Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Traderaklocka

Diskussion i 'Vintage' startad av matti p, 6 december 2015.

1. matti p
    Trådstartare

matti p Torpare

Lyckades buda in denna Seiko Sea Horse till ett säkert för högt pris, men klockan föll mig i smaken så det blev en "ny" klocka till samlingen. Ni som är experter, hur är det med vattentätheten på dylika ur, och vilket värde kan den ha? seiko.jpg

eriksson850 gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Den ser fin ut! Har du bättre bilder?
    Här är min som påminner om din. Är din förgylld eller i stål?
    Skulle tippa på runt en femhundring om den är i bra skick.

20151206_213322.jpg

Edit: Jag skulle inte rekommendera att du får ens minsta lilla vatten på den, om du lämnar in den för att byta packningar och trycktestar, kanske den klarar av att du duschar med den.

matti p gillar detta.
  3. matti p
    Trådstartare

matti p Torpare

Bifogade filer:

4. matti p
    Trådstartare

matti p Torpare

Har inte fått hem den än, men den är i stål enligt vad som står på baksidan.

5. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Det ser absolut ut att vara stål, fin klocka! :)

Ser att den är automatisk också (min är handjagad), det är ju alltid trevligt.
    Bara att hoppas att den fungerar som den ska och ge den lite glasputs.

matti p gillar detta.
  6. Brogren

Brogren Friends of KS

Var nära att buda på den. Skönt att jag inte gjorde det så du fick den istället. Klockgalenskapen är nyttig att sprida.

jabla gillar detta.
  7. matti p
    Trådstartare

matti p Torpare

Det var snällt av dig, så jag fick en till i lådan!! Den galenskapen är inte lätt-tyglad har jag märkt, efter varje avslutad auktion lovar jag mig själv att detta var den sista.... men inte f-n håller man det!!

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Fin! Du bör såklart inte bada med den utan att byta samtliga packningar. Värde? Typ 1000kr, max.

matti p gillar detta.
  9. Exxet

Exxet Borgare

Skulle nog hålla den borta från vatten, runt en femhundring om den fungerar som den ska, men en snygg Seiko från November -65 i a f.

matti p gillar detta.