v1_-jpg.986219


Vet inte om man ska snacka om dylika filmer på detta forum, men med tanke på att filmen Martyrs varit uppe på tapeten och många gillade den så...

Vill någon kolla dylika filmer som Centipede men som faktiskt är riktigt sjuka så kolla till exempel Guinea Pig Flower of Flesh & Blood.

OBS: Se inte vidare i posten om du är känslig för blod och dylika.

guinea-pig_-part_-1-devils-experiment-1985-movie-satoru-ogura-3-jpg.986217


devilsexperiment-jpg.986216


Eller den absolut värsta av dem värsta störda filmerna....August underground`s Mordum.
(Men säg inte att jag inte varnat dig, jag såg den av ren nyfikenhet för 10 år sedan och har inte återhämtat mig helt. OERHÖRT störd rulle)

36474-august-underground-s-mordum-0-230-0-345-crop-jpg.986218


Råkade också snubbla över vidriga filmer när jag för snart 7-8 sedan sökte efter de läskigaste.

Håller med om att human centipede inte var någon höjdare men man var ju tvungen att se den.

Martyrs gillade jag. Mörk och lagom scary bitvis, lite mystik.

Även jag har sett August underground. Fyfan va jag mådde dåligt över att ens ha sett skiten. Fick dåligt samvete. Den får A serbian film att vekna. Och den är fasen inte trevlig den heller.

Idag har jag inte mage för såna filmer men gillar skräck iaf. De ovannämnda förutom Martyrs är ju egentligen bara sjuka/vidriga.

Filmerna som heter VHS och VHS2 är skumma men lite otäcka
 
Topp