• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om militära klockor.....

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
W10 från 79 idag igen.
20170318_073158.jpg
 

GMT Andy

Omega
Jag köpte den i UK för några år sedan, den såldes som en vanligt armbandsur, dvs inget prat om proviniens eller
ens militär bakgrund. Jag köpte den för den såg läcker ut och att jag ville ha en Lemania i klocklådan.
Först förra året som jag fick syn på Konrad Kirims bok och hittade den där. Eller trodde det iaf:)
Vore verkligen intresssant att veta mer från Er som kan härleda bakgrunden. Tar kort på baksidan i helgen,
 
Lägger upp min nya klocka :):):)
Godkväll på er!
Batch #1 klocka nummer #076

Just 76 är ju extra kul när man har funderat på det där med årsklocka eller inte och dess eventuella betydelse... och så råkar man själv vara född just 76, så, ja 2 flugor i en smäll om man så vill :)
IMG_3265.jpg

/SS
 
Senast ändrad:

fc2

Rolex
Läst tråden? Det verkar inte vara något som stämmer på den. Därav min undran om du visste mer än vi?

Sorry, gick mer på klockans utseende. Jag har en vän som samlar enbart brittiska militärur och han missade en liknande Lemania för några månader sedan. Just det exet som jag gillade utseendemässigt verkar ni inte kunna bringa klarhet i om de verkligen gavs ut utan Supercompressorboetterna, korrekt?
 
Topp