• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Några timmar sedan.

IMG_2722.JPG
Ännu inte såld.:) Ångrat dig?
 

direction

Panerai
2-Faktor
Jag må ju säga att aqua terran är vackrare med sin tavla, men explorern känns anningen mer allround plus att den lär funka lika bra idag som om 30 år.
Jo den har fina tavlor. Men jag måste säga att helhetsintrycket finnishen och känslan är mycket större med Explorern. Den sitter dessutom sjukt mycket skönare än vad Aqua terran gjorde, och då har jag ändå 39mm varianten.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag kan verkligen inte slita mig från denna skönhet!
IMG_1059.JPG

14270.... Känner ett extra dunk i bröstet varje gång jag beskådar handleden. Gått från en Speedmaster till denna och inkörningsperioden var rekordlåg från 42 till 36 mm.... Ingen!
IMG_1012.JPG

Toolig, stilig, vacker och klassisk. Vad mer kan man begära?
 

Freddie L

Panerai
Väldigt bra duo! Jag hade kompletterat med en dykare på sikt, kanske en IWC 3536 med målade index? Faktum är att jag kanske gör just det.
 

Freddie L

Panerai
Frugan skriver ut en tvåsidig inköpslista av bok- och vägghyllor på Ikea... Ikeaparkering med släp när det inte finns ens en singelplats är kanske det närmaste "dödszonen" jag kommer. Hellre köa under Hillarys step än trängas i hylla 10:11 när ALLA ska ha vitrindörr Ekeby samtidigt. :)
IMG_4492.JPG
 

Shadyboy

Cartier
Frugan skriver ut en tvåsidig inköpslista av bok- och vägghyllor på Ikea... Ikeaparkering med släp när det inte finns ens en singelplats är kanske det närmaste "dödszonen" jag kommer. Hellre köa under Hillarys step än trängas i hylla 10:11 när ALLA ska ha vitrindörr Ekeby samtidigt. :)
IMG_4492.JPG
Läcker på Nato är den också!
 

Daruvar

Cartier
Är det någon som kör Rubber B eller everest på sin explorer? (Har inte matat igenom hela tråden) om ni har bilder får ni gärna slänga upp!
 

Freddie L

Panerai
Är det någon som kör Rubber B eller everest på sin explorer? (Har inte matat igenom hela tråden) om ni har bilder får ni gärna slänga upp!
Jag var väldigt nära att klicka hem ett RubberB häromkvällen. Hade lyckats välja färg, rationalisera priset osv men sen tog det stopp när de skulle ha 30Eur i frakt. Kunde inte undertrycka min snåljåp längre.

Hoppas också på livebilder!
 

Freddie L

Panerai
Jag har betalt mindre när jag beställt hela cyklar från kontinenten. Det är förstås det det kostar för dem med deras volym och den speditör de valt. Men för mig hoppade totalen upp över en redan rejält stretchad gräns.

Får kolla Nymans vid tillfälle. Ett Everest-alligator med ändlänk skulle annars vara coolt!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har betalt mindre när jag beställt hela cyklar från kontinenten. Det är förstås det det kostar för dem med deras volym och den speditör de valt. Men för mig hoppade totalen upp över en redan rejält stretchad gräns.

Får kolla Nymans vid tillfälle. Ett Everest-alligator med ändlänk skulle annars vara coolt!
Helt otroligt. Måste gå att skicka betydligt billigare. Japp du får leta vidare..
 
Topp