• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Frukostbild
IMG_0305.JPG

Den är så himla salt den där Helson.
 

cheklund

Omega
@Birchgrove Oj vad roligt, kul att du gillar den :)
Ja den är verkligen cool, men det blev lite många klockor på en och samma gång nu för min del annars hade den stannat.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Får jag vara med i gänget nu också?
Införskaffade en Scurfa för att ha med mig på semestern för bad som jag inte behöver vara så rädd om.
Rätt mycket pang för pengen, Kupat AR behandlat safirglas, tät till 300M, schyst lume och keramisk vridning för ~1000lappen.
IMG_1597.JPG
 

Jaspero

Omega
Får jag vara med i gänget nu också?
Införskaffade en Scurfa för att ha med mig på semestern för bad som jag inte behöver vara så rädd om.
Rätt mycket pang för pengen, Kupat AR behandlat safirglas, tät till 300M, schyst lume och keramisk vridning för ~1000lappen.
IMG_1597.JPG
Jag är också sugen på en scurfa för att testa! Var fick du tag på den?
 

Tampa_blord

Panerai
@m8rt Den är riktigt fin. Jag har varit (och är) nöjd med den, otroligt välbyggd! Används dock inte så ofta som jag trodde så den kommer tyvärr få lämna klocklådan när jag väl får arslet ur och lägga upp en annons...
 
Angående "mikromärke" vad anses som mikromärke?

Är Invicta / Marina militare mikromärke? Nu ägs Glycine av Invicta, räknas både som mikromärke?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Alltsedan Urban gentry gjorde en video om Straton Curve har jag varit sugen på en. Kostar 5K svenska, skattat och klart, vilket inte är något att bråka om. Samtidigt känns det som att det finns gott om intressanta vintagekronografer i den prisklassen och under.. men ändå kan jag inte riktigt släppa modellen.
Kan bara inte förmå mig själv att köpa heller.
Nån som har en och kan uttala sig?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Angående "mikromärke" vad anses som mikromärke?

Är Invicta / Marina militare mikromärke? Nu ägs Glycine av Invicta, räknas både som mikromärke?
Invicta har väl aldrig varit direkt mikro ... och inte "Marina Militare" heller, som inte är "ett" märke utan en uppsjö olika tillverkare som frilansar efter vanliga klockbyggarjobbet typ. Definitionen är väl en få-mans-show, nära intill ett garage-jobb, med ett mindre antal modeller. Christopher Ward har passerat status som mikro sen ett tag tillbaka, men exempelvis Janis Trading / Lew & Huey / NTH (trots nu ganska många modeller) kan fortfarande räknas som det då Chris Vail driver hela konkarongen ensam i sin källare.
 

Rojalisten

Panerai
Vad tror ni om dessa? Aktuell på kickstarter nu, klockorna är gjorda av gamla ryska rymdraketer, varje tavla är unik och kommer från olika delar av raketerna, så som inredningen, skrovet, efterbrännaren etc. Blev riktigt hypad :)
IMG_1415.JPG


IMG_1413.PNG

IMG_1412.PNG

IMG_1414.PNG

IMG_1411.PNG


https://www.kickstarter.com/projects/rocketwatch/watches-built-from-spaceborne-rockets/description

"The material comes from Soyuz MS-02, which was launched on 19 October 2016 from the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan. On board were astronauts Shane Kimbrough (USA), Andrei Borissenko (RU) and Sergei Ryschikow (RU). We used the material from the first rocket stage (booster & fairing). After the rocket reached an altitude of almost 50km, the booster was jettisoned, then the fairing at an altitude of 85km. They fell back to Earth in a military restricted area on the steppes of Kazakhstan."
 
