• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om "hitta på i Göteborg"

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ska på bio ikväll. Blir käk först, men var?
Sugen på något roligare än kött och pommes. Kanske Tapas-liknande. Dock hatar jag Pinchos så tipsa inte om det.
Spisa är grymt men för långt ifrån. Något mer centralt (närmare bergakungen, tack)!

Förslag?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Haha jag är för ocharmig i telefon... Hon lyckades boka tid som "inte fanns" när jag ringde...
 

Ruben

Rolex
Ska på bio ikväll. Blir käk först, men var?
Sugen på något roligare än kött och pommes. Kanske Tapas-liknande. Dock hatar jag Pinchos så tipsa inte om det.
Spisa är grymt men för långt ifrån. Något mer centralt (närmare bergakungen, tack)!

Förslag?
Finns en manana vid Odinsplatsen
 

SSL

Audemars
En grym asiat till lunch hade varit sjysst. Sjömagasinet ikv var grymt. Men imorn blir d att steppa ner i pris något.
 

JB_XII

Rolex
En grym asiat till lunch hade varit sjysst. Sjömagasinet ikv var grymt. Men imorn blir d att steppa ner i pris något.

Ta sig till kungstorget/stora saluhallen. Där hittar du Tranquilo, sydamerikansk. Deras lunch är magisk! Mysigt ställe också.
Precis bredvid har du spice, om du hellre vill äta asiatiskt :)

Efter lunchen kan du göra ett besök på Bergströms och kika på lite klockor. NK ligger mittemot ifall gaderoben skall utökas.

När du är klar med shoppingen så fortsätter du mot Dorsia. Drink/middag/övernattning kommer inte göra dig besviken! Bara inredningen och stämningen är tillräcklig för att göra en på gott humör.

När du vaknar upp nästa dag (bakfull?) så tar du en brunch på Ritz.

Allt inom ett par hundra meters radie och där är allt du behöver för att njuta 24 timmar.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ta sig till kungstorget/stora saluhallen. Där hittar du Tranquilo, sydamerikansk. Deras lunch är magisk! Mysigt ställe också.
Precis bredvid har du spice, om du hellre vill äta asiatiskt :)

Efter lunchen kan du göra ett besök på Bergströms och kika på lite klockor. NK ligger mittemot ifall gaderoben skall utökas.

När du är klar med shoppingen så fortsätter du mot Dorsia. Drink/middag/övernattning kommer inte göra dig besviken! Bara inredningen och stämningen är tillräcklig för att göra en på gott humör.

När du vaknar upp nästa dag (bakfull?) så tar du en brunch på Ritz.

Allt inom ett par hundra meters radie och där är allt du behöver för att njuta 24 timmar.
Allt du nämner förutom Dorsia är som bäst medelmåttigt.

Tranquilo är absolut inte magiskt, och Spice är en vanlig thai i finare förpackning.
Sorry, men tycker man kan vara lite lugn med att hylla ställen som är klassiskt 3 av 5. :)
 

JB_XII

Rolex
Allt du nämner förutom Dorsia är som bäst medelmåttigt.

Tranquilo är absolut inte magiskt, och Spice är en vanlig thai i finare förpackning.
Sorry, men tycker man kan vara lite lugn med att hylla ställen som är klassiskt 3 av 5. :)

Jag äter lunch ute en hel del och visst kan man äta en lunch på Swedish Taste och betala därefter. Men sett till priset, omväxling mot en vanlig dagens och smakupplevelse/stämning så skulle jag vilja påstå att det blir lite åt det magiska. Dock håller jag med om att det kan vara dumt att höja förväntningarna för högt med sådana ord ;)

Spice absolut inget märkvärdigt, men lite samma sak där... förutom thaien på hörnan eller alla bufferestauranger så får du gå på TOSO för att nå "next level of asian".

Det jag mest menade var att det var en bra runda om man vill ha en trevlig dag utan att maxa budgeten fullt ut :) Prisvärda och bra tips helt enkelt.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hur är det med Bara Magnus/M2 för middagar nu? Har dom klappat igen eller bara renoverat?
Hade en av mina bästa middagsupplevelser där för ett par år sedan och skulle vilja bjuda dit flickvännen.

Edit: Verkar som M2 fortfarande kör :D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hur är det med Bara Magnus/M2 för middagar nu? Har dom klappat igen eller bara renoverat?
Hade en av mina bästa middagsupplevelser där för ett par år sedan och skulle vilja bjuda dit flickvännen.

Edit: Verkar som M2 fortfarande kör :D

Var där för två veckor sedan och jag gillar stället. Känns väl som att det inte är lika inne dock med tanke på att det funnits ett tag.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Var där för två veckor sedan och jag gillar stället. Känns väl som att det inte är lika inne dock med tanke på att det funnits ett tag.
Gott att höra, Får prova. Jag körde någon 6 rätters med 6 olika viner, om jag minns rätt. Och det var helt fantastiskt.
Och servicen var vansinnigt bra. Blev behandlad som världens viktigaste person.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Gott att höra, Får prova. Jag körde någon 6 rätters med 6 olika viner, om jag minns rätt. Och det var helt fantastiskt.
Och servicen var vansinnigt bra. Blev behandlad som världens viktigaste person.

Var där för några år sedan och det var sjukt bra. Får nog säga att det var ungefär lika bra även denna gången. Dock är nyhetens behag en stor grej som är svår att återskapa.
 

JB_XII

Rolex
Gott att höra, Får prova. Jag körde någon 6 rätters med 6 olika viner, om jag minns rätt. Och det var helt fantastiskt.
Och servicen var vansinnigt bra. Blev behandlad som världens viktigaste
Var där för några år sedan och det var sjukt bra. Får nog säga att det var ungefär lika bra även denna gången. Dock är nyhetens behag en stor grej som är svår att återskapa.

Tycker även Barrique har en bra avsmakningsmeny. Varit där?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag äter lunch ute en hel del och visst kan man äta en lunch på Swedish Taste och betala därefter. Men sett till priset, omväxling mot en vanlig dagens och smakupplevelse/stämning så skulle jag vilja påstå att det blir lite åt det magiska. Dock håller jag med om att det kan vara dumt att höja förväntningarna för högt med sådana ord ;)

Spice absolut inget märkvärdigt, men lite samma sak där... förutom thaien på hörnan eller alla bufferestauranger så får du gå på TOSO för att nå "next level of asian".

Det jag mest menade var att det var en bra runda om man vill ha en trevlig dag utan att maxa budgeten fullt ut :) Prisvärda och bra tips helt enkelt.
En enkel barack i Tånguddens båthamn serverar bättre thaimat än 9 av 10 thaiställen i Gbg.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
En enkel barack i Tånguddens båthamn serverar bättre thaimat än 9 av 10 thaiställen i Gbg.

Håller helt och hållet med, Sala Thai är riktigt bra! Förstagångsbesökare brukar dock bli redigt rädda över utseendet på restaurangen. Har vid flertalet tillfällen hört "Är du go eller?! Jag vill änna inte bli magsjuk!"
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Zed

Göteborgare

Cartier
Jag kan rekomendera Grill Grotesque på Linnegatan. Gott kött. Dessutom en väldigt klockintresserad ägare, han har låtit mig klämma på både AP och Hubblot :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Fratelli Gridelli har bra lunch.
Gillar man tacos så är Little meats uppe på Linnégatan bra.
Bocado som redan nämnts är bra tapas.
 
Topp