• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trackday bil

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Står en vit på P-platsen bredvid mig. Har inte sett den röra sig sedan den landade där i höstas så man kan ju alltid fråga om han är intresserad att sälja. Rätt säker på att det är en import dock av reg-plåtshållaren att döma..

Kanske bara väntar in våren?
 

Olaola

Panerai
Köp en Corvette C6 Z06 så åker du ifrån det mesta på bana, har låga underhållskostnader, en skön långfärdsvagn. Ja dom är plastiga men helvete till bil att gå och gå och gå och gå :D Var på gotland ring förra året och gallardon som va me klappade ihop först sen en BMW Z4 men Z06:an bara mördade varv på varv på varv.
+1 på den! Har kört en del med farsans Z06,(enbart på gata) ytterst tveksamt om du kan få mer prestanda för pengen? Där har en m3 inte mycket att hämta, Men bör vara 2008 eller nyare med den bättre växellådan.
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Man får inte vara rädd för väder om man skall åka Super7.
Finns de som försöker med alla möjliga anordningar så att det ser ut som de skall paddla havskajak, men inte ens det hjälper...
Jag har "väder-kit" till min så man får tak över huvudet. Blir inte blöt typ nästan alls faktiskt. :angel:o_O Värst är nog ändå att ta sig i och ur bilen med kitet på.
Finns INGET elegant sätt att lösa det på. :D Riktigt kul bil på bana iaf, i kurvorna hänger man med det mesta, på långa rakor (läs Mantorp), not so much, haha!
 
Senast ändrad:
Klassar fortfarande Mantorp som en go-kartbana :)
Jämfört med Ringen möjligen men sett till övriga banor i landet så är det väl inte riktigt fallet. Att hålla på och jämföra med en massa utländska banor är väl inte heller relevant då det är i Sverige man kör 99% av tiden (om man inte är gjord av pengar och är ringenräv :) ). Mantorp premierar trots allt motorstarka bilar ganska mycket framför allt på rakan.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Klassar fortfarande Mantorp som en go-kartbana :)
haha japp helrätt! Efter nurburgring är det lite som med dykning, har man en gång sett klarblå vatten utanför sverige typ röda havet, aqabaviken israel (stulet foto) eller så då vill man ogärna åter tlll det grumliga svenska.. :)
SharmelSheikh.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jämfört med Ringen möjligen men sett till övriga banor i landet så är det väl inte riktigt fallet. Att hålla på och jämföra med en massa utländska banor är väl inte heller relevant då det är i Sverige man kör 99% av tiden (om man inte är gjord av pengar och är ringenräv :) ). Mantorp premierar trots allt motorstarka bilar ganska mycket framför allt på rakan.
Sant.
Rakan är väl inte där MX-5:an är i sitt esse om man inte turbo/kompressorkitar den.

Har själv inte kört en uppskrämt MX-5:a, men efter att ha kört en standard i vinterväglag och på grusväg kissar jag på mig av rädsla, bara av tanken att ha den effekt som kan fås med turbo/kompressor trots att man har torsen på den.
 

Laurentius

Cartier
Är det någon här som har bra kontakter på däck till banbil? Jag har letat i hela Sverige och det mesta av Europa efter:

Yokohama
280/650R18
A005C
N2782

Leveranstiden från Japan är typ ett halvår och jag behöver ca 40st per omgående, känns ungefär lika lätt som att hitta en karaff med tårar från en enhörning!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Är det någon här som har bra kontakter på däck till banbil? Jag har letat i hela Sverige och det mesta av Europa efter:

Yokohama
280/650R18
A005C
N2782

Leveranstiden från Japan är typ ett halvår och jag behöver ca 40st per omgående, känns ungefär lika lätt som att hitta en karaff med tårar från en enhörning!
Jäklar vad spännande, vad är det för serie ni kör, berätta! :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Om det ändå var till mig... Jag har en kusin som är stallchef åt en som kör i en klass som jag tror heter LM GTE Pro och dom är lite överallt, bla på Le Mans nu i juni. Jag brukar vara bra på att lösa problem men det här var verkligen inte lätt haha!

BOOM!

Det är fasen en cool klass! Kul! GTG i depån? :p
 

Laurentius

Cartier

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
haha japp helrätt! Efter nurburgring är det lite som med dykning, har man en gång sett klarblå vatten utanför sverige typ röda havet, aqabaviken israel (stulet foto) eller så då vill man ogärna åter tlll det grumliga svenska.. :)
SharmelSheikh.jpg
Håller inte riktigt med.
Avåkningszoner e rätt soft att ha.....
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Håller inte riktigt med.
Avåkningszoner e rätt soft att ha.....
Är väl det som tala mot Nürnburgring för mig (aldrig varit där och har just nu ingen bil för det heller). Lite av vitsen med att åka på bana är ju att man kan åka fort och har lite avåkningszon så man inte sveper bilen runt ett träd (samt att det inte finns barn etc som riskerar att springa upp).

Jaja jag visar mig själv ut ur tråden nu, på gata kör jag som en gubbe, ingen vits att köra farligt i vanlig trafik. Vill man busköra skall man göra det på område avsett för detta (hyrgokart funkar bra för mitt behov just nu, om man har ett gäng kompisar att racea mot spelar det ingen större roll att det inte är så många hästar).
 
D

Deleted member 1265

Guest
Håller inte riktigt med.
Avåkningszoner e rätt soft att ha.....
Min upplevelse är att många av de svenska banorna som har större delen av banan med mycket dåliga avåkningszoner! Med det sagt kör jag ändå gärna svenska banor om tid o tillfälle ges!
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Det vart visst en Megane ändå, hämtas imorn :)

Kul och grattis! Den kommer du nog ha väldigt roligt med :) Hade en Megane coupé en gång i tiden som fick några varv runt Anderstorp, inte i närheten av din bil där men ändå väldigt kul att köra :)
Har åkt en hel del Clio 16V också, Renault kan göra ganska skoj bilar till bana.
 
Topp