• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Håller på att rensa mobilen... Antar att denna bild uppskattas här i tråden mer än vad papperskorgen uppskattar den. Mk2 till vänster och Mk1 till höger.

image.jpeg

Rolex Explorer 1 114270
Lume eller inte i siffrorna gör verkligen skillnad.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Rolex Explorer verkar vara hett och helrätt nuförtiden. Jag har inom loppet av några veckor fått två olika förfrågningar om att sälja min till sugna klockfantaster. Men den sitter säkert på min arm utan tvekan.
IMG_0918.JPG
 
Rolex Explorer verkar vara hett och helrätt nuförtiden. Jag har inom loppet av några veckor fått två olika förfrågningar om att sälja min till sugna klockfantaster. Men den sitter säkert på min arm utan tvekan.
IMG_0918.JPG
Tror att MK2 har resulterat i ett uppsving för intresset för modellen. Vilket i kombination med att allt fler lockas av 36 mm gör att både 114270 och 14270 känns väldigt heta nu. Förstår att din sitter säkert, letar själv efter en 36:a. Fick själv en förfrågan av en som trodde min är 36 mm.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Tror att MK2 har resulterat i ett uppsving för intresset för modellen. Vilket i kombination med att allt fler lockas av 36 mm gör att både 114270 och 14270 känns väldigt heta nu. Förstår att din sitter säkert, letar själv efter en 36:a. Fick själv en förfrågan av en som trodde min är 36 mm.
Det ligger säkert en del i det du säger. 39-millimetaren har förmodligen öppnat upp intresset för hela Explorer1-familjen.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Så nu är det slut på lagerstatus frågor och var man hittar olika ADs, I alla fall i denna tråd :)
Mitt första intryck är mycket bra!
Ett litet irritationsmoment är att länken gnisslar lite men lästa på Rolex forum att fler upplevt detta när klockan var ny och de försvann efter någon veckas andväning.
Är det något ni upplevt?

Vad är ett inlägg utan bild :)
IMG_0450.JPG
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Så nu är det slut på lagerstatus frågor och var man hittar olika ADs, I alla fall i denna tråd :)
Mitt första intryck är mycket bra!
Ett litet irritationsmoment är att länken gnisslar lite men lästa på Rolex forum att fler upplevt detta när klockan var ny och de försvann efter någon veckas andväning.
Är det något ni upplevt?

Vad är ett inlägg utan bild :)
IMG_0450.JPG
Cool! Gnisslet försvinner indeed.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Så nu är det slut på lagerstatus frågor och var man hittar olika ADs, I alla fall i denna tråd :)
Mitt första intryck är mycket bra!
Ett litet irritationsmoment är att länken gnisslar lite men lästa på Rolex forum att fler upplevt detta när klockan var ny och de försvann efter någon veckas andväning.
Är det något ni upplevt?

Vad är ett inlägg utan bild :)
IMG_0450.JPG
Riktigt vacker, grattis!
 
Så nu är det slut på lagerstatus frågor och var man hittar olika ADs, I alla fall i denna tråd :)
Mitt första intryck är mycket bra!
Ett litet irritationsmoment är att länken gnisslar lite men lästa på Rolex forum att fler upplevt detta när klockan var ny och de försvann efter någon veckas andväning.
Är det något ni upplevt?

Vad är ett inlägg utan bild :)
IMG_0450.JPG
Snyggt. :) Inget gnissel för min del
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Så nu är det slut på lagerstatus frågor och var man hittar olika ADs, I alla fall i denna tråd :)
Mitt första intryck är mycket bra!
Ett litet irritationsmoment är att länken gnisslar lite men lästa på Rolex forum att fler upplevt detta när klockan var ny och de försvann efter någon veckas andväning.
Är det något ni upplevt?

Vad är ett inlägg utan bild :)
IMG_0450.JPG
Gnisslet på min försvann efter typ två veckor eller något sådant :)
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Det räckte med att den fick följa med in i duschen med lite tvål och vatten så var gnisslet borta :)

Det blev från Pluswatch.it då det kunde få fram en snabbast samt hade bäst pris.
 

direction

Panerai
2-Faktor
Hej på er,
Nu hoppar jag in i denna tråd.
Jag som aldrig trodde att jag skulle flippa min Omega Aqua Terra "Skyfall" har idag gjort det.
Detta pga att suget på en 114270 blev för stort.
Nu när finansieringen är klar så börjar jakten. :)
 
Senast ändrad:

direction

Panerai
2-Faktor
Tror att MK2 har resulterat i ett uppsving för intresset för modellen. Vilket i kombination med att allt fler lockas av 36 mm gör att både 114270 och 14270 känns väldigt heta nu. Förstår att din sitter säkert, letar själv efter en 36:a. Fick själv en förfrågan av en som trodde min är 36 mm.

Det ligger säkert en del i det du säger. 39-millimetaren har förmodligen öppnat upp intresset för hela Explorer1-familjen.

Jag kan verifiera att så är fallet för mig. Jag gillade verkligen uppdateringen som gjordes med 214270 MK2 och det som gjorde mig intresserad av denna klocka.
Efter mycket tittande fram och tillbaks så tror jag ändå att jag föredrar original storleken på 36mm.
 
Då är det ju 1016 du ska ha.

114270 med sin blanka tavla är inte lika kul som 214270. Storleken i sig kan du få genom datejusts och annat.
Skulle gärna ha en 1016 om det inte vore för priset. ;)
Datejust är helt rätt men det ena utesluter inte det andra. En 116234 på jubelee står också på inköpslistan som ett dressingare komplement. Väntar på påfyllnaden hos Rob, det var tyvärr några idioter som rensade lagret :mad:
 

koze

Panerai
2-Faktor
Om någon mot förmodan vill byta sin 14270/114270 mot en vintage Speedmaster så är jag intresserad, saknar min Explorer :(
 

koze

Panerai
2-Faktor
Du ska veta att den har det bra hos mig! :) Men kan inte låta bli att fråga, vad är det för Speedmaster?
Det gläder mig mycket att höra! Det är en klassisk 145.022 från -85 med otroligt fin patina, men har ju en speciell plats i hjärtat för automater under 40 mm :)
 
Topp