• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tråden om vintersport

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Kikade runt lite och hittade ingen stående tråd om skidåkning eller dylikt. Då får jag väl skapa en helt enkelt :)

Vilket land föredrar ni att åka skidor i?
Skulle behöva köpa nya underställ, gärna i merinoull. Vilket märke/nodell bör man köpa?
 
Åkte långfärdsskridskor för första gången igår, riktigt härligt. Det vill jag göra mer (och inte se ut som Bambi på hal is).
Merinoull gillar jag året runt. Rundhalsad eller med dragkedja har fördelar bägge två. Köp inte för tjocka för att kunna använda dem mångsidigt. Har ett gäng plagg från Smartwool som jag är nöjd med.
Har ett par trekvarts-byxor från Houdini som är perfekta att ha under skalbyxorna. Behöver inget underställ vid temperaturer över -10 och det blir inte tjockt ovanför pjäxorna.
 
Gällande land skulle jag säga Italien för kombinationen av skidåkning, mat och kultur.
Har jobbat en del med skidresor vilket givit möjligheten att besöka en del orter.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Åkte långfärdsskridskor för första gången igår, riktigt härligt. Det vill jag göra mer (och inte se ut som Bambi på hal is).
Merinoull gillar jag året runt. Rundhalsad eller med dragkedja har fördelar bägge två. Köp inte för tjocka för att kunna använda dem mångsidigt. Har ett gäng plagg från Smartwool som jag är nöjd med.
Har ett par trekvarts-byxor från Houdini som är perfekta att ha under skalbyxorna. Behöver inget underställ vid temperaturer över -10 och det blir inte tjockt ovanför pjäxorna.

Trekvars-underställ har jag faktist inte ens reflekterat över, lät riktigt skönt! Tack för tipset
 
Topp