• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trög vridring Rolex Seadweller

Gottfrid

Omega
Min vridring har blivit rejält trög att dra runt på sistone, någon som har tips på hur man fixar det enkelt?
 

Mr Chance

Kalmar
Ljummet vatten, yes, tandborste. Sen är det bara att skrubba. Du kan också "snäppa" loss vridringen och tvätta (finns bra instruktionsvideor på Youtube).
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag hade samma problem som du. Gick då till Rob E och urmakarn Peter rengjorde.. Kostade ett par hundra om jag minns det rätt.
Blev perfekt efteråt.. Lycka till
 

poormans

Rolex
he he he att rekomendera service för en trög vridring är kanske lite overkill.

en fara med att köra yes

cheers
christian
 

Gottfrid

Omega
Stack till Bergström men dom ville jag skulle lämna in den för det, kändes inte så lockande testar med mer YES i kväll så får vi hoppas det funkar
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Förmodligen måste den tas bort, så jag föreslår massor av tittande på tuben och mecka på golvet på ett stort vitt lakan, så en liten fjäder syns.
 

poormans

Rolex
tänk bara på att diskmedel är uttorkande för packningarna, jag brukar bara köra hettvatten och en tandborste på huvudet,

på länken funkar yes utmärkt

enklast är nog att ta av bezlen och göra rent under antagligen lite wabi där, inte riktigt samma konstruktion och på nyare rolex kan man behöva en bezle avdragare och då är det bättre att låta urmakaren göra det
 
Topp