• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Aston

Panerai
Tar och bryter tystnaden igen, är sugen på en länk till min 1521 någon som vet en bra match?
Jag köpte en från Strapcode, och är väldigt nöjd. Hög kvlitetkänsla och med microjustering.
20161129_172236683_iOS.jpg

Fler bilder längre bak i tråden
 

Rearden

Cartier
... och äntligen får man posta i denna härliga tråd, som man suktat efter att äga en :bag: Köpt för en vecka sen via forumet. Ursäktar risiga bilder men dagens väder är ju inte skitkul direkt
IMG_0180_kopia.jpg
IMG_0179.jpg
Färgerna på den är amazing! Var inne på att köpa den när den låg här ute också. Säg till när du tröttnat ;)
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

CptSlow

Rolex
2-Faktor

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Detta sitter på, inget silikon (sååå skönt..). En 3hundring till Sverige med frakt.

Jag skulle dock föredra ett vintage alla dagar i veckan men det här är definitvt ett bra substitut enligt mig! https://www.watchgecko.com/zuludiver-tropic-rubber-strap.php#product-tabs=0

Tusen tack!

Är inte det samma variant som Singular säljer? Om det är det så tycker jag om de banden. Passar på det mesta och är bekvämt.

Vet inte. Har för mig att han tidigare iaf sålde silkionbanden som drog åt sig damm. Hur ser det ut idag @Singular?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
I såna fall har jag säkert fel. Tyckte bara de såg likadana ut. Blir nog tvungen att klicka hem ett från watchgecko i såna fall. Kan det vara något så spännande som ett nytillverkat Tropic med samma kvalitetskänsla som de gamla?

Mjo, de ser otroligt lika ut på utseendet. Nu är jag ingen gummiexpert men jag tolkar det som WatchGecko beskriver; "Rest assured we have used resilient high quality rubber..." att det är riktigt gummi. Kan inte i huvudet komma på känslan mellan gummi och silikon just nu haha men antar att silikon är mer "klibbigt" av sig.

Bandet i sig är otroligt mjukt och följsamt, sitter riktigt bra runt handleden. Det enda jag önskar som skulle kunna göra bandet bättre vore andra typer av keepers samt en avsmalning till 16mm. I nuläget är måtten på 20/18 (absolut ingen dealbreaker).

Kan tilläggas att bandet inte drar åt sig smuts, damm eller liknande. Har använt bandet vardagligen sen 3 veckor tillbaka utan några som helst förändringar. Schysst band för ett bra pris helt enkelt.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Det här blir lite av en quote-bump men du har inte möjlighet att slänga upp fler bilder på det gummit? Sitter och velar ifall jag ska beställa ett till min 1521. Ser snyggt ut på bilder och har bara hört goda saker, men man vill ju gärna se vardagliga bilder med bandet :angel:
 

Aston

Panerai
Det här blir lite av en quote-bump men du har inte möjlighet att slänga upp fler bilder på det gummit? Sitter och velar ifall jag ska beställa ett till min 1521. Ser snyggt ut på bilder och har bara hört goda saker, men man vill ju gärna se vardagliga bilder med bandet :angel:
Det får bli några gamla bilder, och jag är nöjd med gummit. Men det passar bäst på sommaren, så vi får drömma om varmare årstider.
20160728_123230576_iOS.jpg

20160721_132903470_iOS.jpg
 
Topp