• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Writer136

Panerai
Fick hem den här igår, Hamtun H1. Lite kul automatdykare i titan, Seikoverk och inte överjävligt stor. Trevligt första intryck.

IMG_0286.JPG

Snyggt med det blåa mot det mörka.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Tja! Såg att du sålde denna och att den rök fort.
Blev sugen när jag såg annonsen. Är det keramisk bezel? Några pros/cons om klockan? =)
Keramisk bezel. Mitt intryck var på det hela taget mycket bra, bra kvalitet för pengen. Sen att jag inte klickar med moderna klockor är en annan femma. Hittade ytterst få saker att klaga på. Det enda skulle i så fall vara lite klen lume och att länken lite hade en tendens att rycka hår. Men det är marginalgrejor. Skulle definitivt rekommendera den.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Keramisk bezel. Mitt intryck var på det hela taget mycket bra, bra kvalitet för pengen. Sen att jag inte klickar med moderna klockor är en annan femma. Hittade ytterst få saker att klaga på. Det enda skulle i så fall vara lite klen lume och att länken lite hade en tendens att rycka hår. Men det är marginalgrejor. Skulle definitivt rekommendera den.

Gillar den! Men inte med blå lume, annars hade jag köpt ( :) ) men ante mig den skulle gå fort!
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Fick hem den här igår, Hamtun H1. Lite kul automatdykare i titan, Seikoverk och inte överjävligt stor. Trevligt första intryck.

IMG_0286.JPG

Såg nått klipp om denna klocka på youtube för ett tag sedan. Vad tycker du om den nu så här efter en månad?
Var det via kickstarter som du fick tag på den?
EDIT: såg nu att du bara haft den i två veckor haha.... Anyway, Pros/Cons hittils?
EDIT 2 (suck): å nu när jag läste vidare såg jag att du sålt den haha.....
 
Senast ändrad:

denjohan

Rolex
Pledge Member
Såg nått klipp om denna klocka på youtube för ett tag sedan. Vad tycker du om den nu så här efter en månad?
Var det via kickstarter som du fick tag på den?
EDIT: såg nu att du bara haft den i två veckor haha.... Anyway, Pros/Cons hittils?
EDIT 2 (suck): å nu när jag läste vidare såg jag att du sålt den haha.....
Det blev bara en liten kort sejour hos mig, men det hade inte med klockans kvalitet att göra. Jag var på det hela taget mycket imponerad över klockan och kan definitivt rekommendera den. Att jag inte klickar ned moderna klockor är en helt annan sak.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Såg att Zelos kommer med Helsman 2 i november - december. Är rätt ny på detta märke och måste fråga hur det är i kvalitet.
https://zeloswatches.com/pages/helmsman2
Jag hade en Helmsman 1 förut och den var för priset helt okej. Det fanns några skavanker, exempelvis lite dåligt utskurna detaljer på urtavlan, men i stort gillade jag den starkt.

Meta-fundering: Hur svarar man egentligen mer exakt på en sådan här fråga? När det kommer till kvalitet hos mikromärken i samma prisklass så tycker jag att Chris Ward, Magrette och Janis trading är bättre, och många andra är samma eller sämre än Zelos. Hjälpte det? :)
 

Gurra G

Omega
Tack! Det hjälpte. Ska skaffa en ny klocka och vill gärna ha brons men har även tittat på Cris ward vars klockor jag gillar skarp.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Det hjälpte. Ska skaffa en ny klocka och vill gärna ha brons men har även tittat på Cris ward vars klockor jag gillar skarp.
De har av alla olika mikros jag passerat klart bäst kvalitet och känsla. Exempelvis tycker jag att deras Trident känns bättre på handleden än både Seamaster och Submariner.
 

Buckshot

Panerai
Jag hade en Helmsman 1 förut och den var för priset helt okej. Det fanns några skavanker, exempelvis lite dåligt utskurna detaljer på urtavlan, men i stort gillade jag den starkt.

Meta-fundering: Hur svarar man egentligen mer exakt på en sådan här fråga? När det kommer till kvalitet hos mikromärken i samma prisklass så tycker jag att Chris Ward, Magrette och Janis trading är bättre, och många andra är samma eller sämre än Zelos. Hjälpte det? :)
Dom Zelos som jag har (Eagle, Hammerhead) har synliga inga brister i kvaliten
Om Chris Ward: Läs vad "Bigdaddy" kommenterar. Chris Ward verkar ha en tveksam kvalitetskontroll. http://www.ablogtowatch.com/christopher-ward-c60-trident-600-vintage-watch/
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

timevoid

Cartier
2-Faktor
Jag tycker det låter skumt. Jag har köpt 6 stycken olika Chris Ward och alla har varit toppen. Om man läser på Chriswardforumet så är folk mycket nöjda med QC. Så, hmm ... :)

Big Daddy är nog lika varsam med grejer som min kära bror. Det vill säga, allt han rör ramlar i bitar och han är helt oskyldig...... Känner väl till typen .
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Har nog aldrig hört talas om att någon skulle varit missnöjd med Ch.Ward QC på Watchuseek. Och det får väl ändå anses som ett stort forum.
 

Freddie L

Panerai
Vad säger vi om nya helm?
IMG_2829.JPG


http://helmwatches.com/khuraburi.html?m
(Fler bilder)
Min första tanke var att den ser väldigt trevlig ut, innovativ. Andra att länken ser ut att ha konstig passform mellan ändlänk och länkbiten under (stort gap plus tjockare eller?).

:)
Jag gillar den! Jag saknar ett riktigt lume-monster, känns som den här kan kvala in. Storleken är ju inte överdriven heller, men ändå grymt toolig. Hade den varit 1000m hade jag slagit till direkt, nu får jag fundera på't.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag gillar den! Jag saknar ett riktigt lume-monster, känns som den här kan kvala in. Storleken är ju inte överdriven heller, men ändå grymt toolig. Hade den varit 1000m hade jag slagit till direkt, nu får jag fundera på't.

Denna är ju, liksom ex Seiko skx & Citizen Aqualand, ISO 6425 testad och bättte det tycker jag :)
 
Senast ändrad:

hooods

Panerai
2-Faktor
Fick hem min hamtun h1 här om dagen. Ville prova en klocka med stealthstil. Nästan oläsbar, men småkool ändå. Titan, safir, keramisk vridringsinlägg, automatiskt seiko verk, gummi och länk för typ 2300kr. Helt ok finish också. Inget glapp i vridringsinlägg. Brorsan tog en med vita index och visare, den är faktiskt riktigt nice.
DSC_0087.JPG
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Fick hem min hamtun h1 här om dagen. Ville prova en klocka med stealthstil. Nästan oläsbar, men småkool ändå. Titan, safir, keramisk vridringsinlägg, automatiskt seiko verk, gummi och länk för typ 2300kr. Helt ok finish också. Inget glapp i vridringsinlägg. Brorsan tog en med vita index och visare, den är faktiskt riktigt nice.
DSC_0087.JPG
Då måste jag ju be om en bild på båda era klockor, så vi ser skillnaden :)
 
Topp