• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråk-sub/gmt

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ett av mina största bekymmer på TTT var alla dessa tråksubar och gmts (safir, pre-keram, och bärs som dressur) som florerade. Keramer får en egen gräddfil då de har så tuffa bandhorn och guld är ju alltid guld...

Hur är det på KS? Hur många bär detta mellanmjölksur?

Blir nog illa tvungen att lägga till denna så ingen blir tokond på mig:

:D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jo du, detta finns i gömmorna!

7D7BCEED-7F2E-4FC8-B2A8-CBE5F7F661B0-2593-0000049FB5FF8FC2.jpg


C62E565F-502E-4EE2-A8BB-0053FE9EB63F-697-000000F3B8164780.jpg


525094D0-C026-4BD8-BAA9-88B8EC9F6A54-3709-000005C204EFE95D.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
är det ingen som hajar Aurums poäng???

Detta är alltså tråden för att Outa din pre-keram, non-gold, safir-Lööv (läs: tråksub).... om det nu finns nån sån lööv, eller har Aurum rätt i att det bara är ignoranter, scharlataner och posörer som bär såna???

jag har EN som jag håller mycket kär, men den är ju inte riktigt spot on...

P1030027.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Du har rätt, läste fel när jag svarade i natt trött efter blöjbyten. Han menar trista svennebanan klockor som 16700, 16710 samt 16610. Det vill säga klockor som du hittar på en nybörjararm men knappast på en purist.. Det icke medvetna valet då man köpt klockan för sitt märke snarare än utseende..
 

Målarn

The Steak
Joo ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag ej visa en tråksub :D
Men min sub börjar bli en tråksub för mig :oops:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Luktar inte denna tråden (framför allt vissa av svaren) lite onödig elitism, eller? En Sub är en Sub, typ. En bra "bas" i klocksamlingen och är den bara "godkänd" om den är bling-blingig eller "special edition".

Är inte det skitnödigt om nå´t?!? En Sub med guld & diamanter? Gå & lägg dig igen... :cool:

Alltså; även om man inte dyker med sin Sub, så är det ju ändå modellen en "beater" som ska användas i alla lägen. Ju "enklare" desto bättre, tycker jag om denna sortens klockor!

(Disclaimer; jag ägen ingen Rolex Sub, så det är ingen öm tå ni trampat på... Bara vädrar mina åsikter...)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aurum ÄR elitist... :lol:

Jag sportade denna ett kort tag i somras:

fae42e4f.jpg


Men jag fick så mycket påhopp från råleksfascisterna så jag var tvungen att flippa den.... :lol: :lol: :lol:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Aurum skall var "von ober" det är grejen med honom! Rolex gör inte LE, det är främst en Hublot, Omega och AP grej..
Jag står för att jag tycker 16610 är trist. Delvis för den är så lagom men främst för att alla nybisar som skall ha en Rolejks köper en sådan utan att fundera över sitt val..
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
:lol:

safirsubbar är ju omöjliga att slå på ren och skär "brukbarhet", och för hen som bara vill ha enn fin och schysst klocka att bära vid alla tillfällen är det ju det givna valet, vilket marknaden såklart hajat!

För klocknörden är det ju lite för enkelt och inte tillräckligt hög detaljeringsnivå, men han har ju å andra sidan fler klockor i en låda att välja mellan och kan kosta på sig både en riktig Citizen-beater och en plexi-sub och en dress...

:lol:

used-car-salesman2.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Lite "von oben" attityd är iofs. aldrig fel. Jag gillar det själv i "lagom" doser.
Och Spence; det är klart att du får tycka att en 16610 är trist... Och jag får tycka att en guld/diamant Sub är j-ligt osmakligt & "tacky"... :cool:

En Daytona däremot... Det vore nå´t!
(fast inte i guld, va´?)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Alla går igång på olika saker.....för mig ska en sub ha målad tavla och plexi....urverket har för mig ingen betydelse....så Rolex/Tudor...same same......allt annat kan dra åt helvete!!!
Kan vara SS, TT eller YG.....tänder på det mesta...... :lol:
Sen gillar jag också när det ser använt ut....det ska vara lite slit och dings......polerat...ja ..det funkar för mig.....ingen deal breaker....även om man föredrar en som fått mindre av den behandlingen.....man vill ju bära en klocka som "flugit förr" om man säger så.

En klocka jag gillar är NArvids 5512:a....den är riktigt fin!

MEN..det är inte kappans fel att vinden vänder.........går och smuffrar på ett projekt som endast kan baseras på en 16800/168000....hoppas det aldrig blir verklighet......

Det här gör ju inte ont att titta på.......

