• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trasig igen

Tag_H

Omega
Min Tag Heuer är gammal och trött och faller i bitar.
Har precs haft den inne på fullservice samt reperation, det stora felet var att en knapp till chrongrafen lossnat. så jag passade på att serva och trycktesta osv.
Glad ihågen och efter att ha saknat klockan ganska länge, (väntat på reservdelar) hämtades den ut allt funkade.
efter bara ett par dagar tappade jag hela Bezeln hittade den tyvärr inte, kan varit på jobbet eller till från bilen.
se bild,
Lämnar in den igen och frågar hur det kan hända, har ni haft isär den ? missat nåt ?
Nej nej, den kanske var sliten osv, tror inte det förra servicen byttes det fjäder eller nåt då Bezeln kärvade lite men nu gick den perfekt.
Fick som de sa ett bra pris på reperation för att den nyss varit inne, kostade 2K till.
Frågan är om jag är lurad, vad gör man på en service plockas Bezen bort, kan det bero på slarv vid service som gjorde att den lossnat ?
 

Bilagor

  • DSC_5789.JPG
    DSC_5789.JPG
    152.3 KB · Visningar: 384
Topp