Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tradera köp

Diskussion i 'Diskussion' startad av rogart-63, 14 september 2013.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Har sålt en del på Tradera och fått många olika bud . Min undran är har det någon betydelse vilken dag man väljer att avsluta auktionen . Är söndagen bäst eller får man fler fyllebud en lördagskväll ? Eller nån dag i veckan kanske ? Vad har ni för erfarenheter ?

2. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Sålde ett tag en del på Tradera. Märkte inte av någon större skillnad vilken dag auktionen avslutades. Däremot är det kanske inte så klokt att lägga en auktionen som avslutas efter kl 24. Är det något dyrare då kanske man ska tänka på att inte lägga upp så auktionen avslutas precis innan löning. :)

3. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Söndagar runt 2000 sägs vara bäst. Men vem vet... Helt omöjligt att veta när folk är köpsugna eller sitter vid datorn.

4. Bojke

Bojke Fjunis

På KS är folk som aktivast precis innan klockan nio på kvällarna. 20.45 på söndagskvällen är mitt förslag!

Icaras gillar detta.
  5. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Man kanske skulle göra en test med nåt vet vad är billig som man kan sälja på tradera .lägga ut en likvärdig typ serie tidng och se när den säljs för mest en gång om dagen i en vecka .

6. Bojke

Bojke Fjunis

När det är få budgivare och låga valörer så är nog tyvärr slumpen en för stor faktor för att få ett användbart resultat.

7. Sond

Sond Friends of KS

Min erfarnhet är att dyrare saker säljs bäst runt lön. Dagar har jag aldig lyckats lista ut. Men jag tror jag har en liten känsla för att en auktion ska avslutas sent på kvällen. Typ runt midnatt.

8. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Rätt sökord, lågt utrop, avslut den vakna tiden på dygnet och strax efter löning ger fördelar.
    Har ca 300+ auktioner gjorda på Tradera, främst som säljare.

TheKing gillar detta.
  9. Kson

Kson Friends of KS

+1 Mr Thug!
    Känns som folk har tid då.

Hardy gillar detta.
  10. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Enl statistik från tradera är mest folk inne runt kl 20,00 ( tror det gäller alla dagar )

11. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Säkert sant, men det är oerhört många auktioner som slutar samtidigt också, ingen risk att de drunknar??

12. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Det klart att den aspekten skall beaktas. Kanske blir den effekten.

13. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det där med löning stämmer nog rätt bra .

14. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Stämmer rätt bra med söndag och slut vid 20:00 oxå:D:rolleyes:

15. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Avslutar alla mina auktioner söndagar 21,15 , kvällsidrotten och skjutsande för föräldrar är över, det är paus i söndagsfilmen och alltid utrop 1kr och utan reservationspris :) Har aldrig slagit fel.

Mvh.

Mårtenssons ur Brookfield