• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Ponlarsson

Panerai
Provar en sort jag aldrig provat förut. Den var god.
20150508_202007.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
image.jpg


Rock'N'Ron APA 2.0 funkar efter 4 v på flaska! Bra skum å "kropp". Blommig med bra beska i eftersmaken!

Vad glad jag blev! Nu vill jag brygga igen! Tror på en lager den här gången. Med lite, lite karamellmalt så den blir lite, lite mörkare.

Skål å god fredag!
 

Niclas

Omega
Någon som vet vart man kan beställa Peroni 66cl flaskor ?
Vet inte om jag är ute och cyklar, men tycker det är stor skillnad mot den vanligare 33an ( om det inte är plats, sällskap och tilltugg som gjort skillnadeno_O )
 

WBergdahl

Panerai
Någon som vet vart man kan beställa Peroni 66cl flaskor ?
Vet inte om jag är ute och cyklar, men tycker det är stor skillnad mot den vanligare 33an ( om det inte är plats, sällskap och tilltugg som gjort skillnadeno_O )
Jag tycker att allt har med platsen att göra!
Har plockat med mig stora flaskorna hem från Italien några gånger, men den är inte lika god i Sverige...
 

F-L-P

Panerai
Jag tycker att allt har med platsen att göra!
Har plockat med mig stora flaskorna hem från Italien några gånger, men den är inte lika god i Sverige...

Frågade en duktig ölbryggare en gång vilken som var den godaste ölen han hade druckit:

"Vi hade lagt ankare i en vik, barnen och frun hade precis somnat och jag gick upp och satte mig i fören, knäckte en öl och tittade på solnedgången. Det är den bästa ölen jag druckit."
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Lääääängesedan jag drack Corsendonk senast så blev ganska glad när jag såg att bolaget plockat en en mix pack! Samtliga smakar kanon bortsett från möjligtvis --blanche´n men dom är ju oftast lite speciella. Rekommenderas!

DSC_0114.JPG
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Har druckit en gång för många år sedan men det bestående intrycket var namn och etikett. :)

Prova igen! :D Brukar oftast bli besviken på öl man läst om mycket tidigare, kul att äntligen bli positivt överraskad. Det är nog bara denna och Omnipollo Nebuchadnezzar som levt upp till mina förväntningar senaste åren :)
 

hedbrg

Panerai
Prova igen! :D Brukar oftast bli besviken på öl man läst om mycket tidigare, kul att äntligen bli positivt överraskad. Det är nog bara denna och Omnipollo Nebuchadnezzar som levt upp till mina förväntningar senaste åren :)
Nebuchadnezzar va ja måttligt imponerad av faktiskt. Däremot är American Dream värd alla lovord den fått.
 
Topp