• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Hittade några till...
image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Kul med en med skyddsplasten kvar!
image.jpeg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Förlåt men är mindre kunnig men blev förälskad i den där klockan! Vad heter den o vart kan man få tag i en ? :)
Scubapro 500. En av de snyggaste klockor som finns. Växer inte på träd tyvärr. Speciellt inte den som sjöösandströms pappa hade när han sänkte en rysk ubåt. "Låneur 22". Skämt åsido så är den "vanliga" inte omöjlig att få tag på.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6877.PNG
IMG_6878.PNG

Tänkte bara meddela att @ollkli s drog en vals om sin pappas NOS swaf via PM och undrade vad den var värd. När jag ifrågasatte detta då det precis funnits en annons på blocket där klockan såldes (för 1800kr ) blev @ollkli lite grinig.

Nu har han bevisligen sålt "pappas klocka" ett antal gånger med god förtjänst, 2 av dessa ser ni ovan. Så @ollkli , du behöver inte längre PMa mig och be om pris på pappas klockor och ni andra kanske ska ta er en funderare nästa gång han säljer pappas klockor (vilket hänt tidigare).
 
Senast ändrad:

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6877.PNG
IMG_6878.PNG

Tänkte bara meddela att @ollkli s drog en vals om sin pappas NOS swaf via PM och undrade vad den var värd. När jag ifrågasatte detta då det precis funnits en annons på blocket precis där klockan såldes (för 2' ) blev @ollkli lite grinig.

Nu har han bevisligen sålt "pappas klocka" ett antal gånger med god förtjänst, 2 av dessa ser ni ovan. Så @ollkli , du behöver inte längre PMa mig och be om pris på pappas klockor och ni andra kanske ska ta er en funderare nästa gång han säljer pappas klockor (vilket hänt tidigare).
Men fina är de! :snaphappy::snaphappy::snaphappy::seiko:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_6877.PNG
IMG_6878.PNG

Tänkte bara meddela att @ollkli s drog en vals om sin pappas NOS swaf via PM och undrade vad den var värd. När jag ifrågasatte detta då det precis funnits en annons på blocket precis där klockan såldes (för 2' ) blev @ollkli lite grinig.

Nu har han bevisligen sålt "pappas klocka" ett antal gånger med god förtjänst, 2 av dessa ser ni ovan. Så @ollkli , du behöver inte längre PMa mig och be om pris på pappas klockor och ni andra kanske ska ta er en funderare nästa gång han säljer pappas klockor (vilket hänt tidigare).

Hade aldrig behövt bli en sådan soppa om jag inte hade huvudet fullt med bomull den dagen på NOS-exet kom ut på Blocket.

Satt och uppdaterade och såg annonsen samma sekund som den kom ut. Jag har dessutom letat efter exakt den klockan och till och med PM:at forummedlemmar tidigare om de kan tänka sig att sälja. Varför köpte jag den då inte? Jo, för att jag fick en tillfällig sinnesförvirring och fick i mitt delirium för mig att det inte var samma modell utan en nytillverkad variant.

Där får man för att man hållit sig borta från KS ett par månader och inte är riktigt rapp i klocksynapserna. Det känns verkligen bittert att jag hade kunnat få en keeper som jag har velat äga sååå länge för endast 1.800sek.
 

Sorubim

Audemars
Wtf? Så alla får en NOS Seiko SWAF utom jag...
...äh, det gör inget, jag ville aldrig ha nån ändå så...

Fan padi-varning på dom där ju.
sad_affleck.jpg

;):)
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Ursäkta men jag känner mig lite trög i spörsmålet! Om jag fattat detta rätt så finns det alltså X-antal NOSare. Men frågan nu är hur många, eller?
 
Topp