• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag funderar på att låta min explorer få sällskap av en dykare, då skrivbordsdykning är en favorit sport.
Det blir inte en Rolex denna gång då budget är max 20 kkr. Någon som har förslag på vad som kan passa?
Sorry om jag blev "extrovert" och inte bara pratade explorer i denna tråd.
Det beror lite på handled. En Tudor Black Bay är bland det trevligaste inom budget och stretchar du lite på budget så är Omega Planet Ocean ett bra val. Båda dessa är ganska tjocka och stora jämfört med Exploren.
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Hej
Ja Tudor BB ligger högt på listan.
Spanat på en Omega pre bond men osäker på om det går att byta armband på dessa, jag vill ha lite sportigare med nato.
 

mega

Rolex
Jag funderar på att låta min explorer få sällskap av en dykare, då skrivbordsdykning är en favorit sport.
Det blir inte en Rolex denna gång då budget är max 20 kkr. Någon som har förslag på vad som kan passa?
Sorry om jag blev "extrovert" och inte bara pratade explorer i denna tråd.
Jag skrivbordsdyker dagligen med min Tudor Pelagos. Hittills har den pallat trycket bra. Brukade varva med den och min gamla Exp 1 som lämnade nyligen.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
IMG_1166.JPG
Känner mer och mer att denna klocka är bland det mest perfekta jag kan hitta. En Rolex med tidlös design - oavsett framtida uppdateringar tror jag denna kommer att vara sig lik även om många år. En "tool look" som påminner om Rolex som de såg ut innan keramikens intåg och överlag en väldigt ren design. Om någon klocka skulle åldras väl så känns denna som ett starkt kort. Bara älskar min.
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
@mega
Har du provat både pelagos och black bay?
Jag är lite inne på en sådan men känner stt den kan bli för "kraftig".
Om du burit båda vad säger du?
Nu återgår vi till explorer :)
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Jag har nu ägt min 114270 i ca en månad och tänkte summera mina tankar om klockan såhär långt. Kort sagt tycker jag den är fantastisk! Storleken är helt perfekt för mig och den känns mycket mera balanserad och harmonisk än 214270. Den är någonstans mitt emellan att vara sportig och dressig, och funkar otroligt bra med skjorta och kostym på jobbet. Elegant och tidlös, tycker jag man kan kalla den. Detta var precis vad jag var ute efter så jag är otroligt nöjd med mitt köp. Ett bonus är att den är ganska diskret, då jag helst inte vill ha en klocka som fullkomligt skriker Rolex.

Min stackars Speedy har knappt fått någon handledstid alls. Använde den två dagar denna vecka men återgick snabbt till Explorern och det känns helrätt. Jag trodde att jag kunde vara OWG (nästan) med Speedyn, men det visade sig vara fel. Däremot tror jag att det är mera sannolikt att jag kunde leva med endast Explorern. Men skulle nog ångra mig bittert om jag sålde Speedyn så planen är att båda blir keepers.

Det enda negativa jag kan säga är att länken, eller snarare låset, känns lite billigt jämfört med de allra senaste oyster länkarna (och jämfört med omega). Men detta stör mig inte nämnvärt, och länken är dessutom mycket bekväm så min slutsats är att detta är mycket nära den ultimata klockan för mig.

Trevlig fredag på er!

H
IMG_2353.JPG
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Är bezelen bredare på mk2 eller är det bara som det ser ut med tanke på att vinkeln är lite annorlunda?
 
Topp