• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Writer136

Panerai
Här är baksidan också. Haft den uppe i tidigare trådar också. Man kan ju sätta egen design på rotorn också eller vad den kallas. Nöjde mig med min tag på glasbaksidan. Skickade in ett foto o bad de göra bakgrunden genomskinlig så bara det svarta syntes.
DSC_2116.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Trots sin höjd bestämde jag mig för att ge mig själv en sån här i julklapp:
Rawai%20green%20numbers%20s.jpg.opt429x499o0%2C0s429x499.jpg

Mässing. Grön tavla. 45mm.
Nu återstår frågan vad jag ska införskaffa för band (inte så förtjust i svarta band).
Vad sägs om ett slitet grönaktigt kanvas?
Funderar också på Isofrane (eller Isofraneliknande) i grönt.
 
Senast ändrad:

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Trots sin höjd bestämde jag mig för att ge mig själv en sån här i julklapp:
Rawai%20green%20numbers%20s.jpg.opt429x499o0%2C0s429x499.jpg

Mässing. Grön tavla. 45mm.
Nu återstår frågan vad jag ska införskaffa för band (inte så förtjust i svarta band).
Vad sägs om ett slitet grönaktigt kanvas?
Funderar också på Isofrane (eller Isofraneliknande) i grönt.
Detta ska du ha! Vill själv ha ett till min Armida a1. http://www.strapcode.com/store/20mm...brown-hand-stitching-p-3820.html#.WFuDW3PMDqA
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Trots sin höjd bestämde jag mig för att ge mig själv en sån här i julklapp:
Rawai%20green%20numbers%20s.jpg.opt429x499o0%2C0s429x499.jpg

Mässing. Grön tavla. 45mm.
Nu återstår frågan vad jag ska införskaffa för band (inte så förtjust i svarta band).
Vad sägs om ett slitet grönaktigt kanvas?
Funderar också på Isofrane (eller Isofraneliknande) i grönt.
Grymt! Grönt canvas, hands down!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor

Rolfen

Rolex
Wraith svenskt klockmärke som verkar ha startat förra våren och dött på sommaren :wideyed: Nu slumpas dom ut på tradera, jag fick mitt ex för 178kr med frakt vilket får anses helt okay för en svenskdesignad klocka med schweiziskt quartzverk och sapphire glas. Tror banne mig att jag redan gjort årets fynd! Modellen heter Obsidian och är 40mm och riktigt tunn så nu har jag mig en modern dressare jag som egentligen är en vintage gubbe.
ObsidianWraith.jpg
 

dezer

Breitling
Wraith svenskt klockmärke som verkar ha startat förra våren och dött på sommaren :wideyed: Nu slumpas dom ut på tradera, jag fick mitt ex för 178kr med frakt vilket får anses helt okay för en svenskdesignad klocka med schweiziskt quartzverk och sapphire glas. Tror banne mig att jag redan gjort årets fynd! Modellen heter Obsidian och är 40mm och riktigt tunn så nu har jag mig en modern dressare jag som egentligen är en vintage gubbe.
ObsidianWraith.jpg

Snygg klocka! Gjorde en snabb sökning på märket, men hittar ingenting om företaget förutom ett twitterkonto. De måste ha lagt ner ganska omgående efter att de startade. Synd att de inte fick chansen att ta fram fler klockor då jag gillar den stilrena designen på denna. 178kr låter ju som en bra deal.:) Ligger fortfarande en på tradera 55kr bjudet. Har du någon aning om vad dessa kostade i butik/online?
 

Rolfen

Rolex
Snygg klocka! Gjorde en snabb sökning på märket, men hittar ingenting om företaget förutom ett twitterkonto. De måste ha lagt ner ganska omgående efter att de startade. Synd att de inte fick chansen att ta fram fler klockor då jag gillar den stilrena designen på denna. 178kr låter ju som en bra deal.:) Ligger fortfarande en på tradera 55kr bjudet. Har du någon aning om vad dessa kostade i butik/online?
Ja det finns inte mycket info kvar på nätet om deras korta liv men jag har hittat ett pris - 270€
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sprang på denna på eBay. Debert Watches. Verkar vara en rätt lik Homage på Omega.
Är det någon av er som har erfarenhet av märket? Hittat lite info på nätet.
Debert.jpg

http://www.thewatchforum.co.uk/index.php?/topic/104825-debert-watches/

Ingen aning om märket, men för mig har de gått alldeles för långt och det blir det inte en homage utan en kopia. De har till och med använt exakt samma typsnitt på siffrorna. Jag gillar micromärken...men då måste man f-n anstränga sig lite också och inte bara kopiera befintliga klockor.

SE_Seamaster300_Spectre_vueC_1600x900.jpg
 

squba

Omega
Så ful var den ju inte, ser ut som titan?
Och har läst mycket gott om Deaumar, ett engelskt mikromärke av en klockfantast som precis släppt sin klocka Ensign. https://deaumar.com/
slide_2_1024x1024.jpg

Jag gillar den vita, in fact så ska jag redan nu bestämma att min nästa klocka ska bli en vit-tavlad dykare.

Den här?
IMG_20160707_132040505_zpsvi1i82ls.jpg



Eller vad sägs om denna? För mycket Sub/Exp2?
MSD-044-W4.jpg


Några vita dykare som jag missat?
Edit: Recensioner på dessa två.
Marc&Sons:
Deaumar:

Dessa två...
Momentum M1 Deep samt Orient Mako ii USA Edition. Grymma båda två.

FullSizeRender.jpg.jpeg
IMG_0441.JPG
 

squba

Omega
Ingen aning om märket, men för mig har de gått alldeles för långt och det blir det inte en homage utan en kopia. De har till och med använt exakt samma typsnitt på siffrorna. Jag gillar micromärken...men då måste man f-n anstränga sig lite också och inte bara kopiera befintliga klockor.

SE_Seamaster300_Spectre_vueC_1600x900.jpg
Kan hålla med... Men det är en riktigt snygg klocka.
 
Topp