• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Helv.. där vart det fel. Försöker mig på att göra mitt första inlägg här på forumet. Underbar tråd. Jag är lite nyfiken på vad ni tycker om er klockor ni som haft Magrette?, är lite sugen på en Moana Pacific Pro.
Tacksam för svar
Bra kvalitet för pengen. Ångrar lite att jag sålde min.
 

M3a

Cartier
2-Faktor
IMG_0157.JPG
Någon här som äger en Ancon? Får lite Linde Wenderlin/SevenFriday vibbar men jag går igång på den :woot:
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Helv.. där vart det fel. Försöker mig på att göra mitt första inlägg här på forumet. Underbar tråd. Jag är lite nyfiken på vad ni tycker om er klockor ni som haft Magrette?, är lite sugen på en Moana Pacific Pro.
Tacksam för svar

Jag växlar mellan Panerai och min Moana Pacific Pro, väldigt mycket klocka för pengarna. Jag sneglar på de nya som kommer i vår också. Köp!

Har haft en 42mm Magrette också, inget fel på den heller.
 

larsbeg

Panerai
Jag växlar mellan Panerai och min Moana Pacific Pro, väldigt mycket klocka för pengarna. Jag sneglar på de nya som kommer i vår också. Köp!

Har haft en 42mm Magrette också, inget fel på den heller.

Tackar för input, står på Magrettes hemsidan att deras Pacific PRO än så länge är en prototyp. Får se var det tar vägen
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag växlar mellan Panerai och min Moana Pacific Pro, väldigt mycket klocka för pengarna. Jag sneglar på de nya som kommer i vår också. Köp!

Har haft en 42mm Magrette också, inget fel på den heller.
Jag gillade de bilder som finns tillgängliga på kommande Pacific Pro. Jag fattar inte grejen med Panerai, men Pacific Pro väckte ändå några känslor hos mig. Sedan kollar man storleken; 44mm utan krona. Inte en chans att den passar mig med mina kycklinghandleder;)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillade de bilder som finns tillgängliga på kommande Pacific Pro. Jag fattar inte grejen med Panerai, men Pacific Pro väckte ändå några känslor hos mig. Sedan kollar man storleken; 44mm utan krona. Inte en chans att den passar mig med mina kycklinghandleder;)

Den är 53mm hornspets till hornspets, dvs kortare än många andra 40mm... Dessutom ska den sitta på läder el dyl, du kommer inte ha länkbitar som sticker ut som på en 42mm Omega PO exempelvis.
 

JE89

Cartier
Som @m8rt säger så säger lug to lug måttet mer om storleken än diametern, iallafall om hur stror den bärs. Min seiko tuna på crika 47mm bärs mindre än min sea dweller på 40mm
 
  • Like
Reactions: FOQ

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Den är 53mm hornspets till hornspets, dvs kortare än många andra 40mm... Dessutom ska den sitta på läder el dyl, du kommer inte ha länkbitar som sticker ut som på en 42mm Omega PO exempelvis.
Ahh, med det sagt låter det ju som om det hade kunnat fungera i teorin iallafall. Det blir att hålla ett öga öppet på utvecklingen och förhoppningsvis får vi lite wrist shots på forumet också så att man får en bättre uppfattning.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ahh, med det sagt låter det ju som om det hade kunnat fungera i teorin iallafall. Det blir att hålla ett öga öppet på utvecklingen och förhoppningsvis får vi lite wrist shots på forumet också så att man får en bättre uppfattning.

Det är samma case som på de gamla från 2014. Så det kommer säkert fungera. Men visst, sen vill man se om de ser super-pro ut i verkligheten.
 

larsbeg

Panerai
Hej
Är det någon som handlat från FORaSEC.com? Verkar vara en seriös holländare som tillhandahåller märken som HALIOS, Magrette och SEALS.
 

UncleBear

Panerai
Dags att kliva ut ur garderoben med denna (en gång till). Tyskt urverk från en ryss...

Detta objekt inhandlades den 4:e november 2013 (återkommer om det nedan).
Alexander Shorokhoff är en ryss som tillverkar sina klockor i Tyskland. Fin box...
image-jpg.181301


image-jpg.181294

Klockan är en hyllningsklocka till en rysk boxningsvärldsmästare vid namn Kostoya Tszyu och är limiterad till 270 klockor som motsvarar antalet amatörmatcher i hans karriär.
image-jpg.181300

I klockan tickar ett ETA 7750.
I de flesta övriga uren från Alexander Shorokoff tickar ut från Poljot.
Stål 45 mm
Safirglas
Krokodilband
5 ATM
image-jpg.181304

Hyllningsklockan släpptes 2009 för att fira boxarens 40 årsdag och gick då loss på € 4300.
Jag köpte den ny för € 950 som jag skrivit ovan 2013. Då var ju boxaren 44 år...
Undra hur prisbilden ser ut när han är 47 år? Där är vi snart!

För min del gillar jag klockan och tycker ljudet och massagen på handleden av rotorn kittlar gott. Annars tycker jag att de lånat lite design från Vacheron Constantin med kransen runt klockan och siffrorna på tavlan från Bell and Ross utan att för den skull vara en ripoff.
Använder den framförallt när jag reser och noterar att folk tittar på klockan, den ser rätt stor ut på mig. Om det är bra eller dåligt är svårt att veta.
Struntar i vilket...

Finns lite klockor från Alexander Shorokhoff på nätet. Inte helt enkelt att se samband dock.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Dags att kliva ut ur garderoben med denna (en gång till). Tyskt urverk från en ryss...

Detta objekt inhandlades den 4:e november 2013 (återkommer om det nedan).
Alexander Shorokhoff är en ryss som tillverkar sina klockor i Tyskland. Fin box...
image-jpg.181301


image-jpg.181294

Klockan är en hyllningsklocka till en rysk boxningsvärldsmästare vid namn Kostoya Tszyu och är limiterad till 270 klockor som motsvarar antalet amatörmatcher i hans karriär.
image-jpg.181300

I klockan tickar ett ETA 7750.
I de flesta övriga uren från Alexander Shorokoff tickar ut från Poljot.
Stål 45 mm
Safirglas
Krokodilband
5 ATM
image-jpg.181304

Hyllningsklockan släpptes 2009 för att fira boxarens 40 årsdag och gick då loss på € 4300.
Jag köpte den ny för € 950 som jag skrivit ovan 2013. Då var ju boxaren 44 år...
Undra hur prisbilden ser ut när han är 47 år? Där är vi snart!

För min del gillar jag klockan och tycker ljudet och massagen på handleden av rotorn kittlar gott. Annars tycker jag att de lånat lite design från Vacheron Constantin med kransen runt klockan och siffrorna på tavlan från Bell and Ross utan att för den skull vara en ripoff.
Använder den framförallt när jag reser och noterar att folk tittar på klockan, den ser rätt stor ut på mig. Om det är bra eller dåligt är svårt att veta.
Struntar i vilket...

Finns lite klockor från Alexander Shorokhoff på nätet. Inte helt enkelt att se samband dock.
Kul berättelse om en cool klocka!
 
Topp