• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Calfen

Panerai
Rådanäs har levererat förr och dubbel-IPAn ser skoj ut :)

Detta har dock varit favoriten senaste månaderna, fruktansvärt god!

DSC_0204.JPG

Drack den förra onsdagen kan verkligen rekommenderas, vi hade då ett blind test på 5 st olika dubbel ipor och har för mig att denna blev rankad som etta av flest! Blev lite luddigt i slutet :cool:
 

jabla

Sarlacc
Precis, både jag och svärfar var väldigt nöjda med den trevliga atmosfären, den kunniga guiden och det goda ölet :)

Korvprovningen var också en bra överraskning när vi kom dit! Kul med marknaden i Oxhallen, ni har verkligen fått till det!
Kul att ni gillade det, skall dit på onsdag, då är det afterbrew från 17:00. :)
 

Mudfold

Cartier
IPA all the way! På sommaren någon ljusare, Mythos och Amstel är favoriter.

Har någon provat "Hornstull" btw? lokalbryggd. Antar att den bara säljs på SB i Hornstull dock :bored:
 

Point Blank

Cartier
IPA all the way! På sommaren någon ljusare, Mythos och Amstel är favoriter.

Har någon provat "Hornstull" btw? lokalbryggd. Antar att den bara säljs på SB i Hornstull dock :bored:

Rätt trist öl som jag antar mest säljer till hipster pga att den bär namnet Hornstull. Tycker amber generellt är rätt trist så ta vad jag säger med en nypa salt kring just de ölen. Pangpang gör bra grejor men tycker grejor överlag men de är lite dyra sett till vad man får.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag lägger in denna bild här också så ingen behöver gå miste om den. Bryggeriet Borg här på Island tar fram ett öl som hyllning till Lars Lagerbäck (som just nu av förklarliga skäl är enormt populär här på ön) Skål på er :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    51.3 KB · Visningar: 65
  • image.jpg
    image.jpg
    51.3 KB · Visningar: 52

Oew

Rolex
Har precis beställt hem ett parti Framboise Boon, en lambisk öl som jag tycker är fantastisk! För de som inte vill beställa många så finns de på bl.a bishops arms!
image.jpeg
 
Topp