Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tradera !!! Skumma klockförsäljare

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ken, 5 februari 2015.

1. Ken
    Trådstartare

Ken Bonde

Från:
    Stockholm
    Har lagt märke till att det bjuds ut samma klockor om och om igen på Tradera,vad är det frågan om även fast dom säljs så ligger dom ut på auktion igen om ett par veckor,vad är det för trams,vad tycker ni,vad har ni för erfarenhet av att köpa klockor därifrån.

2. nissehult

nissehult Friends of KS

Jag rapporterade ett fall där det var (i min mening) ganska uppenbart att samma konton budade på samma säljares klockor. De konton som budade var relativt nya och hade ingen eller en feedback. Mönstret jag såg var för att trissa upp priserna. Jag vet inte hur det gick för säljaren.

Samma sak kan kanske ske i de auktioner du bevakar.

3. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Japp, det är mycket. Har hållit stenkoll sista veckorna och framförallt inom Breitling som jag ser det. En hel del kopior florerar som bekant också. Rapporterar in en hel del som tas bort snabbt så får ändå ge lite cred till Tradera.

newstick00 gillar detta.
  4. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Min erfarenhet är att bland alla dessa skumraskförsäljare döljer sig en och annan hederlig person, mitt bästa tips är att mejla med säljaren tidigt i budgivningen och skaffa så mycket bilder som möjligt. En seriös säljare hör av sig, de oseriösa skickar lite google-bilder. Sen skulle jag nog personligen inte våga köpa Rolle där.

Mårtenssons ur Brookfield