• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Zalath

Panerai
Min fru har numer snott min 114270 på så gott som heltid men jag gillar den fortfarande skarpt. Konstigt nog tycker både hon och barnen att den är liten på mig?

IMG_9420_zpssodoa4d6.jpg


PSV_0742_zps84ddc737.jpg
Ser ju lagom ut! Du får skaffa en till. :)
 
  • Like
Reactions: PSV

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Finns det någon prutmån på nya 214270 mk2 hos svensk AD eller gör man bort sig om man frågar?

Tänkte slå till på en ny, men Bergströms är väl inte kända för att vara generösa med sina rabatter..
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Finns det någon prutmån på nya 214270 mk2 hos svensk AD eller gör man bort sig om man frågar?

Tänkte slå till på en ny, men Bergströms är väl inte kända för att vara generösa med sina rabatter..
Jag fick till svar av Bergströms i Malmö att det var listpris som gällde men tanke på kommande prishöjning från Rolex.
Detta var i början på januari.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Finns det någon prutmån på nya 214270 mk2 hos svensk AD eller gör man bort sig om man frågar?

Tänkte slå till på en ny, men Bergströms är väl inte kända för att vara generösa med sina rabatter..
Jag tror det är svårt, jag försökte verkligen på Krons men det gick inte. Är det någon som betalat under 58k här inne? från en svensk AD
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Nja, det är väl möjligt men det betyder kanske inte att det stora flertalet får hyfsade rabatter på eftertraktade klockor?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Köper den gemene KS:aren från svensk AD då?
Nja det kanske hen visserligen inte gör.
Nja, det är väl möjligt men det betyder kanske inte att det stora flertalet får hyfsade rabatter på eftertraktade klockor?
Det låg ju en plastad på köp&sälj typ direkt när de började levereras. Under list. Efter det har jag väldigt svårt att tro att det är speciellt många KSare som går in och köper till list hos AD.
 

Crispie

Rolex
Finns det någon prutmån på nya 214270 mk2 hos svensk AD eller gör man bort sig om man frågar?

Tänkte slå till på en ny, men Bergströms är väl inte kända för att vara generösa med sina rabatter..
Fråga måste man ju alltid kunna göra. Det värsta som kan hända är väl att man får nej. Kräver man rabatt utan tidigare relation är man ju oskön och bortgjord.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Jag funderar på att skaffa ett läderband till min 114270 och undrar ifall någon av er testat svart shell cordovan eller något i den stilen på en Explorer och kunde dela med sig av lite bilder. Ni behöver inte påpeka att den är snyggast på länk för det håller jag med om, men lite variation kan ocksa vara trevligt. Har diverse Nato straps redan men tänkte att ett svart läderband kunde se bra ut med kostym (och svarta skor) på jobbet.

Som jag skrivit tidigare så tycker jag verkligen inte den gör sig på band. Men om man inte bryr sig lika mycket om detaljer så är det väl bara att slänga på ett svart band - skippa dock den där övertydliga vintagestilen på banden.

Exakt, jag funderar på ett stiligt, svart, icke vintage band, men har inte lyckats att hitta bra wristshots med sådana band på en Explorer. Vill helst inte beställa ett dylikt band utan att ha sett bilder, därav denna fråga.

Bra request! Jag har gått i samma tankar, ett cleent svart läderband borde väl göra sig ganska bra med klockan tänker jag mig. Jag har testat Nato men tycker inte alls att det passar faktiskt.

Gör det, och bidra med bilder till andra istället ;)

Drar igång den här gamla diskussionen igen. Svart Horween Shell Cordovan band beställt...borde således kunna bidra med bilder nästa vecka .
 

Crispie

Rolex
The first cut is the deepest. Sorlig men sant, igår upptäckte jag mitt första synligare märke på nya explorern. Usch - men nu är det över och man kan köra på.
IMG_5605.JPG


IMG_5606.JPG
 
Topp