• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tradera

Tantal

Omega
2-Faktor
Har en klocka ute på Tradera. Auktion med 1kr som start och reservationspris.
Precis fått mail från en som undrar om jag har något pris så han kan köpa den direkt!
Han lämnar sitt mobilnr och undrar om jag kan svara med sms.
Synpunkter?
Tack!
 

MyPitch

Breitling
Eftersom du lagt ut den för 1kr är det "snabba bud" som gäller. Lägger någon en krona som bud går det ju inte längre att ta bort den. Ring upp honom från dolt nummer och se efter vad magkänslan säger. Om han verkar trovärdig och seriös samt att han accepterar ditt pris du begär så ta bort den tillfälligt. Blir det inget med honom, så lägg upp den på nytt! :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det är väl bara att låta auktionen ha sin gång. Blir den osåld kan du ju börja förhandla med honom. Men varför sms? Vill han inte prata? Skumt.
 

Greven

Audemars
Skippa snubben och kör auktionen. Han kan väl lägga bud på det pris som han erbjuder? Lägg ett köp nu-pris på samma som han erbjuder och se om han lägger bud. Dels så håller du dig till Traderas regler om att inte göra affärs vid sidan om, dels så håller jag med @TiE om att svara endast med sms sänder ju ut mysko-vibbar. Så tycker jag. Uppdatera gärna hur det går.
 
L

LadyA

Guest
Om någon hinner lägga 1 kr kan du varken ta bort annonsen själv eller ändra den (dvs lägga till Köp nu).

Tar du bort auktionen nu för att avvakta måste du betala 40 kr för reservationspriset (det betalar man alltså oavsett om varan blir såld eller inte).

Man får ju inte göra affärer utanför Tradera: dvs stänga ned och sälja till honom, så mitt råd är att lägga in ett Köp Nu pris som du tycker är rimligt. Godtar han det vinner han varan direkt.
Dessutom slipper du ringa upp honom och stänga annonsen i onödan om du är rädd att han är oseriös.
 

Greven

Audemars
Om någon hinner lägga 1 kr kan du varken ta bort annonsen själv eller ändra den (dvs lägga till Köp nu).

Tar du bort auktionen nu för att avvakta måste du betala 40 kr för reservationspriset (det betalar man alltså oavsett om varan blir såld eller inte).

Man får ju inte göra affärer utanför Tradera: dvs stänga ned och sälja till honom, så mitt råd är att lägga in ett Köp Nu pris som du tycker är rimligt. Godtar han det vinner han varan direkt.
Dessutom slipper du ringa upp honom och stänga annonsen i onödan om du är rädd att han är oseriös.
Great minds think alike, eller hur? ;)
 
Kör på auktionen, det hade jag gjort då. Affär vid sidan av känns fel. Förhoppningsvis genererar auktionen även i ett högre pris än det snubben kanske erbjuder.
 

Tantal

Omega
2-Faktor
Tack för svar!
Blev lite nyfiken på varför man gör så och vad man kan vinna på det!
Jag la in ett köp nu pris.
Så får vi se vad som händer.
Känns inte schysst att deala vid sidan om Tradera!
 

Babinus

Cartier
Tack för svar!
Blev lite nyfiken på varför man gör så och vad man kan vinna på det!
Jag la in ett köp nu pris.
Så får vi se vad som händer.
Känns inte schysst att deala vid sidan om Tradera!
Nej, det är inte sjyst och kan ge dig dåligt rykte där. Du gjorde helt rätt. Nu ligger bollen hos honom. En möjlig anledning till att han gör så kan ju vara att han vill ha den direkt, ifall du har slutdatumet långt fram. Om man ska spekulera i varför han bara vill ha svar med sms, skulle det ju kunna vara rädsla för att bli omkullpratad, inte kunna säga nej till budet, blyghet mm. Något skumt kan ju inte heller uteslutas, så jag tycker att du löst det på rätt sätt.
 
Topp