• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Aston

Panerai
IMG_5658.JPG

Kallar du detta Top grade? Tog detta foto på en 1521 igår.
Jag har läst någonstans att det var näst högsta. Men jag frågade Squale själv och fick detta svar.
IMG_2563.PNG
 
Senast ändrad:

Jodisalt

Rolex
Hej!

Är på jakt efter en squale 1545 och hittade gnomonwatches. Min fråga lyder; vad är skillnaden mellan Classic och Maxi?
 

silfver76

Omega
squale.se känns väl som lättast och bäst. Stödja lokalt är alltid bra :) Annars köp och sälj om ngt erbjuds där och du vet vad du vill ha.

Mycket nöjd med min 1521
 

Watcho

Omega
Jag tvekade och velade och tvekade igen på grund av storleken och min pinniga 16,5 handled. Slog till till sist och har inte tittat tillbaka sen dess. Nu funderar jag mest på om nästa blir blank, borstad eller pvd... lutar åt pvd... eller kanske en vintage quartz (om jag kan hitta en). Hur som helst helt insnöad på denna boettform:happyhappy:
IMG_1082.JPG
 
Jag letar efter ett gummi till min blåa Squalematic men hittar inte rätt. Fick precis hem ett mörkblått bonetto men tycker inte att färgen funkar.
IMG_7405.JPG

Helst skulle jag vilja ha Squales eget blå gummistrap som finns till 1521 men det finns inte i 22 mm. Kan någon tipsa om något alternativ i liknande nyans?
IMG_7406.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag letar efter ett gummi till min blåa Squalematic men hittar inte rätt. Fick precis hem ett mörkblått bonetto men tycker inte att färgen funkar.
IMG_7405.JPG

Helst skulle jag vilja ha Squales eget blå gummistrap som finns till 1521 men det finns inte i 22 mm. Kan någon tipsa om något alternativ i liknande nyans?
IMG_7406.JPG
Obris Morgan? Aqua blue eller sky blue kanske passar?
NBR0122AQUABLUE02.jpg
nbr01sblue1.jpg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag letar efter ett gummi till min blåa Squalematic men hittar inte rätt. Fick precis hem ett mörkblått bonetto men tycker inte att färgen funkar.
IMG_7405.JPG

Helst skulle jag vilja ha Squales eget blå gummistrap som finns till 1521 men det finns inte i 22 mm. Kan någon tipsa om något alternativ i liknande nyans?
IMG_7406.JPG
Kan detta vara något? Kanske lite för mörkt?https://www.ebay.com/itm/122384093437

IMG_3673.PNG
 
Senast ändrad:

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är den generella åsikten om Squale här på KS? Har hört mycket skit om dem överlag och att många hypar dem betydligt mer än vad de är värda.

Jag vet att de producerade boetten för Blancpain under en tid och att de vunnit mycket respekt på grund av det. Fast är det verkligen samma företag idag som de var då, när de väl samarbetade med BP?

Personligen sätter jag dem i samma kategori som tex Steinhart. Men och andra sidan gillar jag Steinhart :D
 
Topp