• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tröttnar man på diamanter? Rolex 116334/10 DJ2

TimeDealer

Cartier
Hej.
Jag är grymt sugen på att köpa en DJII 116334/10
Var hos Bergströms i Tisdags för att pröva lite klockor. men dem hade inte den med diamanter och grå tavla inne. Ville gärna se hur den ser ut i verkligheten. Har någon erfarenhet av klockan eller att ha diamanter på tavlan är det välkommet :)
"Lånad bild"
Rolex 116334:10 DJ2.jpg


1: Kommer man som kille tröttna på diamanter på tavlan?
2: Är det overkill att använda som vardagsklocka?
3: Vad kommer chefen säga när man rullar in med en klocka som faktiskt ser ut att vara dyr!

Testade den svarta tavlan och blev imponerad. Men den grå med diamanter lockar mer :)
DjII A.jpg


Låt jakten börja!
 

PCB

Audemars
är det bara indexarna ,som i detta fallet ,,,så är det lite porrigt med stenar tycker jag:)
som vardagsklocka signalerar den nog framgång och lössläppt leverne dock:p
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag bar en diamantrolex tidigare i år som everyday watch. Var inte alls tacky, men visst klär du dig "tacky" så är det inte så schysst kanske... Skulle absolut kunna tänka mig en diamanttavla igen.

Allt beror på hur du ser ut - helheten.

En grej bara, tänk på att tavlorna inte har sekundmarkeringar. Så har du OCD kan det ibland bli svårt att ställa den exakt om du inte vill vänta tills minutvisaren pekar mitt på en diamant...

3. Om ja, byt jobb ;)

image.jpeg

image.jpeg


Edit: Ouzon slog till, DJ2 har ju sekundmarkeringar...
 
Senast ändrad:

TimeDealer

Cartier
Jag bar en diamantrolex tidigare i år som everyday watch. Var inte alls tacky, men visst klär du dig "tacky" så är det inte så schysst kanske... Skulle absolut kunna tänka mig en diamanttavla igen.

Allt beror på hur du ser ut - helheten.

En grej bara, tänk på att tavlorna inte har sekundmarkeringar. Så har du OCD kan det ibland bli svårt att ställa den exakt om du inte vill vänta tills minutvisaren pekar mitt på en diamant...

3. Om ja, byt jobb ;)

image.jpeg

image.jpeg

Ja men där ser man :) tack för tipsen! Men tur nog har just denna sekundmarkeringar. Jag skulle säga att jag är väldigt mån om hur jag klär mig så det borde inte vara några problem :D
Kanske att tomten hinner komma med en sådan till mig ändå! (dvs mig) :) :/
 

MånsT

Rolex
Har du inga problem med att din polerade Rolex med diamanter syns så är det bara att köra. Skit i vad andra tycker, skit i chefen, skit i allt! Köp!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Diamanter är ett spännande och minerat ämne. Om du känner att du kan bära upp det, go for it! All respekt till dig. Personligen tror jag inte det skulle passa just min stil men vi är alla olika. Skulle vilja pröva nån gång dock. Jag kan ha fel!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker att det visar på attityd, dvs coolt. Skulle inte bära det själv dock. Tröttnar du så är det ju att byta tavla, även om andrahandsvärdet på en istavla antagligen inte är så bra.
 
Topp