• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tradera !!! Skumma klockförsäljare

Ken

Omega
Har lagt märke till att det bjuds ut samma klockor om och om igen på Tradera,vad är det frågan om även fast dom säljs så ligger dom ut på auktion igen om ett par veckor,vad är det för trams,vad tycker ni,vad har ni för erfarenhet av att köpa klockor därifrån.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag rapporterade ett fall där det var (i min mening) ganska uppenbart att samma konton budade på samma säljares klockor. De konton som budade var relativt nya och hade ingen eller en feedback. Mönstret jag såg var för att trissa upp priserna. Jag vet inte hur det gick för säljaren.

Samma sak kan kanske ske i de auktioner du bevakar.
 

tissoter

Audemars
Japp, det är mycket. Har hållit stenkoll sista veckorna och framförallt inom Breitling som jag ser det. En hel del kopior florerar som bekant också. Rapporterar in en hel del som tas bort snabbt så får ändå ge lite cred till Tradera.
 

tissoter

Audemars
Min erfarenhet är att bland alla dessa skumraskförsäljare döljer sig en och annan hederlig person, mitt bästa tips är att mejla med säljaren tidigt i budgivningen och skaffa så mycket bilder som möjligt. En seriös säljare hör av sig, de oseriösa skickar lite google-bilder. Sen skulle jag nog personligen inte våga köpa Rolle där.
 
Topp