• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråkigt bemötande klockaffär Hours

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Håller med. Ofta, dock inte i denna tråd, gnälls det på "de sa inte ens hej", well... ta för dig lite, säg hej själv och be om hjälp.
Ja, öppnar man käften och är trevlig så lovar jag att man får all hjälp i världen. Om man istället tror att allt handlar om vilka kläder man själv eller personalen har så har man hamnat fel i tänket.
Tycker det där går båda vägar.

Ja, många i butik är osköna.
Ja, många klocksnackare har definitivt hamnat fel i tänket.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Du har givetvis rätt. Vad jag tänker är att man troligtvis varken trivs bra eller presterar bra på jobbet om man "nästan varje dag vid middagsbordet" spyr galla om sitt jobb.
Ja, det har du rätt i. Att Ventilera frustrationer kan vara bra, men det är en fin linje mellan ventilerande och bittert gnäll. Kan man inte hantera knäppa kunder skall bör man byta till ett annat skrå.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Köpte skor (1150 kr, dyrt för mig just då), gick sönder dagen efter då sulan lossnade helt, fabrikationsfel, fick inga nya då butiken ville laga, jag ville ha helt nya då det hände dagen före och jag bara ägt skorna en dag, säljaren kallade mig bedragare (med andra ord) och sa att skorna inte går sönder på detta sätt utan jag måste ha haft sönder dem med flit = Jag skogstokig, ställde till med en scen, var nära att flyga på säljaren, blev eskorterad ut av butiksväktare, e-postade samma mail till alla Nilson skor butiker i hela Sverige med säljarens namn och rubbet, samt bilder på skorna o.s.v
Och om butiken valt att gå ut med ditt fullständiga namn till andra butiker i närheten, hade du tyckt att det känts ok? Du höll ju trots allt på att "flyga på" en säljare och blev eskorterad ut av en väktare, vilket automatiskt gör dig till en potentiell hotbild för alla butikssäljare som inte faller dig på läppen. En säljare ska givetvis behandla kunder med respekt och hellre fria än fälla men ditt beteende känns allt annat än stabilt.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Köpte skor (1150 kr, dyrt för mig just då), gick sönder dagen efter då sulan lossnade helt, fabrikationsfel, fick inga nya då butiken ville laga, jag ville ha helt nya då det hände dagen före och jag bara ägt skorna en dag, säljaren kallade mig bedragare (med andra ord) och sa att skorna inte går sönder på detta sätt utan jag måste ha haft sönder dem med flit = Jag skogstokig, ställde till med en scen, var nära att flyga på säljaren, blev eskorterad ut av butiksväktare, e-postade samma mail till alla Nilson skor butiker i hela Sverige med säljarens namn och rubbet, samt bilder på skorna o.s.v
Skön ärlighet ändå. Jag hoppas du har dina känslor under bättre kontroll nuförtiden. Det är alltid bäst att inte bli emotionell när det gäller affärer.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Helt åt andra hållet, jag var inne hos KM Globen och köpte en Casio GW5610 för dryga 1500kr till dottern att ha på semestern/sommarklocka. Medans den ene säljaren gör ett stiligt litet paket öppnar nästa säljare GS montern och visar och demonstrerar dom nyinkomna modellerna, helt bara på känn av att jag ville fördriva tiden medans paketet färdigställdes. Jag tänker att man inte behöver namnge respektive säljare där då alla är lika trevliga och prestigelösa :). Men helt med dig vad gäller din upplevelse, skulle aldrig återkomma dit.
 

Writer136

Panerai
Helt åt andra hållet, jag var inne hos KM Globen och köpte en Casio GW5610 för dryga 1500kr till dottern att ha på semestern/sommarklocka. Medans den ene säljaren gör ett stiligt litet paket öppnar nästa säljare GS montern och visar och demonstrerar dom nyinkomna modellerna, helt bara på känn av att jag ville fördriva tiden medans paketet färdigställdes. Jag tänker att man inte behöver namnge respektive säljare där då alla är lika trevliga och prestigelösa :). Men helt med dig vad gäller din upplevelse, skulle aldrig återkomma dit.

De är skitbra där imo.
Vart samma när jag köpt klockor eller haft något annat ärende där.
Brukar typ alltid bli lite klämmande o kännande på andra klockor medans man väntar. Proffs!
 

ScubaKing

Audemars
Om du någonsin försöker köpa något av mig, var snäll och påminn mig om det här.

Så länge du inte står och kallar mig oärlig och att jag skulle ha förstört mina nya skor med flit inför en hel butik full med folk så är det nog ingen större fara.
I övrigt så kan jag hänvisa till min referenstråd här på KS. Jag tror ingen som har gjort affärer med mig har några klagomål alls, snarare tvärtom.
 

