• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tröttnar man på diamanter? Rolex 116334/10 DJ2

kbw

Omega
2-Faktor
Kort svar: man tröttnar.

Längre svar: Hade en TT-sub med diatavla och även om den var snygg och häftig i början så blir det för mycket till slut. Tror det hade tagit mig mycket längre att tröttna på en TT-sub utan diatavla.
 

TimeDealer

Cartier
Tycker att det visar på attityd, dvs coolt. Skulle inte bära det själv dock. Tröttnar du så är det ju att byta tavla, även om andrahandsvärdet på en istavla antagligen inte är så bra.
Ja andrahandsvärdet går nog åt skogen. Jag brukar ju försöka tänka på att om det ska flippad så ska det göras med minsta marginal. I detta fallet blir det nog svårt :D
 

TimeDealer

Cartier
Vill du köra med diamanter så gör det! Om man tröttnar på det? Ja, kanske... Men här på KS verkar folk ju tröttna på typ alla klockor efter max en månad och då ska det bytas. ;) :p
Ja visst är det så! Man hör ju ofta "denna ska jag aldrig sälja", "detta är min graal" sedan som du säger så ligget klockorna ute på köp&osälj lik förbannat!
 

TimeDealer

Cartier
Kort svar: man tröttnar.

Längre svar: Hade en TT-sub med diatavla och även om den var snygg och häftig i början så blir det för mycket till slut. Tror det hade tagit mig mycket längre att tröttna på en TT-sub utan diatavla.
Jag misstänker att du har rätt! Eftersom jag inte är någon lyxlirare i vanliga fall kanske det bara blir "to much" men just denna med bara diamanter i index är ändå rätt diskret. Gillar att det glänser dock!
 

kalufsen

Panerai
Svar Nej :) fast DJ II för stor.

image.jpeg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
@TimeDealer har du funderat på vanliga datejust istället? Innan du köper tycker jag att du ska testa den också för att jämföra storlek och hur klockan sitter på handleden.
 

chimaira

Cartier
Hej.
Jag är grymt sugen på att köpa en DJII 116334/10
Var hos Bergströms i Tisdags för att pröva lite klockor. men dem hade inte den med diamanter och grå tavla inne. Ville gärna se hur den ser ut i verkligheten. Har någon erfarenhet av klockan eller att ha diamanter på tavlan är det välkommet :)
"Lånad bild"
Rolex 116334:10 DJ2.jpg


1: Kommer man som kille tröttna på diamanter på tavlan?
2: Är det overkill att använda som vardagsklocka?
3: Vad kommer chefen säga när man rullar in med en klocka som faktiskt ser ut att vara dyr!

Testade den svarta tavlan och blev imponerad. Men den grå med diamanter lockar mer :)
DjII A.jpg


Låt jakten börja!
Kör, klart att du ska ha diamanter. Och till den grå tavlan så funkar det kanon! Tröttnar du så flippar du. Svårare än så är det inte. :)
 

TimeDealer

Cartier
@TimeDealer har du funderat på vanliga datejust istället? Innan du köper tycker jag att du ska testa den också för att jämföra storlek och hur klockan sitter på handleden.
Hej. Det hade varit kanon om jag kunde bära upp 36mm. Men det passar helt enkelt inte på mina handleder. Det blir för smått. Har haft day-date 36mm och den fick tyvärr åka iväg pga storleken kändes för liten. 41mm passar mig som en smäck! Kolla bar hur fint dj2:an med svart tavla sitter på min handled ;)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Beror på klocka och personlighet på innehavare:cigar:

Diamonds is the way to a woman's heart! If it's worth doing it's worth overdoing osv osv bla bla!
 
Topp