• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om larm i hemmet

Trulli

Cartier
Jag har dubbla larm var av ett är Gardio. Billigt och vunnit priser. Utvecklat i Sverige. Enda överkomliga kameraövervakningslarmet och då menar jag inte som Verisure där endast larmcentralen kan kolla på en bildserie. Med Gardio kan du själv övervaka hela huset samt att du får en surfplatta som larmpanel som du även kan använda till surf. Larmar till bla mobilen och där kan du även se live streaming. Även fri väktarutryckning. Om nån vill köpa så kan jag rekommendera så har jag för mig att vi båda får jag en extra HD-kamera :)
www.gardio.se
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kör securitas, sammankoplat med jobblarm. Trådlösa deckare i huset (med nackdelar, ja), blå saftblandare och siren på taket (känner alla grannarna mkt väl), allt kopplat ihop med brandvarnarna.
Har även utökat med bärbara personlarm som inte bara funkar på jobbet, utan går via gsm med gpspositionering och ljudupptagare med väktartillkallning.

Sen är jag bra på att sparka folk på pungen också.
 

P-A

Sir Spamalot
Kör securitas, sammankoplat med jobblarm. Trådlösa deckare i huset (med nackdelar, ja), blå saftblandare och siren på taket (känner alla grannarna mkt väl), allt kopplat ihop med brandvarnarna.
Har även utökat med bärbara personlarm som inte bara funkar på jobbet, utan går via gsm med gpspositionering och ljudupptagare med väktartillkallning.

Sen är jag bra på att sparka folk på pungen också.

Du har ju även en skjutgalen KS-broder i närheten med ;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kör securitas, sammankoplat med jobblarm. Trådlösa deckare i huset (med nackdelar, ja), blå saftblandare och siren på taket (känner alla grannarna mkt väl), allt kopplat ihop med brandvarnarna.
Har även utökat med bärbara personlarm som inte bara funkar på jobbet, utan går via gsm med gpspositionering och ljudupptagare med väktartillkallning.

Sen är jag bra på att sparka folk på pungen också.
Nu snackar vi!
 

Gurgel

Cartier
Morsan har Sector alarm. Smidigt som fan med nyckelbrickan.

Farsan däremot har ett "'fristående". Det är ett jävla projekt där det funkar sådär med att larma av och på med mobilen. Har dragit igång det några gånger...

Ännu sämre kändes farsans när vi var på semester för några veckor sen och larmet går av klockan fem på natten svensk tid. Roligt att ringa upp grannarna då.
Precis därför man ska ha väktarutryckning. Värdelöst att behöva oroa sig och själv ta beslut på om man ska ringa brandkåren eller polisen, bättre att Securitas larmcentral får ta det beslutet. Kostar ju inget då heller, oavsett om det är väktare, polis eller brandkår som kommer ut. Vi har Sector, stationen ligger typ 2 min härifrån, har testat några gånger och det funkar skitbra. Rörelsedeckarna tar kort, är det rök eller eld på bilderna rings brandkåren upp. Kostar oss drygt 400kr/mån och typ 13-15k att installera, men då har vi också allt Sector erbjuder och bland annat är slla fönster larmade med magnetkontskter, ingen tar sig in när du sover utan att larmet går alltså. Faktum är att vi hade besök när jag glömt låsa altandörren en natt, tjöt som fan och tjuven flydde.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Vad måste man byta till för typ av lås?
Assas Yale Doorman. Mig veterligen så är det de enda kodlåsen som går att integrera med verisures larm.
Riktigt nöjd med låsen. Funkar hur bra som helst och kan man skilja en stjärnmejsel från en morakniv så är det inga problem att installera själv:)
15487_Yale_Doorman_YALE_DOORMAN_V.2_KOMPLETT__Trio_1.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Assas Yale Doorman. Mig veterligen så är det de enda kodlåsen som går att integrera med verisures larm.
Riktigt nöjd med låsen. Funkar hur bra som helst och kan man skilja en stjärnmejsel från en morakniv så är det inga problem att installera själv:)
15487_Yale_Doorman_YALE_DOORMAN_V.2_KOMPLETT__Trio_1.jpg
Vadär grejen med systemet? Knappsats ute istället för inne?
 

Såkkett

Omega
Skaffade ett Yale Doorman förra sommaren, bland dom bättre investeringarna jag gjort då jag innan det fick åka hem från jobbet ett par gånger i månaden för att tjejen inte tagit med sig nycklarna ut och var utlåst.
Köpte kitet med styrchippet och internetdosan från Verisure och installerade själv, var helt plug and play från mitt gamla ASSAlås.
Bytte sedan rökdeckarna mot verisures då man får SMS när dom löser ut.
Har iofs kopplat på larm också efter det då det är såpass billig månadskostnad i lägenhet (129kr/mån när man kör utan rörelsedeckare vilket djuren ändå omöjliggör och ända vägen in är att bryta ytterdörren)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag hoppas det för 279 kr i månaden för ett larm i en lägenhet känns aningen i överkant. Hade det handlat om ett hus hade jag slantat med en gång. Larmet kostar 4 500 kr och låset 4 000 kr och det är okej.

Ska ha till kåk. Och tror inte 279 stoppar, snarare en hundring till.
 

Såkkett

Omega
Bor man i lägenhet och inte vill ha månadsavgift eller har krav på att väktare kommer så är Yale doorman med verisuretillsats samt verisures rökdeckare en ganska vettig kombo.
Yale doorman har ju larm inbyggt så bryter någon dörren så kommer hela huset vakna, tror också det genererar ett SMS, kommer i alla fall ett om man misslyckas stänga dörren, rökdeckarna genererar också ett SMS, inget av dem kräver abonnemang hos Verisure men funkar via deras app som i sig är gratis
 
Topp