• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

xBjörne

Rolex
2-Faktor
IMG_7530.JPG

Är sugen på att testa en Squale, gärna så nära de gamla BP-modellerna som möjligt. Vad köper jag?
Var köper jag?
Hur många pengar behöver jag?
Om du kan leva med squaleloggan på sidan (@Jaggis tycker att den är kanon) är nog en vanlig 1521 det smidigaste och billigaste alternativet. http://kellotarvike.com/product/squale-50-atmos-black-1521-026a
Annars får du leta beggat då den till vänster på bilden är en gammal variant av 1521 och den till höger är en som bara gjordes i 99 ex.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt snygg! Men så var det det där med loggan...

Har du fått tillbaka din?

Den är jävligt bra, loggan stör man sig inte på när den sitter på ;)

Inte än. Mailade för en vecka sen, men inte fått svar. Tror de är sura på mig efter missförståndet vid förra mailväxlingen. :D

Om de inte svarar innan nästa vecka så funderar jag på att maila squale direkt istället, då de skickade den dit.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag brukar tycka det blir plottrigt med flera loggor på samma klocka men i Squales fall känns de så....italiano att det blir väldigt självklart. Samma sak med vridringen (min är lika lös i kanten som en Italiensk hockeyfemma). Skulle nog inte vilja ha det på annat sätt.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hörde idag av min handled att jag behöver en Squale. Tyvärr så är dom få för tillfället på säljes. Typiskt. Vill ju inte komma på kant med vänsterarmen.:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är jävligt bra, loggan stör man sig inte på när den sitter på ;)

Inte än. Mailade för en vecka sen, men inte fått svar. Tror de är sura på mig efter missförståndet vid förra mailväxlingen. :D

Om de inte svarar innan nästa vecka så funderar jag på att maila squale direkt istället, då de skickade den dit.
Den är ascool! Vad är det med loggan?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag citerade ju ett inlägg som citerade ditt med den klockan på bilden som su rekommenderade...

Läst för snabbt. Det är nån special edition. Så den är inspirerad av bund squale av samma typ som du länkade innan.

C3 står för typen av luminova. Resten är nog bara italienskt påhitt.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt snygg! Men så var det det där med loggan...

Har du fått tillbaka din?

Den är jävligt bra, loggan stör man sig inte på när den sitter på ;)

Inte än. Mailade för en vecka sen, men inte fått svar. Tror de är sura på mig efter missförståndet vid förra mailväxlingen. :D

Om de inte svarar innan nästa vecka så funderar jag på att maila squale direkt istället, då de skickade den dit.

Snackade med squale direkt. Bättre support än AwCo. Klockan är klar och skickas till mig nästa vecka. :D
 

Greven

Audemars
En Squale Medium PVD. En fin liten rackare på ca 34 mm exklusive krona. Kommer strax ut på Köp och Sälj som heads only.

FullSizeRender-4.jpg
 

Pluto

Cartier
Nytt från Squale: Squale 30 atmos tropic GMT ceramica! Äntligen en Squale GMT som inte är homage? Eller??
Har länge varit sugen på Squale och framför allt en GMT. Tidagre gmt-klockor från Squale har varit rip-offs från rolex. Är denna ok? Vad tycker Squale-folket om denna nya modell?
IMG_6413.PNG
IMG_6412.PNG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nytt från Squale: Squale 30 atmos tropic GMT ceramica! Äntligen en Squale GMT som inte är homage? Eller??
Har länge varit sugen på Squale och framför allt en GMT. Tidagre gmt-klockor från Squale har varit rip-offs från rolex. Är denna ok? Vad tycker Squale-folket om denna nya modell?
IMG_6413.PNG
IMG_6412.PNG
Sjukt mycket Rolex på den.
 
En liten hög med Squalematic 60 ATM på brunt läder anlände idag. Tyvärr är jag själv på resande fot så några bilder blir det inte innan nästa vecka onsdag :banghead::banghead::banghead:
Vi kör en lånad bild från Singapore så länge..........
ro3AVns.jpg
ro3AVns.jpg

Synd att den inte finns på länk. De har ju länkar till sina rip-off:s, varför inte till den här?
 
Topp