• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hjelm

Rolex
Har sneglat på rymdklockan ett par gånger. Tycker att den är tuff! Innovation är ju alltid roligt, istället för sjuttielfte DW-kopian som dyker upp på Kickstarter...
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Unimatic Watches har släppt nya modeller på sin hemsida www.unimaticwatches.com. Åtminstone denna, där nato och gummi ingår, tycker jag är riktigt trevlig:
20170510_150840.png

Är ju grymt nöjd med min Modello Uno så blir kanske ett köp!
20170427_200324.jpg
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Unimatic Watches har släppt nya modeller på sin hemsida www.unimaticwatches.com. Åtminstone denna, där nato och gummi ingår, tycker jag är riktigt trevlig:
20170510_150840.png

Är ju grymt nöjd med min Modello Uno så blir kanske ett köp!
20170427_200324.jpg
20170510_185801~2.jpg

U1A säger hej.
Här är hela släppet idag.
BT6DbdjgJLr.jpg


Intressant utveckling för Unimatic. Den första serien var liten och hade den vanliga dyk-dress-looken med länk som tillval. Nu släpps rätt många klockor, med 100% tactical stealth-stuk. Tror det går bra för herr Moro och att han hittat sin trivselnish.
 

Rojalisten

Panerai
20170510_185801~2.jpg

U1A säger hej.
Här är hela släppet idag.
BT6DbdjgJLr.jpg


Intressant utveckling för Unimatic. Den första serien var liten och hade den vanliga dyk-dress-looken med länk som tillval. Nu släpps rätt många klockor, med 100% tactical stealth-stuk. Tror det går bra för herr Moro och att han hittat sin trivselnish.
Pris på dessa? Deras hemsida verkar ligga halvt nere
 

Hjelm

Rolex
Som ny på KS droppar jag några bilder på min Oak & Oscar Burnham. Nr 73/300 och numera slutsåld. Även deras andra släpp The Sandford är slutsåld. Mycket trevlig klocka som jag är glad över att äga. Ser fram emot nästa släpp som ryktas ske i slutet av 2017. Mer info om märket finns här: http://www.oakandoscar.com/
Tankar om denna klocka?
IMG_0776.JPG
IMG_0778.JPG
IMG_0808.JPG


Superhärlig dinka, önskar att jag behållt min.

Senaste tillskottet: en Aevig Balaur! :)
Riktigt nöjd än så länge (typ tre timmar då...)
IMG_20170519_154750_975.jpg
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Har varit sugen på att testa en Borealis ett längre tag och fick nu äntligen chansen med denna Seafarer II. Mycket för pengarna är känslan så här långt. Den är stor men inte för stor (bärs ungefär som en Seiko Sumo) och i gengäld får man 4000m vattentäthet vilket är coolt men kanske inte används så ofta i praktiken. Alltid bra att veta att jag kan tappa den i vattnet nästan varsomhelst utan problem. :D

IMG_20170531_171322_884.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har inte haft någon men Halios har lockat ett par år nu. Nån som har/haft en?
64f48b2995f0a3753ce760acb30f33ca.jpg

Lånad bild

Haft en Holotype och en puck. Riktigt bra och välgjorda klockor, rankar pucken som den bästa dykare rent finishmässigt jag haft tillsammans med doxa numa. Trevlig ägare med! Tycker denna modell är trevlig :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ny klocka idag, min första Gruppo gamma :)
IMG_2614.JPG
IMG_2615.JPG

Korta synpunkter:
- härlig boett, inte så stor som jag trodde (men stor).
- fin tavla. Trodde jag köpte en blå men är nog teal vilket endast är positivt.
- Bra band och spänne, om än lite trist med 24/24.

Enda negativa är väll att den med romerska siffror är liite coolare. Men det visste jag redan innan köp ;)
 

Hjelm

Rolex
Ny klocka idag, min första Gruppo gamma :)
IMG_2614.JPG
IMG_2615.JPG

Korta synpunkter:
- härlig boett, inte så stor som jag trodde (men stor).
- fin tavla. Trodde jag köpte en blå men är nog teal vilket endast är positivt.
- Bra band och spänne, om än lite trist med 24/24.

Enda negativa är väll att den med romerska siffror är liite coolare. Men det visste jag redan innan köp ;)
Grattis! Skulle tro att det är min gamla som gått i arv? :)
 
Topp