• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Prövar mig fram.. Första gången länken är på sedan köpet. Föredrar nog gummi över detta men man gillar ju länk, dock så ser jag inte charmen i milaneselänkar, ännu :sorry:

image.jpg
image.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Dubbelpost:)

Vad tycker ni?
Ska jag bära min nya blasted på Nato eller mesh? Eller ska man införskaffa ett gummi?

IMG_0049.JPG
IMG_0051.JPG



Eller ska man till och med införskaffa ett liknande skinn?(stulen bild) Gillar utseende men skinn på en dykare är ju sådär...

IMG_0063.JPG
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Dubbelpost:)

Vad tycker ni?
Ska jag bära min nya blasted på Nato eller mesh? Eller ska man införskaffa ett gummi?

IMG_0049.JPG
IMG_0051.JPG



Eller ska man till och med införskaffa ett liknande skinn?(stulen bild) Gillar utseende men skinn på en dykare är ju sådär...

IMG_0063.JPG
Mesh är riktigt schyst. Däremot såg natot ut att passa riktigt, riktigt bra. Kör Nato! Riktigt skönt nu när solen börjar värma dessutom. Eller så skiftar du lite till och från, då blir du inte less heller! :) fin klocka!
 

frasse

Cartier
Dubbelpost:)

Vad tycker ni?
Ska jag bära min nya blasted på Nato eller mesh? Eller ska man införskaffa ett gummi?

IMG_0049.JPG
IMG_0051.JPG



Eller ska man till och med införskaffa ett liknande skinn?(stulen bild) Gillar utseende men skinn på en dykare är ju sådär...

IMG_0063.JPG
Gött med ännu en som skaffade en blasted. Men jag fick gummi till min skulle igentligen fått lädret men blev nog fel men gillar gummit jättemycket.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Dubbelpost:)

Vad tycker ni?
Ska jag bära min nya blasted på Nato eller mesh? Eller ska man införskaffa ett gummi?

IMG_0049.JPG
IMG_0051.JPG



Eller ska man till och med införskaffa ett liknande skinn?(stulen bild) Gillar utseende men skinn på en dykare är ju sådär...

IMG_0063.JPG

Gummi kör jag på min. har ett vintage tropic-style på ingång.. Lär komma nästa vecka. Tunt och härlig avsmalning.
s-l1600.jpg


Har också suktat efter Squales egna tropic-style men prislappen har hållit tillbaka lite.. 750~ spänn för ett gummi. Snyggt är det iallafall :angel:

DSC_0193.jpg
DSC_0196.jpg
DSC_0195.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Gummi kör jag på min. har ett vintage tropic-style på ingång.. Lär komma nästa vecka. Tunt och härlig avsmalning.
s-l1600.jpg


Har också suktat efter Squales egna tropic-style men prislappen har hållit tillbaka lite.. 750~ spänn för ett gummi. Snyggt är det iallafall :angel:

DSC_0193.jpg
DSC_0196.jpg
DSC_0195.jpg

Deras egan gummi är ju jäkligt snyggt som du skriver. 750kr känns däremot lite väl...
 

Crispie

Rolex
@par jag fick ett blått gummi till min 1521 som inte funkar för mig. Du kan få köpa om du vill. Har tänkt spara det så att jag kan sälja med originalgummi när dagen kommer. Just nu känns den dagen dock avlägsen.
 
Tjenare!

Ska åka in o prova på en Tudor Pelagos imorgon och eventuellt köpa men fått upp ögonen för Squale 60 Atmos Galaxy Blue. Fantantisk tavla och ser underbart polerad ut. Enda problemet är att den är på 44mm, och mina handleder är drygt 16.5cm.
Finns det någon som har en som kan beskriva hur den bärs? Är van vid min 38mm Skx013 samt en 36mm Daydate, är väldigt rädd den ska upplevas som alldeles för stor..
 

frasse

Cartier
Tjenare!

Ska åka in o prova på en Tudor Pelagos imorgon och eventuellt köpa men fått upp ögonen för Squale 60 Atmos Galaxy Blue. Fantantisk tavla och ser underbart polerad ut. Enda problemet är att den är på 44mm, och mina handleder är drygt 16.5cm.
Finns det någon som har en som kan beskriva hur den bärs? Är van vid min 38mm Skx013 samt en 36mm Daydate, är väldigt rädd den ska upplevas som alldeles för stor..

Alt är ju hur bekväm man känner sig med klockan inte storleken i sig har 20cm handled. Borde ha 45mm klockor 40 och 42mm set lite lite ut ibland Men trivs så bra med min 1521. Sitter jätteskönt
 
Alt är ju hur bekväm man känner sig med klockan inte storleken i sig har 20cm handled. Borde ha 45mm klockor 40 och 42mm set lite lite ut ibland Men trivs så bra med min 1521. Sitter jätteskönt

Att en klocka kan vara för liten tror jag inte på, däremot att den är för stor är ett problem jag haft förr. Förstår dock att lugsen hjälper till att bryta av lite ifrån den stora klockan då de ska krama om handleden väldigt skönt, är det något som återfinns på din 1521?
 
Topp