• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tramstävling: "5 exakt likadana klockor"

KalleKnuda

Cartier
A: Yacht-Master II
B: Milgauss
C: Ploprof (Kom ihåg att jag inte delar åsikt med henne ;) )
D: alla Daniel Wellington klockor
E: Hublot king power
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
1. Daytona
2. Gmt C
3. SubC
4. SMP 300
5. Ploppen

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

frere

Audemars
2-Faktor
Det finns 300 miljarder klockmodeller att välja på och jag har knappt givit några ledtrådar alls. Ändå är ni på rätt spår: Archie har 2 helt rätt och 1 på fel plats. Davhei, Norrlänningen och Icaras 1 helt rätt och 1 på fel plats. KalleKnuda och Jabla 1 rätt.

Av 5 klockor är 4 redan nämnda i tråden. Den femte är förstås min favoritklocka för dagen, IWC ingenieur 40 mm. Har en känsla av att jag brukar tjata om den i diverse trådar...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Nu börjar det brännas! Archie 3 helt rätt, theargonaut 2 helt rätt+2 rätt modell på fel plats, Rozzy 2 helt rätt+2,5 rätt modell på fel plats.

Klara, färdiga, fredagslogik!
 

frere

Audemars
2-Faktor
AT
Milgauss
DJ
IWC Inge
AP ROO

Pang!

Syftet med övningen var förstås att hon inför faktumet "en av dem blir min nästa dyrare klocka" skulle välja ut ingenjören. Den skulle verka otroligt prisvärd jämfört med ROO:n (som jag visste att hon skulle avsky) och sober jämfört med rollarna (som jag trodde skulle vara för "stekiga"). Sedan tänkte jag inte på att omega säljer in sitt varumärke med nicole kidmans ladymatic i alla tidningar som tjejer läser.

("Menar du tråkig som någon slags teknolog, kanske?" "Ja, precis, det är en teknologklocka!" Nästa gång köper jag först och frågar sen...)

PM:a en adress så kommer ett randigt nato!
 
Pang!

Syftet med övningen var förstås att hon inför faktumet "en av dem blir min nästa dyrare klocka" skulle välja ut ingenjören. Den skulle verka otroligt prisvärd jämfört med ROO:n (som jag visste att hon skulle avsky) och sober jämfört med rollarna (som jag trodde skulle vara för "stekiga"). Sedan tänkte jag inte på att omega säljer in sitt varumärke med nicole kidmans ladymatic i alla tidningar som tjejer läser.

("Menar du tråkig som någon slags teknolog, kanske?" "Ja, precis, det är en teknologklocka!" Nästa gång köper jag först och frågar sen...)

PM:a en adress så kommer ett randigt nato!



Lol, grym tävling. :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Pang!

Syftet med övningen var förstås att hon inför faktumet "en av dem blir min nästa dyrare klocka" skulle välja ut ingenjören. Den skulle verka otroligt prisvärd jämfört med ROO:n (som jag visste att hon skulle avsky) och sober jämfört med rollarna (som jag trodde skulle vara för "stekiga"). Sedan tänkte jag inte på att omega säljer in sitt varumärke med nicole kidmans ladymatic i alla tidningar som tjejer läser.

("Menar du tråkig som någon slags teknolog, kanske?" "Ja, precis, det är en teknologklocka!" Nästa gång köper jag först och frågar sen...)

PM:a en adress så kommer ett randigt nato!
"Tråklogisk" tävling, men PM på väg ;)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Och vilken är den tredje blåa? AT och DJ, men sen? Ser ingen självklar blå. Därav min gissning på RO och inte ROO. Nej, jag är inte bitter...

Den har var det, jag gillar att det blå anknyter till vanliga RO men visste inte att det var en "atypisk" färg för en ROO:oops: .
IMG_6041.jpg
 
Topp