• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trött på gammalt skit

rogart-63

Patek
Tröttnar ni aldrig på gamla klockor ? Har lyckats med oturen att köpa massa tvivelaktiga klockor som sedan visar sig vara junk . Det blir bara större och större hål i plånkan . Någon är limmad med kontaktlim eller superlim medan en annan verkar ha blivit ihoplockad av flera olika delar . Sen står man där med alla delar och då tänker man , måste bara ha tag i en annan klocka för att så att säga reparera skadan .Och få ihop åtminstone en fungerande klocka . Eller är det så här klockhobbyn är ? ibland upp och ibland ner ?
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Kan relatera nu när min 5513 befinner sig på service som kommer sluta runt 10.000kr.
 
C

China

Guest
Tröttnar ni aldrig på gamla klockor ? Har lyckats med oturen att köpa massa tvivelaktiga klockor som sedan visar sig vara junk . Det blir bara större och större hål i plånkan . Någon är limmad med kontaktlim eller superlim medan en annan verkar ha blivit ihoplockad av flera olika delar . Sen står man där med alla delar och då tänker man , måste bara ha tag i en annan klocka för att så att säga reparera skadan .Och få ihop åtminstone en fungerande klocka . Eller är det så här klockhobbyn är ? ibland upp och ibland ner ?

Köp klockor av företag/säljare som lämnar garantier. Det är en bättre affär än att handla "billigt", för att sedan inse att man blivit grundlurad av någon klockskojare.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Nej tvärtom.
Vintage är ju det roligaste och mest spännande i klockspanandet och samlandet.
Det förutsätter däremot att du är påläst och kräsen som köpare och är villig att betala rimliga pengar om du vill fånga de fina firrarna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det för skit du köper då? Tråden blir ju meningslös om man inte vet vad det handlar om för klockor.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Om man inte utvärderar "kassa" köp kommer man aldrig kunna komma vidare till bättre... man lär sig under resans gång helt enkelt, tror jag... Det enda sura är väl om man köper nåt kass dyrt och tvingas sälja billigt, köper man kass billigt och säljer billigt är man väl en erfarenhet rikare oftast
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Men släng upp lite bilder på klockorna, så vi kan se vad det är för tråkigheter du råkat ut för..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kändes lite hopplöst när det krånglar .Naturligtvis .Men detta var väl inte tänk mot några särskilda klockor jag äger utan bara en fråga i allmänhet .Vad ni tycker ? .
Men du ger ju lite för flummigt diskussionsunderlag. För mig har inga klockor krånglat. Vad pratar du för prisklass? 500kr, 5000kr, 50000kr?
 
Topp