• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Haha...så är det, men den känns som att den rockar utan datum trots att jag är datum nörd! Även Milgaussen funkar utan datum, men det är nog pga den röriga tavlan och den orangefärgade sekundvisaren!
Instämmer med Daytona, den är har så mycket på gång på tavlan så att datum skulle inte fungera där.
Jag tycker Explorer I (oavsett version) och även Sub utan datum fungerar för att de har en estetisk balans som väger upp. Att man inte har datum får man leva med, finns många klockor som har det. :)
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Ute och cyklar igen... murrigt väder
IMG_5343.JPG
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker den här tråden börjar arta sig... Mycket schyssta bilder. Dock har vi ju lite kvar till Datjust och datetråden där folk formligen strösslar fina bilder. Keep up the good work som de säger. :D
 

tomva1

Omega
Har aldrig lagt någon större tanke på denna klocka men nu börjar jag bli sugen på en Rolex igen och explorer 1 känns som det självklara valet.

114270 är den modell jag fastnat för. Har inte finkammat nätet än men utbudet känns klent? Självklart finns en uppsjö på c24 men handlar gärna inom Sverige.
 
Topp