Senast ändrad:

kmg

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om dessa? Aktuell på kickstarter nu, klockorna är gjorda av gamla ryska rymdraketer, varje tavla är unik och kommer från olika delar av raketerna, så som inredningen, skrovet, efterbrännaren etc. Blev riktigt hypad :)
IMG_1415.JPG


IMG_1413.PNG

IMG_1412.PNG

IMG_1414.PNG

IMG_1411.PNG


https://www.kickstarter.com/projects/rocketwatch/watches-built-from-spaceborne-rockets/description

"The material comes from Soyuz MS-02, which was launched on 19 October 2016 from the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan. On board were astronauts Shane Kimbrough (USA), Andrei Borissenko (RU) and Sergei Ryschikow (RU). We used the material from the first rocket stage (booster & fairing). After the rocket reached an altitude of almost 50km, the booster was jettisoned, then the fairing at an altitude of 85km. They fell back to Earth in a military restricted area on the steppes of Kazakhstan."
Låter väldigt krystat. Så...hmm...hur ska vi bli unika. Ost? Nej redan gjort. Jag vet - rymdskrot!
Men klockorna ser väl helt ok ut.
 

Writer136

Panerai
Vad tror ni om dessa? Aktuell på kickstarter nu, klockorna är gjorda av gamla ryska rymdraketer, varje tavla är unik och kommer från olika delar av raketerna, så som inredningen, skrovet, efterbrännaren etc. Blev riktigt hypad :)
IMG_1415.JPG


IMG_1413.PNG

IMG_1412.PNG

IMG_1414.PNG

IMG_1411.PNG


https://www.kickstarter.com/projects/rocketwatch/watches-built-from-spaceborne-rockets/description

"The material comes from Soyuz MS-02, which was launched on 19 October 2016 from the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan. On board were astronauts Shane Kimbrough (USA), Andrei Borissenko (RU) and Sergei Ryschikow (RU). We used the material from the first rocket stage (booster & fairing). After the rocket reached an altitude of almost 50km, the booster was jettisoned, then the fairing at an altitude of 85km. They fell back to Earth in a military restricted area on the steppes of Kazakhstan."

Cool! Gillar konceptet.
 
Vad tror ni om dessa? Aktuell på kickstarter nu, klockorna är gjorda av gamla ryska rymdraketer, varje tavla är unik och kommer från olika delar av raketerna, så som inredningen, skrovet, efterbrännaren etc. Blev riktigt hypad :)
IMG_1415.JPG


IMG_1413.PNG

IMG_1412.PNG

IMG_1414.PNG

IMG_1411.PNG


https://www.kickstarter.com/projects/rocketwatch/watches-built-from-spaceborne-rockets/description

"The material comes from Soyuz MS-02, which was launched on 19 October 2016 from the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan. On board were astronauts Shane Kimbrough (USA), Andrei Borissenko (RU) and Sergei Ryschikow (RU). We used the material from the first rocket stage (booster & fairing). After the rocket reached an altitude of almost 50km, the booster was jettisoned, then the fairing at an altitude of 85km. They fell back to Earth in a military restricted area on the steppes of Kazakhstan."

Jag tycker det verkar vara hur coolt som helst. Vad jag vet så har ingen annan tillverkare gjort likadant förut och det är kul att någon försöker hitta nya vägar.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om dessa? Aktuell på kickstarter nu, klockorna är gjorda av gamla ryska rymdraketer, varje tavla är unik och kommer från olika delar av raketerna, så som inredningen, skrovet, efterbrännaren etc. Blev riktigt hypad :)
IMG_1415.JPG


IMG_1413.PNG

IMG_1412.PNG

IMG_1414.PNG

IMG_1411.PNG


https://www.kickstarter.com/projects/rocketwatch/watches-built-from-spaceborne-rockets/description

"The material comes from Soyuz MS-02, which was launched on 19 October 2016 from the Baikonur Cosmodrome in Kazakhstan. On board were astronauts Shane Kimbrough (USA), Andrei Borissenko (RU) and Sergei Ryschikow (RU). We used the material from the first rocket stage (booster & fairing). After the rocket reached an altitude of almost 50km, the booster was jettisoned, then the fairing at an altitude of 85km. They fell back to Earth in a military restricted area on the steppes of Kazakhstan."

Hmm.... dyker upp varje gång jag kikar på youtube på Apple tv :blackeye:
 
Topp