• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Netflix >>>>>>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Har blivit beroende av Netflix. Varje kväll mellan 19:15-23:00 spenderas åt serier nu förtiden.

Här kan vi tipsa och varna varandra för serier och filmer.

Kollar just nu på sista avsnittet av homeland och bron är färdig, vad ska man nu se!?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Breaking Bad är ju jäkligt bra och nu i månaden släpps Better call Saul en "spin-off"
Sons of Anarchy funkar också, men inte alls lika bra kvalité på produktionen och något tjatig serie som ofta repeterar sig själv.
House of cards är mkt sevärd som någon redan nämnt.

Sen finns det många sevärda dokumentärer med =)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Håller med om Breaking Bad!
Den enda serien jag såg från början till slut under några månaders tid.
Vilken abstinens efter sista avsnittet.. :(

Walking dead är ju också för djäkla bra även fast det bara är 3 säsonger uppe, väntar spänt på 4:an!

Började kolla på Prison break men ledsnade lite efter halva andra säsongen. Får nog återuppta den.

Annars om du är nördig som jag och gillar sci-fi så tycker jag Stargate Universe är riktigt bra, följer den nu och ska fortsätta med säsong 2 ikväll.

Även American Horror Story och Hannibal är lagom läskiga :)
 

MariaE

Panerai
Crossing lines! Tyvärr alldeles för få säsonger. :sorry:
Suits, klart sevärd.. välklädda översittare.. :clown:
Walking dead såklart...! Mycket inälvssplatter och sisådär handling..
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Marco polo - grym, nästan game of thrones bra. Men bara nästan...
Walking dead - bra i början sen nja lite repetitivt men ändå helt ok..
Sons of anarchy - bra i början, sen blir det tjatigt efter några säsonger
The borgias - helt ok, tyvärr nedlagt så slutar abrupt men alla säsongerna finns
Homeland - Bra men lite för invecklat ibland (för egen del) ;)
Suits - ok, går titta på lite då och då
White collar - mkt bättre än jag trodde!
Fresh Prince i bel air - Kult! Behöver jag säga mer :) Värt se om igen för oss som såg det när det kom
The nanny - vill hatat, men kult och nostalgi
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack alla! Nu är vi klara jäklar längtar efter nya avsnitt av Homeland.

Efter tunga diskussioner har vi bestämt oss för följande av era tips:

Vi börjar med House of cards, det är bara 2 säsonger så vi tippar att det tar ungefär 10-14 dagar att avsluta. Breaking bad cirka 25-30 dagar.

Förhoppningsvis släpps nya säsongen av homeland under tiden :D
 
  • Like
Reactions: P-A

naggge

Panerai
Luther är en sevärd BBC-produktion.
Även line of duty är ganska bra.
Sen såklart de lite mer kända som House of cards, Breaking bad, Suits och Marco polo.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Finns BSG på netflix?

I sådant fall är den ett måste se, åtminstånet första säsongen sedan gick det gradvis utför tills sista katastrofdåliga säsongen (S4) som var så dålig och ett så dåligt avslut på serien så man skulle kunna ta livet av sig :bawling:

Men de två pilotavsnittwn och säsong 1 av BSG är ett måste!
 
Mad Men får min pallplats, älskar den serien.
image.jpg
 

hollow123

Rolex
ändå rätt trist att det kommer så få nya filmer eller är det bara jag som inte lyckas hitta dem?
ungarna diggar ju dock allt tecknat o barnserie o filmer

Njae håller med! För ett tag sedan (månader) kunda jag ändra dns-adressen i min apple tv så att den lurade netflix att jag bodde i usa. Då blev utbudet bra mycket bättre.

Annars håller jag med House of cards, breaking bad, suits, walking dead, fresh prince of bel air (grym nostalgi), mad men!

Något som dock har missats är Orange is the new black
 

egbert

Panerai
Tack alla! Nu är vi klara jäklar längtar efter nya avsnitt av Homeland.

Efter tunga diskussioner har vi bestämt oss för följande av era tips:

Vi börjar med House of cards, det är bara 2 säsonger så vi tippar att det tar ungefär 10-14 dagar att avsluta. Breaking bad cirka 25-30 dagar.

Förhoppningsvis släpps nya säsongen av homeland under tiden :D

Kan bara gratulera dig till att ännu ha dessa osedda! När du väl börjat kolla BB så kan du säga ajöss till allt annat under tiden.
 

CLT

Rolex
En ganska underskattad serie på Netflix är Orange is the new black. Absolut inte det bästa som finns på Netflix men helt klart värd att se!
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Känns som att jag sett det mesta på Netflix då jag nästan bara kör Netflix hemma.

House of Cards är den absolut bästa serien på Netflix. Säsong 3 kommer i slutet på Februari!

Jag vågar nästan säga att House of Cards konkurrerar med Game of Thrones om den bästa tv-serien under hela 2010-talet.
 
  • Like
Reactions: CLT

CLT

Rolex
Det jag stör mig på med Netflix är att vissa serier inte är kompletta och att det tar oftast väldigt lång tid innan nya säsonger släpps i Sverige. Går att ta sig förbi det svenska utbudet och köra det Amerikanska men ändå....
 
Topp