• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Traderavinst Reconvilier Watch CO

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kunde inte låta bli. Vann den nyss. Gillar verkligen formspråket i tavlan.

Någon som vet vad jag vunnit?
2014-05-24 22.14.54.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag skulle precis gå på tåget när den här auktionen avslutades, tog några av de andra klockorna säljaren sålde. grym tavla på din, skriker art deco och The great Gatsby! ;)

Ps. Länken såg ju också intressant ut! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kan det vara Helvetia verk?

Saxat från Wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Reconvilier

Industry began to move into the village in the second half of the 19th century. In 1851 the watch parts factory Bueche, Boillat et Cie opened. In 1876 a station on the Basel-Biel railroad opened in Reconvilier. The convenient transportation link allowed the village to expand into an important watchmaking center. The Bueche, Boillat et Cie company changed their name to Générale Watch Co in 1895 and until 1975 it sold Helvetia brand watches. In 1853, the Société horlogère was created. It sold watches under the Reconvilier Watch Company name until 1970. Both factories closed during the Quartz crisis of the 1970s, though the Reconvilier Watch Company name was reincorporated in Zug in 2006.[4] The company now, operates under the name of Société Horlogère Reconvilier AG and besides producing a classic watch line, they have now moved into the business of supplying high-tech, GPS-based watches, which feature distance measurement for golf players.[5] In 1855, Bueche, Boillat et Cie built a foundry to supply metal to the company. After passing through several different owners, it became part of Swissmetal in 1989. Today the manufacturing sector still provides over half of all jobs in the municipality.[3]
 

Dykarsjuk

Omega
Kanonsnygg tavla!
För mig som sitter vaken på söndagkvällar framför tv:n så ser urtavlan exakt ut som introt till Agatha Christies Poirot:)

Tusan oxå! Hittar ingen bild som bevisar mitt påstående men grattis!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kunde inte låta bli. Vann den nyss. Gillar verkligen formspråket i tavlan.

Någon som vet vad jag vunnit?

Grattis! Den tavlan är helt underbar. Tänkte köpa dem men distraherad av sommarvärme och alkohol tyvärr... Kul den hittar hit till forumet iaf.
Jag skulle precis gå på tåget när den här auktionen avslutades, tog några av de andra klockorna säljaren sålde. grym tavla på din, skriker art deco och The great Gatsby! ;)

Ps. Länken såg ju också intressant ut! :)
Knep du denna? Älskar tidiga vattentäta boetter och bandet är bara så rätt! Missade även denna av ovan nämnda anledning.
187550178_e53d2426-0e5d-4c1a-97f4-b52a94007c8b.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grattis! Den tavlan är helt underbar. Tänkte köpa dem men distraherad av sommarvärme och alkohol tyvärr... Kul den hittar hit till forumet iaf.
Knep du denna? Älskar tidiga vattentäta boetter och bandet är bara så rätt! Missade även denna av ovan nämnda anledning.
187550178_e53d2426-0e5d-4c1a-97f4-b52a94007c8b.jpg


Nope, tyvärr missade den med...

Fick en ståltank från Birka (Technos?), en anonym 30 talare med kuddform
och den här udda saken i silverboett och ball tavla. :)

5qmR3mV.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Grattis! Den tavlan är helt underbar. Tänkte köpa dem men distraherad av sommarvärme och alkohol tyvärr... Kul den hittar hit till forumet iaf.
Knep du denna? Älskar tidiga vattentäta boetter och bandet är bara så rätt! Missade även denna av ovan nämnda anledning.
187550178_e53d2426-0e5d-4c1a-97f4-b52a94007c8b.jpg

Tack! Även jag höll på att missa den. :) Slängde in ett bud i förtid och det lyckades. Får tacka vädret för det. Tänkte knipa de andra rektangulära klockorna med inklusive den där Birkan som eriksson850 knep men missade dom.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Kunde inte låta bli. Vann den nyss. Gillar verkligen formspråket i tavlan.

Någon som vet vad jag vunnit?
2014-05-24 22.14.54.png


Jösses…Grattis! Det kan inte bli mer Art Deco än det där; logotypes, boett samt det man ser av armbandets mönster.Den platsar lätt i ett uppslagsverk jämte Chrysler Building under termen…Stort, stort grattis! :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jösses…Grattis! Det kan inte bli mer Art Deco än det där; logotypes, boett samt det man ser av armbandets mönster.Den platsar lätt i ett uppslagsverk jämte Chrysler Building under termen…Stort, stort grattis! :)

Tack! Ja, den verkligen skriker Art Deco :) Har länge haft funderingar på att göra en tatuering (full sleeve) i Art Nouveau.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
187550193_ba7c7654-b947-460e-a0a5-cddb029140b0.jpg




Jag knep den här av samma säljare. Någon som har någon som vet något om den? Hittar ingenting. Det står Sonick Geneve Fab. Suisse.

Har du redan fått den?
Släng upp lite bilder på urverket och om det är någon symbol på boettlocket så leker vi detektiver! :)
 
Topp