20121005_091925.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Den här är min flesta Rolex och den jag bär varje dag. Vet inte hur den uppfattas av andra men jag är sjukt nöjd med den. Då jag för tillfället pluggar har jag ingen möjligt att utöka samlingen. Dock har jag i mitt korta klockliv (cirka ett år av stort intresse) hunnit beta av både Tag Heuer och Tudor Sub samt en del vintagedressare.

Hur är synen på en 14060 egentligen?

za2a3y6u.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
14060 = rätt

min brorsa, ointresserad av klockor, har börjat sukta efter en rolex, dels för varumärket såklart, dels för att han förstår att den kommer räcka hela livet och tjäna honom väl i alla situationer.

han är lite inne på en SD pga dykintresse, men då jag på fackspråk förklarat att det är en "grisdjävel" så försöker jag nog styra honom mot en 14060, det är ju svårt att motivera en non-WIS att lägga på 10k för att slippa safir och få ett repkänsligt (but oh-so-lovey-såklart) plexi istället...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
masterkiller skrev:
NiklasArvid skrev:
han är lite inne på en SD pga dykintresse, men då jag på fackspråk förklarat att det är en "grisdjävel"

BARA du Nicke (och kanske Aurum) kan kalla SD16600 för 'grisjävel' :)


:lol:

du kan ha rätt där, men jag tycker >14 är i högsta laget... och skillnaden 12mm-15mm gör stor skillnad på en 40mm-boett, 14.5 blir liksom... lite för högt helt enkelt... o vingligt på ett blött nato...

15mm högt funkar säkert på en 42-44mm boett... ...men då hade han ju inte varit min brorsa om han kunnat ha en sån monstrositet...

;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Rock_N_Ron skrev:
Lite "von oben" attityd är iofs. aldrig fel. Jag gillar det själv i "lagom" doser.
Och Spence; det är klart att du får tycka att en 16610 är trist... Och jag får tycka att en guld/diamant Sub är j-ligt osmakligt & "tacky"... :cool:

En Daytona däremot... Det vore nå´t!
(fast inte i guld, va´?)

Hur trist vore det inte om vi tyckte samma. Ett forum lever just pga att vi har olika åsikter! En givande diskussion kan bara uppstå om om man har motsatta åsikter.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Finns folk som kör Volvo också. Ungefär lika tråkigt. Bara att acceptera att vissa människor gillar konstiga saker.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Okey, än så länge tre stycken som vågat stå för sina tråksubar... En siffra som är glädjande låg!

Och angående elitism handlar det nog inte riktigt om det? Även om jag har svårt att se det oerhört fula i lite elitism hör det ej hit. Uren jag nu smutskastar är ju inte direkt billiga heller... Kostar mer än något ur jag äger. Jag tycker bara det är totalt själlösa. Spelar det någon roll vad jag tycker? Nej, givetvis inte.

Ville bara känna av klimatet här då jag tycker det är lite mycket ryggdunk här. Denke och spence är ju galet mjuka på detta forum... :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Aurum skrev:
Ville bara känna av klimatet här då jag tycker det är lite mycket ryggdunk här. Denke och spence är ju galet mjuka på detta forum... :D

Åja, släng upp en OT-tråd om gjutjärnspottor eller vad det nu är för skrot din släkt är känd för så ska du få se på fan.... :mrgreen:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Även om gossarna är väldigt trevliga och har fantastiska ur så är det ju lite frireligiös stämning på forumet av oklar anledning. Lite så där lagom obekvämt på något sätt. Eventuellt frikyrkliga individer får ursäkta om kommentaren anses stötande. ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Per skrev:
Även om gossarna är väldigt trevliga och har fantastiska ur så är det ju lite frireligiös stämning på forumet av oklar anledning. Lite så där lagom obekvämt på något sätt. Eventuellt frikyrkliga individer får ursäkta om kommentaren anses stötande. ;)

Vi vet ju alla hur det blir...förr eller senare så...

TrishStratusvs.gif


:mrgreen:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denke skrev:
Aurum skrev:
Ville bara känna av klimatet här då jag tycker det är lite mycket ryggdunk här. Denke och spence är ju galet mjuka på detta forum... :D

Åja, släng upp en OT-tråd om gjutjärnspottor eller vad det nu är för skrot din släkt är känd för så ska du få se på fan.... :mrgreen:


Nej, nej, det var ju inte mig ni skulle vara elaka mot. Och om den OT-tråden skulle innehålla det du hintar om skulle det ju bara vara ren lögn...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vad är det för trams Per, jag förolämpar fortfarande folk med svennebananrolex, trista Omegor, tragiska smyckespanerai, misslyckade Brattar och Seiko för snåljåpar! Så jag tror du misstar dig :)
Vad vi däremot inte har är vargflocksmentalitet där alla faller en utvald i strupen och det tycker jag faktiskt är trevligt..
 
Topp