• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det var rätt snyggt! Vågar man köpa en 1521 efter problemen med rost?

Tror det inte är ett så stort issue egentligen. Eller det är nog knappt ett problem överhuvudtaget.
Jag hade en 1521 innan som klarade 14 dagar av bad på västkusten, inga problem. Men just den jag hade var det något tokigt med, återförsäljaren sa att de har sålt uppåt 150-200 1521 som inte har haft något problem alls. Så du är nog rätt safe. :)
 

SkitOxe

Omega
2-Faktor
Bjude på en septemberbild på min 1521:a med borstat oyster!
IMG_20161004_164741.jpg
 

Pluto

Cartier
Hejsan!
Vad är era åsikter kring Squale 20 ATMOS HERITAGE? Själv tycker jag att den är sjukt cool.
Uppenbart att den har mycket gemensamt med Rolex submariner. Men trots det tycker jag att den absolut har en egen stil, om ni fattar vad jag menar.
Den ganska kända klock-Youtubern The urban gentry har en review på den. Han gillar Squale och pratade väldigt gott om den.
Blir så sugen! :D
image.jpeg
 

Pluto

Cartier
Hejsan!
Vad är era åsikter kring Squale 20 ATMOS HERITAGE? Själv tycker jag att den är sjukt cool.
Uppenbart att den har mycket gemensamt med Rolex submariner. Men trots det tycker jag att den absolut har en egen stil, om ni fattar vad jag menar.
Den ganska kända klock-Youtubern The urban gentry har en review på den. Han gillar Squale och pratade väldigt gott om den.
Blir så sugen! :D
image.jpeg
På grått, svart eller brunt nato blir den riktigt vass faktiskt!
 
Hejsan!
Vad är era åsikter kring Squale 20 ATMOS HERITAGE? Själv tycker jag att den är sjukt cool.
Uppenbart att den har mycket gemensamt med Rolex submariner. Men trots det tycker jag att den absolut har en egen stil, om ni fattar vad jag menar.
Den ganska kända klock-Youtubern The urban gentry har en review på den. Han gillar Squale och pratade väldigt gott om den.
Blir så sugen! :D
image.jpeg
Gillar den krispiga tavlan, men.. det är för mycket copycat för min smak! :angel:
 

SkitOxe

Omega
2-Faktor
Hejsan!
Vad är era åsikter kring Squale 20 ATMOS HERITAGE? Själv tycker jag att den är sjukt cool.
Uppenbart att den har mycket gemensamt med Rolex submariner. Men trots det tycker jag att den absolut har en egen stil, om ni fattar vad jag menar.
Den ganska kända klock-Youtubern The urban gentry har en review på den. Han gillar Squale och pratade väldigt gott om den.
Blir så sugen! :D
image.jpeg
Jag gillar verkligen Squale riktigt mycket. Men varför i hela fridens dagar dom gjorde denna förstår jag ärligt talat inte... Dom har en riktigt fin historia och stamtavla själva, så varför ens doppa tån i rolex-vatten? Dom har själva byggt och designat boetter och klockor i världsklass? Jag köper det inte alls och det smärtar mig och se.

MEN! Är det en fin klocka? Ja!
Är den välbyggd och håller squale standard? Absolut!
Skulle jag köpa den? Nej aldrig.
 
Jag gillar verkligen Squale riktigt mycket. Men varför i hela fridens dagar dom gjorde denna förstår jag ärligt talat inte... Dom har en riktigt fin historia och stamtavla själva, så varför ens doppa tån i rolex-vatten? Dom har själva byggt och designat boetter och klockor i världsklass? Jag köper det inte alls och det smärtar mig och se.

MEN! Är det en fin klocka? Ja!
Är den välbyggd och håller squale standard? Absolut!
Skulle jag köpa den? Nej aldrig.
Jag är verkligen ingen Squale-expert så jag borde väl inte uttala mig alls... -men har inte 1545-serien sett ut sådär sen den kom? (Ja förutom just de där färgerna då..) Den där är väl inte mer Rolex-lik än andra i 1545-serien?
 
Senast ändrad:

Wilbur W

Breitling
Jag är verkligen ingen Squale-expert så jag borde väl inte uttala mig alls... -men har inte 1545-serien sett ut sådär sen den kom? (Ja förutom just de där färgerna då..) Den där är väl inte mer Rolex-lik än andra i 1545-serien?

Det kan nog stämma. Squale har, vad jag förstår, även varit och fiskat i Rolex-vattnen tidigare, men då hade de och Blancpain den goda smaken att behålla sina säregna visare. En 1545 i stil med denna tycker jag skulle vara OK - jag hade nog kunnat tänka mig att köpa en och ha som beater om priset var det rätta (googlad bild).
image.jpeg
 

SkitOxe

Omega
2-Faktor
Det kan nog stämma. Squale har, vad jag förstår, även varit och fiskat i Rolex-vattnen tidigare, men då hade de och Blancpain den goda smaken att behålla sina säregna visare. En 1545 i stil med denna tycker jag skulle vara OK - jag hade nog kunnat tänka mig att köpa en och ha som beater om priset var det rätta (googlad bild).
image.jpeg
Den där tycker jag är helt ok. Inte alls så "hommageig" som dom andra.
 

Maer

Cartier
Screenshot_20161016-104135.png
1545 Heritage är underbar. Gillar inte alla 1545 modeller, men vissa är väldigt fina och dom håller hög kvalitet för priset du betalar. Det ryktas om att 1545 kommer gå i graven snart så slå till om du är sugen
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Hallå, har länge vart sugen på en 1521 blå sunburst. Innan jag slår till på en ny tänkte jag höra om någon tröttnat på sin :)
Har funderat på att avverka min ett tag men inte fått tummen ur så jag kanske borde passa på nu när jag vet att det finns någon intresserad. Om du är genuint intresserad och redo att göra en snabb affär kan du skicka mig ett PM så tar vi det därifrån. :)

Squale.jpg
 
Topp