Mauritz

Rolex
Helt åt andra hållet, jag var inne hos KM Globen och köpte en Casio GW5610 för dryga 1500kr till dottern att ha på semestern/sommarklocka. Medans den ene säljaren gör ett stiligt litet paket öppnar nästa säljare GS montern och visar och demonstrerar dom nyinkomna modellerna, helt bara på känn av att jag ville fördriva tiden medans paketet färdigställdes. Jag tänker att man inte behöver namnge respektive säljare där då alla är lika trevliga och prestigelösa :). Men helt med dig vad gäller din upplevelse, skulle aldrig återkomma dit.
Svante med "Crew" är kanon bara bra erfarenheter därifrån när det kommer till köp och service.
 

Spenniz

Omega
Ett bra bemötande är inte så svårt. Jag är själv säljare i butik och det går så mycket lättare om man är trevlig, det behöver inte vara något påklistrat och överdrivet utan grundläggande artighet. Brukar även kosta på mig att skoja lite oftast på min egen bekostnad för att bryta isen lite. Visst kan jag erkänna att man når inte alla människor och ibland talar man helt enkelt inte "samma språk", hur man än gör hittar man inte linjen för att nå eller göra bra intryck på kunden.
Men (jag beskyller ingen här) allt för ofta möter jag kunder som beter sig som arslen. T ex jag står upptagen med en kund och någon står och väntar på sin tur, men dom gör det TYDLIGT att dom hatar att vänta på sin tur, jag gör det tydligt att jag har sett dom och att jag kommer så snart jag kan. Men tyvärr räcker inte det för vissa utan verkar tro att dom är jordens herrar och ska ha full service NU! Spelar ingen roll att jag har en annan kund som jag också vill ge bra service. Var sak har sin tid.
Jag menar det är inte bara säljare som beter sig illa och man behöver som kund inte bete sig illa "bara för att man kan och att säljaren ska kunna hantera det". OBS jag har inte beskyllt ts eller någon annan här för att vara den sorten.
Word!
 

Fantomen

Omega
Är första gången jag skriver något liknande som nu men var bara tvungen.

Åkte ned med sambon till nya emporia i Malmö. Hittade på plats en klockaffär som hette Hours.
Var mycket ur och penn klockor men till min förvåning hade de Tudor som ju känns riktigt intressanta idag tänkte jag.

När jag kliver in i affären hälsar en tjej som står upptagen trevligt. Jag ställer mig och tittar på montern i väntan på att hon ska bli klar när det kliver ut en äldre herre i butiken bakom disken. Ska han ut och frågar kunder i butiken om de ska ha hjälp då? Nejdå han står kvar bakom disken. Till slut tittar jag på honom länge och nickar att jag vill ha hjälp.

Han:-hej, kan jag hjälpa er?
Jag: Jo jag skulle vilja känna lite på Tudor pelagos
Han: det är tidlås, då får ni vänta 5 min
Jag: jaha okej.... men då får jag vänta det då(tvekar lite då det inte fanns något annat spännande)
Han:eek:kej

Efter 1 min kommer han tillbaka och öppnar pansarglaset

Tar fram klockan och räcker motvilligt över den till mig
Jag håller lite i den och frågar vilka material man använt till bezelen

Han: keramik och klockan är av titanium
Jag: jaha okej
Han: sen är det safir glas också (no shit!?)
Jag: det sitter ETA verk i dem?
Han: ja

Jag känner hur totalt ointresserad han är nu

Jag: vilket ETA verk?
Han: vet inte. (Inget kan kan kolla eller ta reda på det)
Jag: nehe okej.... Jaha ni har ju en black bay också ser jag, och säger nått i stil med att den är ju också trevlig samtidigt som jag räcker över pelagosen
Han: Var det något mer eller?

Jag blir så överrumplad att jag svarar: nej det var det väll inte

Han säger okej och stänger glaset och går sin väg bak till disken igen.

Var nog den otrevligaste butikssäljare jag träffat. Helt sjukt vilken människa.
Gick förbi affären lite senare, givetvis stod han och gömde sig bakom disken fastän butiken var full av folk.
Kan man inte förvänta sig mer? Okej jag hade en seiko ufo på armen men den har jag haft på mig när jag testat AP, rolex mm utan problem.
Malmö!? Hahaha! Ja, där ser man.
 

DarnGard

Cartier
Jag har handlat en tissot och en longines på hours, Jan (inte helt hundra på namnet) som jag även tror är ägaren har hjälpt mig reparera en manuell (märke de inte säljer) och gjort några batteribyten med trycktest. Jan är nog samma äldre herre som tidigare nämnts här.
Jag är övergripande nöjd med bemötandena på hours.
 
Topp