• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Chagall

Cartier
Det här med sura ölsorter hat jag börjat uppskatta mer och mer! (Även om min smak ligger överlägset närmare lite sötare, belgisk öl)

12625790_771058069667304_243588829_n.jpg
 

zeke_varg

Omega
Finns på vissa systembolags hyllor. Jag är dock inte så lyckligt lottad så då får man köra beställningssortiment med 24 items som minsta antal.

Zundet, Rochefort och westvleteren + ovanstående är mina top 4. Rekomenderar dessa om man gillar söta mörka öl.
 

WBergdahl

Panerai
Finns på vissa systembolags hyllor. Jag är dock inte så lyckligt lottad så då får man köra beställningssortiment med 24 items som minsta antal.

Zundet, Rochefort och westvleteren + ovanstående är mina top 4. Rekomenderar dessa om man gillar söta mörka öl.
Både Rochefort och Westvleteren finns ju i tre lika sorter, så att säga att dom är goda om man gillar söta mörka öler är som att säga att om man gillar tjejer så tycker man att alla är snygga... Det är otroliga smakskillnader mellan alla tre hos dom båda bryggerierna!

Rochefort 10 tex är en öl men mycket sötma och inslag av mycket kryddor.
Rochefort 8 är å andra sidan en öl med lite sötma och är ganska fruktig.

Och hos Westvleteren är den som heter 6 en ljus öl men 8 och 12 är mörka.
 

zeke_varg

Omega
Både Rochefort och Westvleteren finns ju i tre lika sorter, så att säga att dom är goda om man gillar söta mörka öler är som att säga att om man gillar tjejer så tycker man att alla är snygga... Det är otroliga smakskillnader mellan alla tre hos dom båda bryggerierna!

Rochefort 10 tex är en öl men mycket sötma och inslag av mycket kryddor.
Rochefort 8 är å andra sidan en öl med lite sötma och är ganska fruktig.

Och hos Westvleteren är den som heter 6 en ljus öl men 8 och 12 är mörka.

Korrekt. Lite lat där. Rochefort 10, westvleteren 12, st Bernardus 12 zundert är "mina" öl. Finns til och med bernardus witbier vilket är veteöl och något helt annat =)
 

SSL

Audemars
Najs, vad tyckte du? :)

Har dryckesunderlägg med det motivet
13977877_878861258886984_855979769_o.jpg

Snyggt! Den är god. Men så är man en hipsteröldrickare också. Lite speciell ska det vara. Kan inte dricka ljummen Heineken på krogen längre. Hur som, den svalkar skönt just nu. Har en American Dream här hemma också. Plus lite annat, får se vad som kommer härnäst.
 

SSL

Audemars
image.jpeg


Nu blir det lokalt. Sundbybergs Köksbryggeris Halvlager. Mitt favorit microbryggeri. Dom har sitt bryggeri i en kyrka i Sundbyberg som avveklades för många år sen. Varit på ölprovning där i deras begynnelse. Hört att det hänt en del där sen dess så ska dit snart igen.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Var på lokal där de hade ett fantastiskt utbud av öl. Fastnade för ölen från Beerbliotek (kan vara mitt nya favoritbryggeri?). Beställde från allas vårt favoritalkoholmonopol onsdag kväll. Idag kunde jag hämta ut godsakerna i butik (#hejastatligtalkoholmonopol:D). Riktigt bra!:)
ööööööööööööööööööööööööl.jpg
 

Broke

Omega
2-Faktor
Paketöppning från Brooklyn. Och lite annat blask från bl. omnipollo, toøl och lokala förmågor.
DSC_0344-01.jpeg


Håller även på att coldcrasha mitt eget alster innan flasktappning. Testrecept på Vienamalt, havre, Amarillo och Pacific Jade. Satt på en belgisk ale jäst. Om några veckor vet vi om den är värd ett 20liters brygg.
DSC_0345-01.jpeg
 
Topp