• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Erik1

Patek
2-Faktor
Nix har faktiskt inte provat någon, om 1521 känns liten kanske det finns hopp? Jag har mest kikat på de faktiska måtten.
Jag skulle säga att det känns precis som en relativt hög (13mm~) 42mm klocka :) Jämför med min Aerospace jag hade tidigare som var 40mm diameter och 9mm hög. Fungerar ypperligt med upprullade ärmar eller t-shirt men sämre under en manschett helt enkelt, perfekt sommarklocka!
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Haft på milanese-länken under dagen, stör mig så otroligt mycket på att länken inte smalnar av någonting. Uähh tillbaka till gummi :grumpy:
IMG_3858.JPG
IMG_3859.JPG
IMG_3861.JPG
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
J-vlar va tuff! Vad får jag betala för en sån och var hittar jag den?
Jadu , bra fråga faktiskt. Den är sjukt ovanlig "bund" versionen som inte skiljer jättemycket är mer vanlig än denna civila.
Vet faktiskt inte finns ont om riktmärken, men det fanns en på ett forum 2012 för 7k usd. Den va såld men vet ej hur mycket han
dumpade priset. Man får inte glömma att den klockan va i mint condotion, det är ju inte min haha. Men man får heller inte glömma att det va 5 år sedan den såldes. Vintage priserna har ju eskalerat på dom senaste åren. Så ärligt talat har jag inte en susning på värdet.
Vart du ska hitta denna civila versionen är en ännu svårare fråga nästen. Vet faktiskt inte. Dom växer inte på träd :meh:
 

Buffi

Panerai
Det sjuka är att det nästan är Squale , men prismässigt är det formodlinen inte en Squale.
Men man är ju riktigt dum i huvudet när de gäller klockor, små löjliga detaljer är avgörande för premium pengar haha

Att det står Blancpain Fifty Fathoms på den är väl inte riktigt en liten löjlig detalj dock :)

Grym klocka iaf!
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Jadu , bra fråga faktiskt. Den är sjukt ovanlig "bund" versionen som inte skiljer jättemycket är mer vanlig än denna civila.
Vet faktiskt inte finns ont om riktmärken, men det fanns en på ett forum 2012 för 7k usd. Den va såld men vet ej hur mycket han
dumpade priset. Man får inte glömma att den klockan va i mint condotion, det är ju inte min haha. Men man får heller inte glömma att det va 5 år sedan den såldes. Vintage priserna har ju eskalerat på dom senaste åren. Så ärligt talat har jag inte en susning på värdet.
Vart du ska hitta denna civila versionen är en ännu svårare fråga nästen. Vet faktiskt inte. Dom växer inte på träd :meh:
Tack för ditt rejäla svar och trevlig helg.
 

Japocc

Omega
Måste säga att jag är sjukt sugen på en Squale. Även om de gör vissa homage-klockor så har de ju några mer unika modeller. Tänker framförallt på den numer nästan klassiska blåa 1521 som inte ser ut som något annat (även om Tudors Pelagos ju är en ännu fetare helblå dykare - men som ju även kostar en hel del mer). Men även den blåa Squalematic, med blåvit bezel tycker jag är riktigt fet. Någon som kan berätta om hur den senare bär på armen? Känns som att det är viss risk för att den är för maffig med 43mm bredd och 16mm på höjden.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Måste säga att jag är sjukt sugen på en Squale. Även om de gör vissa homage-klockor så har de ju några mer unika modeller. Tänker framförallt på den numer nästan klassiska blåa 1521 som inte ser ut som något annat (även om Tudors Pelagos ju är en ännu fetare helblå dykare - men som ju även kostar en hel del mer). Men även den blåa Squalematic, med blåvit bezel tycker jag är riktigt fet. Någon som kan berätta om hur den senare bär på armen? Känns som att det är viss risk för att den är för maffig med 43mm bredd och 16mm på höjden.
Spana in @Buffi 's inlägget tidigare i tråden. Han har en blå Squalematic om jag inte minns fel :)
 

Buffi

Panerai
Tack för tipset! Ser ju ganska stor ut - @Buffi vad säger du? Hur sitter den tycker du?
Den är rätt stor tbh. Jag gillar den, och bär den mycket hemma och vid vissa casual tillfällen, men det är en ganska stor klocka.

Kan ta lite comparison shots mellan den och en Speedmaster senare idag eller nåt om du vill.

Här får du en gammal bild som dålig comparison så länge
I9qYfK4h.jpg
 

Japocc

Omega
Den är rätt stor tbh. Jag gillar den, och bär den mycket hemma och vid vissa casual tillfällen, men det är en ganska stor klocka.

Kan ta lite comparison shots mellan den och en Speedmaster senare idag eller nåt om du vill.

Här får du en gammal bild som dålig comparison så länge

Ok grymt. Ja, en comparison mellan speedmaster pro och squalematic hade varit perfekt. Hur stora handleder har du?
Tanken är ju såklart att det är mer av en fritids/badklocka..
 

Buffi

Panerai
Ok grymt. Ja, en comparison mellan speedmaster pro och squalematic hade varit perfekt. Hur stora handleder har du?
Tanken är ju såklart att det är mer av en fritids/badklocka..
Jag har faktiskt aldrig mätt mina handleder, men de är inte speciellt tjocka. Bär oftast en 36mm turnograph.
 
Topp